17 března 2024

A máme tu poslední ....

 


.... den loňského roku. Již několikrát nám na
terasu nebo strom zavítal dravec. A vždy když jsem ho vyfotila a při neznalosti těchto druhů jsem ho vyhodnotila jako poštolku. To je taky asi jediný druh o kterém jsem si myslela že poznám. Ovšem chyba lávky. Z těch zhruba pěti návštěv jsem se do poštolky trefila jen jednou. Ještě že se našli odborníci kteří mě opravili. Takže krom poštolek nás navštívil i moták pochop a teď naposledy krahujec. 
Co mě překvapilo je to, že krahujec je de facto náš nejmenší dravec. (Pokud ovšem nebereme celou sortu dravců, tedy i sovy. Ty ovšem k nám na terasu nelétají .... Tam drží primát v "maličkosti" kulíšek) . To jsem si myslela že je poštolka, ale ne. No ještě že má člověk kamaráda myslivce .....


Všem dravcům se líbí naše vrabčáčí kolonie. Ti tu vyřvávají celý rok a tím pádem sem lákají i jejich nepřátele. Kočky ty mají na háku, těm ze země frnknou jedna dvě, ale oni mají na háku i ty létající. Jejich výhodou jsou tři keře dřišťálu vedle terasy. Do jeho ostnatých propletených větví se totiž žádný z dravců nedostane. Ať to zkouší střemhlavým letem do jeho větví, nebo z prken kolem. Vždy se tak dokonale zaplete že je rád že se pak vůbec vyplete značně pocuchaný ven. A vrabci? Ti si uvnitř vesele štěbetají a radují se jak to zas tomu hlupákovi nandali! A vy se na ty jeho marné pokusy 
můžete teď podívat ....
Byl tak dokonale zabraný do svých pokusů se dostat na vrabce, že mě vůbec nebral na vědomí a já si mohla za oknem fotit vesele jeho pokusy do aleluja
 














Tímto příspěvkem jsem dokončila konečně loňský rok. Tedy články které vznikly k fotografiím z jednoho daného dne. Ovšem ještě tu mám několik výběrů z celého roku na určité téma. Nicméně příště už se konečně dostanu k tomu co jsem fotila letošní rok....

25 komentářů:

  1. To je tak těžké -fotit opeřence a tobě se to táákkk daří. Hezkou neděli.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, byl tak zabranej do toho aby zjistil jak na ty vrabce že mu bylo šumák že na něj za oknem koukám. Takže jsem si mohla v pohodě fotit co hrdlo ráčilo.

      Vymazat
  2. Vendy, nádherné fotky a úžasný fotoúlovek, který se málokomu podaří. 👍👍👍
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak když si všimnu včas, tak se zadaří. Mám to na focení k zábradlí terasy tak tři metry, tudíž když si ho pěkně přizoomuju, tak ho mám u nosu.

      Vymazat
  3. Anonymní17/3/24 16:28

    Lezarts
    Je zajímavé, k nám poprvé zavítal krahujec. Po hodinovém hádání co je to za dravce, jsem poslala foto Jáře, ta ho určila a my byli v klidu:-) Pochutnal si na dvou sýkorkách a po dvou dnech jsme ho už neviděli.
    Když člověk bydlí v přírodě má hodně živočišných návštěv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se taky ukáží párkrát do roka. Ale byla bych jim moc vděčná kdyby nechali vrabce na pokoji a lovili myši a hraboše. Poprvé za celých 33 let mám trávník prošpikovanej dírama od těch potvor.

      Vymazat
  4. U nás je hodně dravců,ale nikdy se mi nedaří je dobře vyfotit.Tobě se to podařilo,fotografie jsou nádherné.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady se fotí dobře. Mám to k němu jen kousek a když si ho "přitáhnu" objektivem tak to takhle dopadá.

      Vymazat
  5. Krásné fotky, hotový ptačí thriller s dobrým koncem! :D
    Naposledy jsem viděla dravce, když jsme měli s nimi v domově vystoupení. A jak si tak vyřvávali, přilákali poštolku z volné přírody, kterou jsem tu v životě neviděla :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, thriller asi pro toho krahujce. Vrabci z něj mají prču, protože se za nimi opravdu nemá šanci dostat. Jen jednou to vzala poštolko střemhlav do křoví a to byla úspěšná, i když tedy měla problém se vůbec vymotat ven. Ale pokud si sedne na terase a přemejšlí jak se na ty užvaněný vrabce dostat, nemá šanci.

      Vymazat
  6. Povedly se ti skvělé krahujčí fotky. Pózoval ti jako manekýn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, páč mu šrotilo v hlavě jak na ty vrabce, tak moc nevnímal okolí

      Vymazat
  7. Vendy, to je tedy parádní úlovek! Věděl, kam má přiletět.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak párkrát do roka tu takovou návštěvu máme

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy tak to jsou super fotografie. Je to opravdový fešák. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásný pták, ostatně jako všichni dravci.

      Vymazat
  10. A že se Ti to ptáče z rodu dravců povedlo krásně vyfotit. Pěkně se předváděl. Však taky je na něj hezké podívání.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Předváděl, a snažil se. Jenže mu to bylo houby platný... :D

    OdpovědětVymazat
  12. Jó, život je boj. A užvanění čamráci občas nad sebevznešenější šlechtou mají vrch :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, naše dějiny jsou takových případů plné ;)

      Vymazat
  13. Tak na rozdíl od lovce dravce jsi ty byla v lovu velmi úspěšná.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to je příklad, kdy se musí honem využít příležitost a povede se... krásné fotky krásného dravce a měl by ti za to být vděčný...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vzhledem k tomu že musel odtáhnout s nepořízenou, vděčnost je asi to poslední .... :D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....