25 února 2024

Zima, tedy ta sněhová ....

 


.... byla asi všude velká vzácnost, natož 
pak tady u nás, byť v ne zas tak velké dálce od Orlických hor. Vypadá to, a meteorologové to jen potvrzují, že si na takovéto zimy prostě budeme muset začít zvykat. Mě jako lyžařskému pařezu to moc neva, ale hůř se s tím asi bude srovnávat příroda. Ale jak bylo vidět v minulém příspěvku, koncem listopadu a začátkem prosince se přece jen zima ukázala v plné své kráse, nasněžilo přes noc docela dost sněhu a jelikož to bylo z pátka na sobotu, nemusela jsem do práce a tak jsem neváhala a popadla foťák. Sice tomu k dokonalosti chybělo sluníčko, aby to byly ty echt kýčovité sněhové fotky, ale aspoň že něco jsem vůbec ze zimy stihla .....

Zdejší sportovní areál. Takhle schovaný pod peřinkou bývá málokdy



Když jsme sem začali jezdit, byla na tomhle místě jen louka plná kopřiv a bodláků. Pak se tu vysázely olše a teď tu je už pěkně vzrostlý olšový háj



Jelikož nesvítilo sluníčko, tudíž nepřinesly paprsky alespoň trochu barvy do fotek, využila jsem tentokrát některé zimní filtry které nabízí Zoner



Na procházku to vytáhlo víc lidí než jen mě ....


Přehrada letos dokonce zamrzla tak, že se po několika letech zase dalo na ní bruslit. Což samozřejmě využívali místní jak se dalo. Ale když jsem fotila tyhle snímky, ještě tu vládl klid a mír. Dokonce vydry z ní se na nějaký čas přestěhovaly do klidu zdejší řeky




Už od loňského jara se tu porůznu usazovali tři bezďáci. Otec a dva synové. Vysedávali s pivem a tvrdým na lavičkách na dětském hřišti odkud byli vykázáni. Tak si postavili stan u tábořiště u totemu. Odsud byli taktéž vykázáni a přestěhovali se na kopec k poli. Tady se jim podařilo kus pole podpálit a tak se zas hbitě přesunuli zpět k totemu. A bydleli tu i v tom sněhu. Jeden čas měli stany i dva, nakonec zůstal zas jeden. Otce prý vzala na milost jeho bývalá žena a bydlí u ní a jeden ze synů začal pracovat. Ten třetí dál užívá trampování....













U téhle procházky mám ještě fotky vodní, protože potok v sněhovém hávu vypadá hodně fotogenicky stejně tak i různé sušiny a plody. Takže sněhu si ještě chvíli užijete

22 komentářů:

  1. Anonymní25/2/24 13:11

    Krásné fotky……. My se vrátili z hor. Se sněhem velká bída, ale překvapivě jsme si dobře zalyžovali. Domů se nám vůbec nechtělo.
    Hezkou neděli. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. letos jeli asi všude na umělý sníh, to se jim vcelku zadařilo nastřádat. Tohle jde mimo mě, já spíš už koukám co dělat na zahradě. Dneska jsem začala s trávama a klematisy....

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky. 👍👍👍 Sněhu u vás napadlo hodně. Moc se mi líbí hrnečky s vysokými čepičkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo opravdu jen chvilku takhle krásně, pak se oteplovalo a ty čepičky a krásně obalené stromy byly rázem fuč.

      Vymazat
  3. Nevím proč, ale největší dojem na mne udělala poslední fotka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi proto, že v té nebarevnosti vyniká ta červeň šípků

      Vymazat
  4. Jo bezdomovcem se člověk může stát raz dva. Já bych asi tkto nepřežila. U nás v zahrádkářské kolonii jeden majitel pronajal takovou maličkou kůlnu dvěma lidem. Už tam přežili druhou zimu. I když je letos zima mírná, i tak nechápu, co tam v tom malém prostoru dva dělají celé dny. A že by chlastali to ani ne. nikdy jsem je neviděla popité. Jinak fotky opravdu zimní, snad jsem ani tkoovu zimu letos neprožila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni to byli nějací násoskové, proto je ta paní vyprovodila z domu. Taky bych to udělala, ale asi taky nemakačenkové, takže zas tak úplně bez viny nejsou že tak skončili. Tihle jeli ve velkým. Horší bylo že se tam všude válely petky a flašky od tvrdýho, přitom hned pár metrů je kontejner.

      Vymazat
  5. Doklad toho, že letos zima byla - byť jen pár dnů a teď už na to kašle... Hezké sněhové fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady byla od 26.11. do zhruba 7.12. a pak tu noc z 23.12. na Štědrý den.

      Vymazat
  6. Krásné fotky, ten zlatý strom v záplavě bílé, hrnky s kulichy... paráda.
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mě taky zaujal, svítil mezi tím sněhem do dálky

      Vymazat
  7. Krásné fotky. Jako by u nás ta zima byla taková, jak má být. Jenže bylo to jen na chvíli.

    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, moc jsme si toho sněhu neužili. Tedy ne že by mi to vadilo ....

      Vymazat
  8. Anonymní26/2/24 10:31

    Lezarts
    Poeticky portrétovaná prchavé zimní nadílka!

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, krásné fotky jako pohádkové či z jiného světa. Já jsem tuhle zimu tolik sněhu neviděla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, v Polabí málokdy taková zima už dneska je. Tohle taky vydrželo jen pár dní a zmizelo to.

      Vymazat
  10. Tady bylo sněhu v listopadu docela hodně. Do Vánoc roztál a už další nenapadl, ale ještě není všemu dnům konec a může nás překvapit klidně i v květnu. co už jsem tady také zažila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady napadl až čtyři dny před koncem listopadu, a vydržel zhruba do pátého prosince. A pak už šlus, nic, konec zimy.... o sněhu v květnu mi nemusíš vyprávět, taky to odsud znám. Ale mám možnost porovnávat podle fotek posledních jedenáct let a je to čím dál tím vzácnější úkaz.

      Vymazat
  11. Ksrm tad, ue snih nemusim odklizet, ale na pokpukani ke pekn,.

    OdpovědětVymazat
  12. Uklízela jsem asi jen dvakrát, dokud to vždycky bylo ještě nenamoklé. A právě kvůli tomu úklidu tu zimu nesnáším.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....