11 února 2024

Intermezzo technické ....

 


..... nebo - li, najdete nás na každém kilometry.
Nebojte, nebudu psát o kdysi velmi populárním maďarském seriálu který šel v televizi, ale o zcela prozaické věci která pro fotografy krajináře znamená černou  můru. Ano, ano.... jedná se o dráty a sloupy různého napětí. A pokud se někde poblíž místa nachází nějaká elektrická rozvodna, úměrně tomu se i zmenšuje vzdálenost mezi jednotlivými sloupy a roste jejich počet. Ale! Napadlo vás někdy si do takového sloupu vlézt? A co víc, lehnout si a zvednout oči a aparát nahoru? Ne? Tak to někdy zkuste. Nejlepší jsou ty opravdu hodně hodně široce rozkročené které nesou páteřní rozvody. Neměla jsem úplně možnost si takový prohlédnout, protože ani tady ani na chatě nevedou, ale i ty menší najdete všude. Jo, a není to úplně můj nápad, viděla jsem v jedné skupině na FB a nápad mě tak nadchnul, že jsem si ho musela taky vyzkoušet .....

Na chatě byla první možnost. Jsou to ale úzké sloupy které neplní úplně to co jsem očekávala. Ty které mají tu správnou šířku jdou podél dálnice kde se nedá bohužel zastavit






Někde se prostě fotit nedá, obzvlášť když sedíte v autobuse na zastávce a nemůžete šoférovi říct ať chvíli počká, že si chcete něco vyfotit. I když tady primárně moc o sloupy nešlo, ale spíš o tu oblohu. Ty tam jsou jen jako nechtěný ale trpěný doplněk




Tady u nás už jsou trochu rozkročenější, tak jsem k údivu asi některých zahrádkářů v nedaleké zahrádkářské kolonii vlezla dovnitř a poležela si v trávě







26 komentářů:

  1. Koukám, že jsi docela hrdinka. Lehnout si pod sloup vysokého napětí nebo na něj dokonce lézt, to tedy není zrovna dobrý nápad. Já občas takto fotím schodiště rozhleden nebo zajímavých konstrukcí mostů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam nic nehrozí, vždyť tam nocují i srnky. Jednu jsem tady u nás vystrnadila z pelechu když jsem tam lezla.... nebezpečné jsou dráty, ne sloupy

      Vymazat
    2. Nemyslím, že by probíjely dráty, tam jdou izolátory, i když i to se může stát, ale může tam nečekaně uhodit blesk a to i v zimě.

      Vymazat
    3. Vzhledem k tomu, že jsou focené v různé dny a roční období a to vždy to bylo za slunného dne, myslím že tohle nebezpečí nehrozilo.

      Vymazat
  2. Tady u nás nedaleko je takových sloupů hodně na jednom místě ( kousek od rozvodny ) a už mě taky napadlo to ,,stromořadí,, vyfotit, ale pořád bylo něco důležitějšího.
    S těmi mračouny to vypadá zajímavě. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mraky byly to, co mne přinutilo vytáhnout mobil a vyfotit to

      Vymazat
  3. Je to úžasný pohled,nenapadlo by mě to.Ty pohledy vzhůru mi nedělají moc dobře,ale u fotografie si to užiju.Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony všechny konstrukce zespodu vypadají zajímavě.

      Vymazat
  4. Anonymní11/2/24 19:16

    Lezarts
    Spletitější cesty k spletitým fotografiím. Bravo !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spletité jen trochu. ;-) Teď akorát furt čumím po sloupech :D

      Vymazat
  5. Zajímavé pohledy na svět.
    Přeji hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevidět to jinde, přiznávám že mne by to samotnou nenapadlo.

      Vymazat
  6. Vendy, zajímavé, originální fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera! Tie čierno-biele fotky sa mi páčia najviac. Ja som, asi 20 rokov dozadu, presne takto odspodu fotila Eiffelovku. Až tak pekné to nebolo 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle konstrukce, ať už ta Eifelovka nebo ty sloupy apod. zespodu vypadají zajímavě. Stejně tak i kostelní klenby. Mrzí mě že takhle nejde vyfotit Petřínská rozhledna.

      Vymazat
  8. Skvělé fotky!
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, další parádní fotky. Ty s mraky jsou naprosto boží. 👍👍👍
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl impuls k tomu vytáhnout mobil a i přes to zaflákaný sklo to zkusit vyfotit.

      Vymazat
  10. Dobrý nápad. Ta první fotka je úžasná, ty další hodně zajímavé. Já se raději sloupům vysokého napětí vyhýbám, mám před nimi respekt. Takže mě by to asi nenapadlo, proto děkuji za pohledy se zajímavou perspektivou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, nevidět to v jedné fb skupině tak by mne to taky nenapadlo.... a čím "rozkročenější" sloup, tím líp

      Vymazat
  11. To je tedy lekce z vyssi geometrie a desktriptivy...Je zajomsve, co muze vzniknout z hlediska perspektivy gocenim takove "sestavy car'

    OdpovědětVymazat
  12. To je pravda. Ani by člověka nenapadlo co z toho může vzniknout...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....