13 února 2024

Intermezzo hmyzí .....

 

.... aneb jak jsem vloni (ne)byla úspěšná
v lovu motýlů a jiných hmyzounů. Prostě už se nedá přehlédnout ohromný úbytek motýlů v přírodě což je dost alarmující. Dříve jsem fotívala motýlů jak tady tak na chatě spousty. Dokonce jsem mívala stejně jako na houby i na motýly svá místa, kam když jsem zašla vždy jsem na ně narazila. V různorodé směsi druhů. Jenže čím dál tím víc druhů dříve četných, dnes postrádám. Vloni se mi seznam smrsknul jen na zástupce tří druhů. Perleťovce, soumračníka a okáče. Ale po dlouhé době jsem nafotila, byť ne tak jak bych chtěla a jen jednu, babočku osikovou, pro svou tmavě fialovou barvu zvanou též černopláštník. 













Za to čmeldů bylo habakuk




A jedna muška. I když ne zlatá ....


.... nebo hmyzí helikoptéra




19 komentářů:

  1. Pěkní hmyzáci :). Ale máš pravdu, že je jich asi fakt míň - na chalupě jsme po zimě našli pár baboček, co na oknech nepřežily zimu, loni jsem smetala z parapetů jen mrtvé mouchy... Uvidíme, jak letos
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem na chatě jedno místo, kde jsem nafotila asi deset druhů motýlů najednou a to ještě ve velmi hojném počtu. Teď když tam jdu, tak ani křídlo. Po lese jen občas ten perleťovec a hafo okáčů. Jinak zase nic.

      Vymazat
  2. Náramná sbírka z hmyzí říše. Vážky jsem nikdy nefotila, i když jsem k tůni s manželem, když ještě rybařil, hodně chodila. Ale pozorovat je mne těší. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se občas nějaká podaří ulovit. Většinou proto, že mi vletí do chaty jako tahle.

      Vymazat
  3. Hezká sbírka. Loni bylo u nás motýlů docela dost druhů. Také je chodím fotit, nejraději brzy po ránu. kdy ještě nejsou tak aktivní. Loni také bylo hodně kobylek a vážky chodím fotit k rybníkům, kde je jich hned několik druhů. Tak snad se letošní fotoúlovkyvydaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Strašně moc jich ubylo, tady vždycky bylo spousta motýlů v lese na sadcových porostech. Teď tam najdeš tak sotva pár. Jinak včely a mouchy

      Vymazat
  4. Také se mu zda, že motýlů ubývá. Ale fotky.se ti povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubývá, to by ti asi potvrdil i Patrik. Ten se jejich focením zabývá.

      Vymazat
  5. Povedly se ti parádní fotky, Vendy. V sobotu bylo krásně, koukám z kuchyně na zahradu a tam poletoval žluťásek...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žluťásek řešetlákový je opravdu takový otužilec a jeden z prvních motýlů kteří po zimě a někdy i v zimě jako je teď vylétnou.

      Vymazat
  6. No vidíš, a přitom se před časem "motýle" pořád probírali v médiích, takže nedostatkem reklamy to nebude...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to, že nejsou má na triku mimo jiné i ten pán co neumí skloňovat. Všude je řepka která se stříká různými sajrajty a navíc nechutná ani motýlům ani jiným hmyzákům. Jen mouchám.....

      Vymazat
  7. Abych pravdu řekla, tak jsem vloni snad vyfotila asi dva motýlí kousky. Nějak k nám na zahradu moc nelétali. Bývalo jich víc.
    Prima fotky, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky nic. Přitom na podzim jich tu bývalo spousta protože se opíjeli na spadaných kvasících jablkách nebo švestkách.

      Vymazat
  8. Vendy, opět krásné fotky. 👍👍 Krásný náhled do hmyzí říše.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No moc pestrý není....byť možná krásný. Je to bída

      Vymazat
  9. Anonymní14/2/24 11:32

    Lezarts
    Hezká reportáž ze života hmyzu!

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní14/2/24 17:06

    Tak tohle je těžké fotit, klobouk dolů)))
    Nádherné záběry.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....