09 února 2024

Intermezzo vodní ....

 

.... je první mezihrou z fotek, které 
jsem fotila během roku a které se mi nevešly tématicky do článků, nicméně je všechny stejné téma spojuje. V dnešním případě to je voda.
Byť trochu jinak. Možná by se na první pohled zdálo, že jsem použila  některý Čerfův fígl focení na dlouhý čas nebo s použitím filtru. Ale to bych si jaksi moc nedovolila. Já volila trochu jiný postup. Z fotky jsem udělala výřezy tam kde bylo nějaké zajímavé zrcadlení, ale zkreslené zčeřenou vodou, které vytvořilo zajímavé kresby a někdy po obyčejném ztmavení nebo naopak zesvětlení i vcelku nečekané barevnosti. A někdy výsledná fotka vypadala spíše jak látka než voda .....



Dvě následující fotky vznikly několik dní po sobě za různých světelných podmínek což také vykouzlilo i rozličnou barevnost



Někdy jsem si trochu s barevností pohrála, ale zase tak nějak v normě






Jediná z fotek focená na delší čas je tahle. Barvu zajistilo krásné azurové nebe



28 komentářů:

  1. Pěkně sis pohrála.Jsou to umělecké fotky.Kdysi jsem si také ráda hrála,ale to jsem měla ještě pevné ruce.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, tady ani nešlo o to udržet foťák, protože jsem to fotila na úplně normální čas, spíš šlo o to najít ten správný kousek na ořez. Takže spíš hraní už v editoru

      Vymazat
  2. Krásně sis vyhrála. Výsledek stojí za to.
    Pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Kdo si hraje, nezlobí - řekne se voda, ale těch možností.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přitom je to focené stále na stejném místě, jen výřezy jsou jiné....

      Vymazat
  4. Nádherně snové odrazoffky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, hodně mě to bavilo si s tím hrát

      Vymazat
  5. Vendy, parádní fotky. Já na vodu ráda koukám i ji fotím (ale mé fotky jsou obyčejně dokumentační, zatímco ty tvé mají šmrnc)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je proto, že to bylo vlastně po jedné, která vznikla náhodou už pak focené záměrně. A já se pořád snažím aby to co je de facto nějak obyčejné obyčejné nebylo.

      Vymazat
  6. Vendy, ty nezklameš - nádhera!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Já ze všech mám nejraději tu laděnou do fialova. Byla první, zcela náhodná a ta barevnost vznikla vlastně jen velkým ztmavením při editaci

      Vymazat
  7. Anonymní10/2/24 09:25

    Lezarts
    Tyhle látky bych si s radostí šla nakoupit!
    Móóóc se ' Ti to povedlo!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, připomínají mi hedvábné moaré, krásně měňavé.....

      Vymazat
  8. Parádní! Ocenila bych to ještě víc, kdyby té vody nebylo poslední dobou nějak moc. Tedy té z nebe :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mi povídej. Už mi taky leze krkem, za chvíli zas budu mít ze zahrady bazén pokud bude pršet skoro celý týden jak to bylo v předpovědi ..... furt bylo sucho, tak teď se snad deficity už vyrovnaly.

      Vymazat
  9. Vendy, nádherné fotky. Sedím, prohlížím si je opakovaně a "áchám".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší že se líbí. Říkala jsem si jestli vůbec to má cenu zveřejňovat

      Vymazat
  10. Ta první se mi líbí nejvíc. Má nádherné barvy. odstíny zelené prostě lahodí oku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zas nejvíc ta dofialova. Zelená je uklidňující, to je stará známá věc

      Vymazat
  11. Nádherné umělecké foto. Připomnělo mi to záběry mého manžela. Už měl několik fotografických výstav na téma odrazy ve vodě.
    Přeji hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je šikovný! Přemýšlím, že bych jednu nebo dvě z nich použila taky na zatím úplně ne ještě stoprocentně vymyšlenou výstavu. Nabídku mám už od loňska kdy jsem likvidovala tu první. Ale nejsem ještě úplně rozhodnutá do toho letos znovu jít. To se uvidí hlavně podle financí.

      Vymazat
    2. Anonymní11/2/24 12:27

      Jojo, tyhle akce nejsou pro autory opravdu zadarmo. Ba naopak. Tak přeji dobré rozhodnutí.

      Vymazat
    3. Já do toho investuju "jen" peníze za tisk a přípravu fotek na pověšení. Pronájem neplatím, fotky jsou vystavené 3 měsíce a majitelka kavárny kde to je mi ještě zadarmo přiopraví občerstvení na vernisáž. Ale i tak se ještě budu rozmýšlet. Materiálu by bylo habakuk, o tom žádná. Jen návratnost zatím byla nulová. I když se fotky moc líbily. Teď jsem si říkala že pokud ano, tak poslední tři měsíce roku.

      Vymazat
  12. Toz vofa jako zivel a vecna inspirace...

    OdpovědětVymazat
  13. Tomuto typu "zčeřeného zrcadlení" dlouhá expozice spíš ubližuje. Tam, kde hraje roli vítr na hladině, jsou mnohem praktičtější krátké časy. Jednoznačně nejvíc se mi líbí hned ta první, ta je výborná :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vím, ono by se to vyhladilo a nic by z toho nebylo. Vítr ani moc nefoukal (výjímečně) takže to bylo jen takové lehounké čeření. Mě taky, navíc vznikla opravdu náhodou velkým výřezem z fotky, a pak mám moc ráda tu s fialovým zbarvením. Tam jsem s fotkou udělala jen to, že jsem stáhla hodně expozici a ta barevnost se z toho takhle vyloupla. Žádný filtr, nic ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....