16 prosince 2023

Než si dáme druhý .....

 


.... nášup černobílých fotek, dnes to bude 
ještě o kapkách, ale už trochu barevněji než v předchozím článku. Z valné části díky tomu že občas jsem vychytala sluníčko, ale i proto, že tentokrát jsem se nevěnovala jen travám, ale mým oblíbeným květům a kapkám na nich jak za deště tak za ranní rosy. Zároveň to bude co se týče focení letošních květů i poslední co se k nim váže. Ono v září už toho letos moc nekvetlo, protože mokré počasí většině trvalek moc nepřálo ....


Sice teď může to co jsem psala o barvách výš vyznít jako protimluv, protože vám hned zkraje předkládám zase zelenou, ale nebojte, ono to pomalu ale jistě přijde













Tohle prapodivné poupě nepatří, jak by se možná mohlo na první pohled zdát, nějaké růži nýbrž mojí trochu poblázněné magnólii. Ona je takový maličko exot. Nejdřív vůbec nerostla, spíše živořila. Pak se do toho trochu pustila, ale stále vypadala jako že to co chvíli vzdá. Dokonce jí pár větviček úplně uschlo a jednou jsem jí dokonce musela sestříhnout až úplně u země. Jenže pak se najednou do toho obula a narostla během dvou let do víc jak metru a půl a začala zakládat na korunku. Jenže na jaře zase nic. Všechny magnólie v okolí už odkvétaly, když ta moje teprve začala rozvírat listová poupata. A v září si usmyslela že rozkvete prvními květy. Navíc mě dost překvapila velmi tmavou barvou poupat na to, že to má být ta klasická růžovobílá. Nakonec se barva upravila, leč na poupatech si pochutnali hmyzáci jacísi a místo majestátního květu zbylo cosi zkrouceného a okousaného. Teď když dávno listy opadaly, to vypadá, že snad příští rok se konečně dočkám květů krásných a neokousaných 


Tuto fotku jste mohli minule vidět v čb verzi



Květ dýně jsem si půjčila u sousedky ....


.... stejně jako tuhle jiřinu ....


.... nebo kalokvět. Mě letos nevykvetly ....





22 komentářů:

  1. Krásný to máš, milá Vendy :).

    OdpovědětVymazat
  2. Kapičkovky jsou super. Už jsem si dlouho takto nezafotila.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné ! Některé fotky jak z říše tajemna.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to tak trochu tajemná říše je když se zadíváš.

      Vymazat
  4. Dýně se mi líbí nejvíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, a to jsem si jí ještě mohla obalit v těstíčku a osmažit. Nejen se kochat pohledem ;-)

      Vymazat
  5. Vendy, kapky jsou velmi fotogenické - když se to umí. A ty umíš :)
    Hezkou adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti moc děkuju když si tohle myslíš ....

      Vymazat
  6. Vija
    Kouzelné , jako vždy. J

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts
    Takové to bylo na živo a teď hezké na fotečkác!

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, dívám se na ty úchvatné fotky a hned mě napadá - bude další výstava?
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tahle nabídka, resp. to že se se mnou počítá i příští rok padlo hned v okamžiku kdy jsem odnášela fotky. Ale zatím nevím kdy by to mělo být a hlavně záleží na financích. Vloni se to tak tak stihlo díky vyplacené pojistce, ale bohužel nic takového už v záloze nemám a shánět sponzory je pěknej vopruz, z loňska to vím.

      Vymazat
  9. Kapičky nikdy nezklamou, to je fakt. Já už se těším na jaro, až to všechno začne pučet a kvěst. Přeji Ti krásné Vánoce v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  10. Když tak na to koukám, myslím, že by tě mohl zajímat fotograf Fabrice Lombard.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je moje gusto! Toho pána se budu držet.... jo, je to přesně můj styl. Díky za tip. I když on je na tom s ostřením mnohem líp ;-) asi nefotí starosklíčky

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....