30 prosince 2023

Letadla, letadla, letadla ....

 

.... a zase letadla. Tak ono na letišti těžko 
budete hledat třeba takový vlak, že? Ta vzlétala tam a přistávala tu, a byl tam provoz jak na magistrále u Národního muzea. Dost mne to překvapilo, netušila jsem že je tak velký zájem o vyhlídkové lety.
 Možná že mezi těmi všemi byly třeba i výukové lety, nevím, ale frčelo to opravdu jak na dálnici. Navíc bylo opravdu krásně takže se to asi tak nějak všechno sešlo dohromady. Je pravdou, že zážitek je to jak hrom, obzvlášť když si můžete zkusit zapilotovat, takže se třeba mnozí i vracejí aby si to zopakovali. Aspoň já k nim patřím a doufám, že se mi příští rok to repete podaří .....

Jsou tu dolnoplošníky .....


.... i hornoplošníky ....


.... či letadla známých osobností. Tohle je letadlo Heleny Vondráčkové kterým létá na koncerty po republice ....


.... a má i svou podepsanou skříňku. Jak ve škole


A tohle už je "moje" káně, jinak letadlo značky Piper Arrow. Piper Aircraft patří mezi Velkou trojku výrobců malých osobních letadel ještě spolu s Beechcraft a Cessna. Pan pilot otvírá dokořán aby ho mohl vytáhnout na pojezdovou dráhu. Co mne překvapilo bylo to, že si prostě letadlo všichni zahákli a naprosto v pohodě si s ním vykráčeli na plochu. Jak kdyby vedli psa na vodítku. A nejen tahle malá, ale i velká pro tandemové seskoky





Předletová kontrola musí být, bez ní to prostě nejde


A tu je v celé kráse


Jak vidíte, tuhle velkou potvoru na tandemy si pilot v pohodě tlačí jak kdyby to byl kočárek s miminem


Létaly dokonce i kluzáky, byť vítr moc nefoukal


Tažné letadlo se vrací na zem, aby vzápětí vzlétlo s dalším kluzákem v závěsu


Tady se chystá můj pan pilot ještě na druhý let který byl po mě. Pak už jen vyplňoval papíry a odvezl mě zase zpátky na chatu. Takže takový pilot - taxikář 😊


Vyznat se ve značkách letadel může opravdu jen letecký fanda. Nebýt toho že letadlo mělo na kniplu napsáno Piper nevěděla bych čím vlastně letím. 




Jak vidíte, nelžu žen to byl Piper 😉. Možná jste nedávno v tisku i rozhlase zaregistrovali ošklivou leteckou nehodu při níž při přeletu Alp obdobným letadlem pilot situaci podcenil a zřítil se. Zahynuli tři cestující i pilot. A zmiňuji to proto, že právě z toho samého letiště startovali. Pilot Čech měl ale německou registraci a na tomto letišti nebyl členem. I když jsem chvíli pilotovala já, jak vidno, letadlo má zdvojené řízení tudíž vše bylo pěkně posichrováno


Stejně jak z letu samotného i z pozorování při čekání na odvoz vzniklo fotek víc. Podívat se na ně můžete jako vždy v galerii

8 komentářů:

  1. Tak sis to hezky užila. Je to zážitek na celý život že?.

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda věřím, že tohle je parádní zážitek!
    Vendy, posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl a moc ráda si ho pokud to půjde zopakuju....

      Vymazat
  3. Náhodou, na letišti v Paříži vlak mají, jezdí mezi terminály :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem asi měla napsat parník. Ten určitě na žádném letišti nepotkáš ;-) :D :D

      Vymazat
  4. 👍Nedávno jsme dostali letecký pozdrav od vnuka z pilotního výcviku, s příslibem pozdějšího výletu 🙈Trnu jak oznámí,že bude mít let. Ty jsi kaskadér Vendy.

    OdpovědětVymazat
  5. No mít čas a peníze, tak bych asi do pilotního kurzu na tyhle malý éra taky šla....asi bych se tam bála rozhodně míň než na silnici.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....