13 listopadu 2023

Růžová a fialová ....

 

.... sice nemají takový optimistický
potenciál jako žlutá, nicméně myslím si že i květy těchto barev mají své kouzlo. Ať už to jsou "jen" obyčejné ocúny nebo slzičky Panny Marie, vysoké graciézní argentinské sporýše, nízké vřesy či rozložité mračňáky ...

Jak začnu potkávat na procházce na louce tyhle květy, je jasné že podzim je opravdu blízko. Byť dny jsou ještě slunečné a teplé ...



Sporýš argentinský nebo také vidlatý (podle jeho větvení hlavního stonku) jsem poprvé viděla na Újezdě ve veřejné výsadbě u památníku obětem komunismu. A na první pohled se mi zalíbil. Já si ho přivezla od Majky Kosáčka z Rožďalovic, když jsme tam měly takové malé setkání tří blogerek. Netušila jsem že se jedná o letničku, která se ovšem velice ochotně a ve velkém dokáže sama množit





Astilbe zblízka vypadá jak nějaká mimozemská květina




Ze všech vřesů co mám je jen jeden plnokvětý



Letos jsem se zamilovala do krásenek. Jednoduché ale opravdu krásné květy mě naprosto uhranuly. Měla jsem jen růžovou s okem, ale ještě jsou i bílé a tmavě fialové, dočervena a jedna se přímo nazývá krásenka čokoládová protože má nádhernou sametově hnědou barvu, opravdu jak čokolád a navíc po čokoládě i voní




Ještě teď jsem objevila na galské růži poupě


Sléz maurský, léčivka z které se dělá čaj. Já ho nezkoušela, ale věřím že je dobrý


Hvozdík kartouzek známější spíš jak Slzičky Panny Marie. Říká se mu tak kvůli bílým tečkám na květu. Ty obzvlášť ráda fotím starosklíčkem s mezikroužky




Mračňák (Abutilon) mi letos nějak s kvetením stávkoval. dokonce jsem ho i musela ostříhat docela nakrátko. Tak jsem zvědavá jak se příští rok vytáhne



Letošní druhé kvetení pelargonií. Zrovna v době kdy už se měly pomalu dávat domů



Tahle kráska se jmenuje Neriné. Je příbuzná hvězdníků, amarylisů, křínu,b kalokvětů apod. Oproti všem těmto květinám kvete až teď na podzim, a to docela pozdě. Mám jí dva nebo tři roky a letos mi vykvetla poprvé. Ještě by měla být v květináči bílá, ale nevím jestli už náhodou neodešla do věčných lovišť. Jsou v barvách od bílé přes růžovou až po karmínovou. Pochlapila se mi čtyřmi stonky které mají každý zhruba sedm květů



 

16 komentářů:

  1. Hezké květiny, které v tomto sychravém počasí opravdu potěší. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné pokoukání a co se týká názvů, tak to na tebe zírám. U té galské růže já jsem byla zvyklá říkat kavkazská, ale nevím proč. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Galská růže a podobná je růže svraskalá. Obě se využívají v parfumářství protože nádherně voní. Ovšem nejrozšířenejší je v tomto průmyslu zpracování růže damascenské.

      Vymazat
  3. Lezarts
    Většina z těchto krásek zdobí naší zahradu. Růžová ve všech odstínech, je mojí barvou dobré nálady v zahradě i jinde:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš! máme stejný květinový vkus ;-). Ale růžovou snesu opravdu jen v zahradě na květech.

      Vymazat
  4. Vendy, krásné fotky. Růžovou od fialové mám ráda. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ona je růžová a růžová. Já mám ráda některé odstíny, z jiných se mi ježí chlupy :D

      Vymazat
  5. Krásné detaily. Když jsem se už pomalu loučila se zahradou a už kvetly jen bílé chryzantémy, doslova do dálky zářily sousedčiny krásenky a musela jsem natočit, jak tančí ve větru. A řekla jsem si, že bych si je také mohla pořídit. I když já se spíše snažím o trvalky a tohle jsou údajně letničky. Ovšem kvetou do mrazů a na zahradě to léto prodlouží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je v prodeji směs semínek různých barev, musím se po ní podívat. Tu čokoládovou spíš člověk pořídí v zahradnictví. Jsou to letničky ale kvetou až do mrazů velmi neúnavně. Kdybych je nezlomila tak ještě teď pořád kvetou. Ale jsou rády za oporu, protože dokáží vyrůst až přes metr výšky a udělat takový malý stromek nebo keř. Navíc se ti vysemení i samy, takže když mají dobré podmínky tak jsou skoro jak trvalky.

      Vymazat
  6. Prostě nejen modrá, je dobrá ! I růžová s fialovou umí potěšit. Prima fotky !
    Měj pěkné dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak od fialové k modré je jen krok ;-). I modrá bude....

      Vymazat
  7. Lydie
    Hezké kvšty.
    Krásněnky mám také moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se hrozně moc zalíbily. Nádherné jsou třeba bílé s růžovým lemováním a růžovým okem kolem středu.

      Vymazat
  8. No vida, já bych sporýše podle jména tipoval na obyvatele korálového útesu nebo obzvlášť spořivého klienta nějaké banky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to přímo svádí k těm představám. Když může být korýš proč ne sporýš ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....