03 listopadu 2023

Na poslední chvíli .....

 

.... ale přece, se mi podařilo nějak splnit
Jarčinu výzvu týkající se podzimu a jeho proměn. Myslela jsem, že snad ani při prodlouženém termínu nedám nic dohromady. Letošní podzim se sice vymyká svým teplým počasím, ale já moc nálady na nějaké procházky nemám. Jsem z práce dost utahaná, a tak když dorazím domů, většinou udělám co je potřeba a poté z chutí zapadnu do křesla a odpočívám. Na procházku už ani nemám náladu. Nicméně nějaké fotky se mi podařilo ulovit buď když jsme jeli k dceři nebo z oken pokoje či při výletu do Vídně ....


Zájezd do Vídně se jmenoval Vídeň v barvách podzimu, ale den spíš připomínal pozdní léto. Nádherný, teplý a slunečný den, chodili jsme v tričkách s krátkým rukávem až do večera
Stromy v zahradě Schönbrunnu se teprve pomalu zbarvovaly do žluta



To Volkspark už byl znatelně barevnější. V plném květu byly zdejší růže a dokonce tu kvetly i dva keře šeříku! Což velmi fascinovalo obzvláště japonské turisty ....




Mozartova socha v Kaiserparku


Kousek od toho stromu hrál Mozartovi pouliční umělec krásně na harfu


A z Rakouska zpátky k nám. Stráň před domem mi sice někdy pije krev, protože kvůli ní máme v půl roku v domě docela tmavo, ale na podzim se umí obléknout do zářivých barev


.... a když se ještě chytne to správné světlo ....


Cestou do Litomyšle








A nakonec podzim na zahradě. Poslední poupě u galské růže 


A stejně tak u měsíčku


Listy kanadských borůvek dělají rok co rok z keře ohnivé divadlo




Jedno ráno jsem ještě před odjezdem do práce stihla nafotit strom v sousední zahradě který po nočním dešti díky vycházejícímu slunci vypadal jak plný lucerniček



K podzimu neodmyslitelně patří chrysanthemum multiflora. Tuhle jsem dostala od dcery


Uffff. Jsem ráda že jsem to stihla, příští víkend sice bude ve znamení procházek protože jedeme na chatu a já následně ještě do Veltrus kde máme po delší přestávce zase dandičí sraz. Jenže to už bude asi jak po listí tak hlavně i po uzávěrce výzvy 😉






19 komentářů:

  1. Vendy, já s výzvou dopadla asi ještě hůř - prvně nebyly barevné stromy, pak jsem byla nemocná a mezitím zavřeli Valdštejnskou zahradu, kde jsem chtěla fotit (a čekala právě na to, až se stromy víc vybarví) a plán fotit ve Vojanových sadech mi zhatil hromada spisů na stole, díky kterým jsem se celý týden neurvala přes poledne z kanceláře a když jsem šla domů, tak už byla skoro tma. Takže jsem v rychlosti nafotila něco na mobil dneska cestou ke kadeřnici, ale ještě jsem nekoukla, jestli to bude použitelné. Takže já budu příspěvek do výzvy vkládat asi zítra - fakt na poslední chvíli.
    Tvoje fotky jsou pěkné, nejlepší je ten strom "s lucerničkami" - to se ti povedlo zachytit krásně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No měla jsem to naknap. Já jak jsem byla dlouho doma a do práce nechodila jsem dost odvykla. Navíc jsem chodila max na čtyři hodiny, teď jsem v práci pět nebo sedm hodin podle potřeby a je to lítačka hned od rána, takže jsem fakt dost utahaná a na další nějak ani nemám náladu. Jediná trochu vzpruha byla ta Vídeň, což mi kupodivu nevadilo chodit po náročném týdnu sedm osm hodin, vyšlapat si přes třista schodů na věž. Navíc mě to hodně paradoxně nakoplo. Ten strom byla obrovská náhoda. Už jsem se chystala jet do práce ale tohle jsem se musela vrátit pro foťák a nafotit to. Jinak ty fotky do Litomky jsou taky mobilem. Zjistila jsem že z dopravních prostředků se nejlíp fotí mobilem.

      Vymazat
  2. To mně se líbí snímky z Vídně, stejně tak květy podzimní. A Výzvu dělala Jára, ne?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, mě se to nějak spojilo s tou minulou, kterou dělala Jitka. Takže jsm to takhle zvojtila.

      Vymazat
    2. Vendy, to nic, to je hned, hlavně, žes to stihla! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jo a moc ti přeji krásné počasí na Veltrusy, tam ty stromy možná budou barevné ještě i teď.Škoda, že tu nebudu, šla bych se na vás podívat. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takhle na podzim už velká sázka na počasí, ale doufám, že sv. Petr má stále dandíky rád a zase nám zařídí alespoň aby nepršelo, když už třeba ne sluníčko. Zatím tomu tak vždycky bylo....

      Vymazat
  4. Všechno si stihla a je to nádhera! krásné fotky jako vždycky!
    Vendy, měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, bylo to opravdu hodně z nouze ctnost a rychlovka. Ale aspoň že něco se podařilo.

      Vymazat
  5. Moc hezké fotografie. Podzim, pravda, si s barvami počkal, i proto jsem dala dostatek času na focení. Vím, že kdo chodí ještě pracovat tak to má horší, ale i odkazy pozdější příspěvky ráda zveřejním. Děkuji za účast ve výzvě a moc hezké fotografie.Odkaz je na blogu: https://duchjara1.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt už jsem myslela že to nedám ..... navíc jsem nějak přefocená a úplně jsem ztratila chuť vůbec brát foťák do ruky.

      Vymazat
  6. Nevadí,že na poslední chvíli.Pořád jsou to krásné barvy podzimu.
    Vendy,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vyšlo to. I když možná ne tak jak jsem si představovala.

      Vymazat
  7. Nádherné fotky !
    Pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Anonymní4/11/23 10:51

    Lezarts
    Vídeň zajímavá, ale cesta do Litomyšle nádhera!!!
    Teď jdu tu nadílku podzimních krás listí, obdivovat s hráběmi. Po včerejším dešti jsem tu přímo zavátá:-), tenhle pohled už tak romantický není…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle cesta na Litomyšl je díky těm bukům krásná jak na podzim, to asi nejvíc, tak i na jaře kdy začíná listí růst. Ale svoje kouzlo má i v zimě když je jinovatka, to je tam opravdu jak v pohádce. Já dost listí sebrala sekačkou při nedávném sekání, dneska jsem koukala že magnólie, největší znečišťovatel už opadala, takže budu muset nahrabat listí na montbrécie jako zimní krytí. Zbytek stále drží na stromech, takže to budu jako správný lenoch brát sekačkou.... :D

      Vymazat
  9. Skvělá barevná všehochuť začínající vznešenou Vídní a konče na zahradě u vznešené růže. 😊Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  10. No snažila jsem se, snažila ;-)

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....