29 října 2023

Jsme zhruba v půli července ....

 


.... a do dalšího výletování nám ještě pár dní
zbývá, tak si dáme zase malé květové intermezzo. Jelikož se mi nastřádaly květy různých barev, dáme si je opět v mé oblíbené duhové škále. Začneme barvou kterou duha sice neobsahuje, ale dalo by se říct, že na barevné škále je na místě prvním. Tou barvou je
 bílá ....


Kopretina mi zapózovala i s podnájemníkem na chatě. Letos jsem na zahradě doma měla kopretin v trávníku strašně málo


Japonské sasanky dokáží v docela krátké době zaplevelit záhon, ale když jim vytyčíte pevné hranice přes které se nedostanou tak se můžete kochat jemnými květy ....



.... které rády navštěvují včelky



Ptačinec trávolistý jsem letos fotila opravdu velmi málo. Vlastně jen za celou dobu co kvetly vznikla jen tahle jedna fotka


Bílé floxy mi rozkvétají jako poslední, skoro v době když už ostatní barvy mají vrchol za sebou. Jsou i mnohem vyšší než ostatní


Tuhle květinku jsem si dovezla ještě s některými dalšími od švagrové. Původně jsme myslela že se jedná o druh snědku, ale to bylo mylné. Jedná se o bělozářku 


Bílé na zahradě moc nemám, nepočítám - li na jaře sněženky a bledule, hyacintovec a ladoník. Až se příští rok ukáže jak se uchytilo to, co jsem letos přesázela a rozsázela, podle potřeby se po nějakých bíle kvetoucích trvalkách podívám.

P.S. Slíbila jsem Ilonce z blogu ...tak to vidím já že sem dám odkaz na krásný dokumentární seriál který by mohl být inspirací pro ty, a těch je tu na blozích hodně, kdo rádi cestují po hradech. Jde o seriál Krajinou příběhů českých hradů známých i zaniklých který nabízí všechny! naše české hrady stojící, zřícené ale stojící a i ty zaniklé, z kterých zbývá třeba jen pár kamenů. Je zajímavé, že zhruba každý druhý kopec v krajině na sobě právě nějaký takový zaniklý hrad ukrývá 😉





21 komentářů:

  1. Japonská sasanka je opravdu jemná a krásná. Mně ora e kvetou bílé chryzantémy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tady na chryzantémy nemám štěstí. Ani na ty úplně obyčejné bílé nebo žluté. Asi tu na ně nejsou ty správné podmínky. Vydrží mi tak max tři roky a pak zajdou. Přitom přes kopec v Litomyšli mají na zahradách ohromné trsy všech barev....

      Vymazat
  2. Teda ten mobil mi tam vrazil debilní rébus.

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy ty sasanky jsou opravdu nádherné. Já kopretiny miluji a letos ještě teď na loukách kvetou, což mě docela překvapilo, protože pamatuji spoustu let, kdy tu touto dobou už dávno ležel sníh. Z bílých květinek mám ráda i chudobky - sedmikrásky, které dokážou kvést i v zimě. Měj se moc hezky a ať Ti zahrádka dělá jen a jen radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ještě v pácu ty sasanky fialové a růžové. Akorát je opravdu musím zasadit v záhonu do něčeho co je zabrzdí v rozmachu, protože jsou schopný za chvíli zadusit všechno ostatní.

      Vymazat
  4. Bílá je krásná, slavnostní a vznešená. Nevím, jak to, ale mně nyní opět kvetou bílé sasanky. Já jsem je měla za jarní kytičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já koukala teď při sekání že kvetly asi tři prvosenky jarní :D

      Vymazat
  5. Já mám naopak bílé na zahradě hodně, mám ji ráda. Ale zrovna tuhle sasanku mám růžovou :o)
    Vendy, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky jí mám ráda, ale něco co bylo bílé mi zašlo, něco jsem jako bílé koupila a ono to mělo jinou barvu. Na tu růžovou sasanku si brousím zuby....

      Vymazat
  6. Barvy mám ráda,ale na květech nejraději bílou.Ráda fotím bílá,drobná kvítka.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Abych pravdu řekla, tak kromě sněženek a ibišku bílá kvítka na záhoně nemám. Ale na zahradě bývá spousta kopretin (ty mám ráda) . Prima fotky !!!
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bílý ibišek mi už před mnoha lety zašel, a zůstal mi fialový a ještě mám semenáček růžového ....

      Vymazat
  8. Lezarts
    Květin s květy bílé barvy mám na zahradě poskrovnu. Vadí mi, že je na nich rychle vidět, následky deště. Ale neznamená to, že se mi nelíbí. Bílé floxy, jsou nezmaři a krásně voní ve všech barvách.
    Také souhlasím, že japonské sasanky, jsou kolonizátoři, mám růžovou variantu, na hodně místech v zahradě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Zaprší a jsou hned ošklivé. Ta růžová mi chybí, tak se jí budu snažit koupit.

      Vymazat
    2. Anonymní4/11/23 10:53

      Lezarts
      Ráda sasanky věnuji zdarma! Stačí se tu pro ně zastavit.

      Vymazat
    3. To jseš hodná, jen nevím kam. A hlavně kdy a jak ....

      Vymazat
  9. Krásné květy - růžové sasanky a floxy dvou barev jsem měla před domem, než si tady zaúřadoval bagr.
    Není nad zaplocenou soukr. zahradu.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám floxy dvoubarevné i jednobarevné. Vždycky jsem si odněkud přinesla kousek. Letos už jsem některé rozsazovala. No popravdě čekám jak bude na jaře ten zrenovovanej záhon vypadat...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....