27 října 2023

Zhruba týden po .....

 


.... po Festivalových zahradách jsme jeli 
s mužem do Litomyšle znovu, tentokrát ale na návštěvu k dceři. I když to nebylo nijak domluvené, nakonec jsme se u ní zas jednou sešli celá naše rodina, protože přijel i syn s přítelkyní. Ale nebojte, dnešní článek nebude o povídání si s rodinkou ale o něčem úplně jiném. Po cestě totiž bylo velké pole máků, a já při zpáteční cestě počítala se zastávkou abych si je nafotila. I když jsem tedy měla představu nafotit si je během zlaté hodinky, ta se mi nesplnila. Přece jen v půlce července sluníčko zapadá mnohem později než jsme se vraceli domů. První co mne praštilo přes nos když jsem vystoupila z auta byla charakteristicky nahořklá "vůně" máku. Obzvlášť když do něj pražilo sluníčko. To byla opravdu hodně intenzivní. Nechtěla jsem nějak poškozovat rostlinky a tak jsem si hledala vyjeté koleje od traktorů vzniklé při setí. Těmi jsem pak courala sem a tam a fotila a fotila .....






Všechny květy většinou držely lajnu, ale našlo se pár individualistů kteří museli vyrůst o něco výš ....





Více fotek najdete zde v galerii

18 komentářů:

  1. Maková pole vypadají vždy krásně hlavně když kvetou. Loni jsem je nafotit nestačila, protože jsem se tak daleko až ke hranicím nedostala a letos nevím, jestli je tam zase měli. Navíc se poslední dobou ty dálky sama lesem chodit docela bojím, protože jsou tu vlci a tvrdí se, že prý utečou...ale kdo ví...Také už nejsem žádná juniorka a tak si na některé cesty už netroufám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle bylo za humny. Prý o kousek dál bylo další....

      Vymazat
  2. Krásné detaily.Já si focení vlčích máků letos užila hodně.Kolem Mladé Boleslavi jich byly celé lány

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlčí jsem fotila u sebe na zahradě, a to co mi teď leze na jejich místě je naprostá maková džungle. Obávám se že budu muset část nekompromisně vyrvat. Anebo zkusit rozsázet do truhlíků a na jaře někam pak zasázet....

      Vymazat
  3. Krásně rozevláté sukýnky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máky ať seté či vlčí jsou nesmírně fotogenické.... příští rok asi budou ústředním motivem mé zahrady

      Vymazat
  4. Vendy, krásné makové fotky. My kolem makového pole jezdili na chalupu celé léto, měla jsem v plánu loupež pár makovic jako dekorace. Ale plánovala jsem tak dlouho, až mák sklidili a já se tedy loupežnicí nestala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dopadla jak Hanka v následujícím komentu! Já s žádnou dekorací nepočítala, spíš s nafocením kvetoucích.

      Vymazat
  5. Opravdu krásné fotky. Já jsem sice o makovém poli věděla, ale nějak jsem se v době květu k němu nedostala. A když jsem se rozhodla alespoň pro zralé makovice na dekoraci na kole zajet, tak bylo pole sklizené. Chodila jsem po poli a jen tak paběrkovala :-).
    Pěkný sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já s něčím takovým nepočítala, už dávno jsem ztratila chuť dělat jakékoliv dekorace. Ať ven nebo domů. Jsem ráda že se dokopu alespoň k vánočním a jarním truhlíkům....

      Vymazat
  6. Lezarts
    Krásná maková symfonie!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, máky jsou velmi fotogenické a když jich je takhle víc pohromadě je to pastva pro fotografa

      Vymazat
  7. Lydie
    Opět moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.... nebylo to daleko, jen u Semanína ;-)

      Vymazat
  8. U makového pole jsem ještě neměla tu čest být. Opravdu moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady bývají docela často, a velká. Já zas neměla tu šanci najít nějakou louku porostlou vlčími máky. Vždycky jsem je viděla jen z vlaku nebo autobusu ....

      Vymazat
  9. Náboženství je sice podle některých opium lidstva, ale stejně není nad nezralé makovice :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Tak škody páchají obě varianty. Nevím která víc.... :(

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....