21 listopadu 2023

Lekníny ....

 


.... krásné a tajemné jako věčná inspirace
malířů. Nebo šílených fotografů jako já. Když jsem si vloni kupovala do jezírka první leknín, a to už s tou představou jak si budu parádně fotit, netušila jsem jestli se mu vůbec bude dařit. Dařilo, kvetl a tak jsem si letos koupila další. Ten se tedy okamžitě zaklimatizoval a až do začátku října se předháněl v kvetení se svým kolegou. Teď už oba odpočívají v pokoji v bazénu aby byly v nezámrzné hloubce. I když ony ty zimy jsou čím dál tím teplejší takže za chvíli je ani z jezírka nebudu muset vytahovat.
A jelikož když si kleknu k jezírku, mám lekníny opravdu až u nosu, tak jsem se s focením opravdu vyřádila. A se mnou i starosklíčka ....

Loňský růžový kvetl jako první ....












.... nicméně nový žlutý se činil taky dobře, možná že kvetl i víc















Anglicky se leknín řekne water lily, což sedí. Víte totiž že krásně voní?


16 komentářů:

  1. Nádherné detaily květů.Je fajn,že je máš na zahradě.Sestra má také na zahradě v jezírku,ale takové drobné.Mně se letos docela s leknínama dařilo a ta místa si budu pamatovat.Určitě za nimi zase příští rok vyrazím.Měj se hezky







    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že tady nikde nerostou v přírodě ani v žádné kašně je nemají. Tak jsem si je přiblížila k sobě abych nemusela žádná místa hledat ;-)

      Vymazat
  2. Šílený fotograf, fotící šíleně krásné lekníny. 😊 A co rybičky, máš v jezírku? 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla jsem, leč kočky toulavky mi je vyžraly

      Vymazat
  3. Ty fotky jsou jako sen.
    Nádhera!
    Vendy, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Vendy, naprosto profesionální fotky. Máš můj obdiv. A lekníny jsou krásné.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Že ses ale opravdu vyřádila. Fotky moc krásné !!!!
    Měj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, a to mi ještě asi příští rok už pokvete i moje magnólie, ta opravdu klasická růžovobílá. To se teprve vyřádím!

      Vymazat
  6. Lekníny mám ráda a chodím na ně koukat k rybníku Cihelna. Jen jsou daleko od břehu a jsou tam jen bílé a růžové. Žlutý vidím u Tebe poprvé. Květy jsou fakt nádherné. Přeji Ti ať Ti dělají radost. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím jen o dvou místech a obě jsou na chatě, na obou jsem fotila. Tady jen v Nových Hradech a to je přece jen pro okamžité focení trochu dost z ruky. Takže jsem si je zasadila takhle krásně pod nos... zatím jdou až mě to překvapuje. Kdybych měla větší vodní plochu, tak jdu i do modrých, i takové jsou.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Máš krásné a trpělivé fotomodely!

    OdpovědětVymazat
  8. Proto vůbec nejraději fotím květy, ty jsou opravdu modelky k nezaplacení....

    OdpovědětVymazat
  9. Lekníny mám také ráda. Pěkné detaily.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....