23 listopadu 2023

Červencovou dovolenou jsem ....

 


.... neprochodila jen po Praze, a neproopalovala
na zahradě, ale občas jsem si zašla i do lesa. Houby nemělo vůbec cenu hledat protože les byl suchý jak polní cesta v létě na Hané. Spíš jsem tu a tam ulovila nějaký záběr. A jelikož těch zas tak moc nebylo, sloučila jsem dohromady obrázky jak z července, tak i ze začátku října. To už se přeci jen příroda tak trochu začínala tu a tam barvit do podzimních barev ....


Takhle mi začala dovolená. Miluju cukrárnu na Mníšku a miluju jejich dorty a koláče. První den, kdy jsem opravdu už nemusela vůbec nic dělat, a začít se opravdově dovolenkově flákat....


Pro pcháč obecný mají velkou slabost čmeláci





Občas i zapršelo, nicméně aby mi to naplnilo nádrž kterou jsem si vyplácala plněním vany abych ve vedrech nechcípla když nebyl k dispozici bazén, to nestačilo. Ale duhu to zvládlo skvělou


A ještě i ozdobila dráty které nám vedou nad pozemkem


Většinou ale byla obloha krásně modrá s bílými obláčky



Jediná houbička kterou jsem po celou letošní velmi dlouhou houbařskou sezónu na Brdech viděla


Ovšem pomněnek byl plný les


Dokonce i janovec který se trochu opozdil s kvetením jsem načapala


Do lesa jsem vyrážela i navečer, v očekávání nějakého pěkně zbarveného západu, ale nepoštěstilo se ani jednou


Říjnový les ovládly klasy třtiny křovištní




Ostružiny stále kvetly a stále nasazovaly na nové plody. Ale ty už moc šancí dozrát neměly, obzvlášť ve stínu



Protože stále v lese probíhá likvidace následků z loňského větrného víru který se tu prohnal bývá cesta občas posypaná rozdrcenými větvemi které zde byly v hromadách vysokých až pět metrů ....


.... které občas ozdobil spadlý list


Blížící se podzim oznamoval jen lehký opar nad krajinou. Letos jsem bohužel zlaté Brdy neviděla










Alespoň že sluníčko dokázalo na malou chvilku pozlatit stromy







Rozsvícená zastávka mě hodně překvapila. Je pravda že poslední roky není moc šancí na nějaké vysedávání po restauracích do pozdních hodin, abych jela autobusem za tmy, ale po naší poslední procházce Prahou která proběhla poslední zářijový den bylo už přece jen ve čtvrt na osm večer docela tma a tak jsem byla docela vykulená když jsem tohle viděla. Nedalo mi to, a když jsem jela domů, prohlížela jsem zastávku čím to vlastně svítí obzvlášť když není nikde nablízku žádné veřejné osvětlení. Objevila jsem na stropě malé svítidlo a když jsem šla po drátu, zjistila jsem, že asi vede z nedaleké restaurace



21 komentářů:

  1. Lezarts
    Krásné vzpomínání na čas fotografování a sladkého u kávy, nic nedělání:-)))!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to sladké nicnedělání si zatím užívám teď. Přišla jsem z práce a to je vždycky kafe a něco k němu nutnost. A ani nemusí být dovolená ;-)

      Vymazat
  2. Moc se mi líbí zadrátovaná duha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je těžké fotit bez drátů když ti jdou přes celý pozemek, a tak je do fotek vědomě zakomponovávám. Navíc je tam ten skok drátů za roh, tak ho využívám ;-)

      Vymazat
  3. Nádherné záběry, opravdu famózní.

    OdpovědětVymazat
  4. Procházky v lese jsou vždy krásné,když se kouká hodně kolem sebe,je pořád co fotit.
    Tvoje fotografie si mi moc líbí,cestou lesem bych šla ráda.Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle cestu fotím dost často v různých obdobích i za různého počasí. Nejraději když je mlha a barevné stromy. Ani jedno mi letos nevyšlo...

      Vymazat
  5. Moc hezké vzpomínání!
    Kafe a dezert, to je naprosto povinná dovolenková disciplína :o)
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A když jsou navíc ty dorty tááák výborný jako tyhle, tak to je hodně vysokej level. Nicméně já si je tam dopřávám i když dovolenou nemám ;-)

      Vymazat
  6. Vendy, pěkné fotky. Mne oslovily víc ty říjnové - já mám ráda podzim, zvlášť takový slunečný jako byl v říjnu. S houbami to u nás bylo podobné, zkusili jsme to jednou a bez výsledku.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady bylo hub hafo, známá mi nosila pořád. Jen jsem prostě neměla utahaná z práce náladu na to ještě jít do lesa. Jednou jsme byly s dcerou, našly jsme přes půl koše, ale všechno co jsem našla jsem jí nechala. Ale i tak mám v mrazáku dostatek i něco sušeného.

      Vymazat
  7. Jako vždy pěkné fotky. U nás to houbám chvíli trvalo, ale pak se s nimi na čas roztrhl pytel. Muž nosll plné koše. A pak zase nic. V lese bylo prostě sucho.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, to samé tady. Ale na chatě a v Brdech všeobecně byly jen nemnohá místa kde rostly opravdu hodně. My jsme k nim bohužel nepatřili protože les byl suchej jak troud....

      Vymazat
  8. Zajímavý výběr fotografií. U mě vede zastávka. Ta se mi fakt moc líbí. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě to hodně překvapilo, chvíli jsem konsternovaně zírala zvlášť když vidíš svítit zastávku ke které nevedou žádné dráty ani u ní není veřejné osvětlení. Prostě zastávka u lesa!

      Vymazat
    2. A ještě ta židle k tomu, vypadalo to jako kdyby měl každou chvíli někdo přijít a začít veřejné předčítání :D

      Vymazat
  9. Od léta k podzimu.. pěkné fotky. V lese je vždy příjemně. Houbička je jako vyšívaná. Má na klobouku pěknou kresbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nějaký druh bedly či co. Akorát že na pařezu

      Vymazat
  10. Letos jsem po mnoha letech ani jednou nevyrazil na houby, poněvadž to nemělo žádného smyslu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neměla náladu. Takže houbama mě zásobila kamarádka která je v lese naopak dvakrát denně. To co mi donesla mi stačí v pohodě na celou zimu do další sezóny....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....