16 listopadu 2023

Dostáváme se pomalu a jistě .....

 

.... ke konci prvního měsíce prázdnin.
Ten jsem si zpříjemnila týdenní dovolenou na chatě. A jak už mě znáte, víte že při každé takové návštěvě si jeden den rezervujeme s Padesátkou na naše oblíbené toulky Prahou. Sice jsem dopředu avizovala, že tentokrát vybírá cíl ona, jenže nakonec to dopadlo tak, že výběr byl zase na mě. Copak o to, jedno místo jsem měla už v plánu navštívit dávno, jenže vím, že Padesátka, na rozdíl ode mě neholduje moc květinám, těm říká souhrnně roští a tak jsem se neodvažovala vůbec ani pípnout o tom, že bych ráda do Botanické zahrady v Tróji....
Jenže! Jelikož jsem souhlasila že s ní půjdu na výstavu obrázku Ondřeje Sekory a to bez reptání, souhlasila tentokrát bez reptání ona s mou volbou. A tak jsme se vydaly do Tróje. Ač Pražák, až takhle na stará kolena objevuji v Praze místa kde jsem vůbec nikdy před tím nebyla, a takovým místem je Trojský zámek. Na svou obhajobu musím říct, že to nebylo z nezájmu, ale jednoduše proto, že v době kdy jsem v Praze žila byl nepřístupný. Tudíž první kroky po výstupu z autobusu vedly právě k zámku. Dovnitř jsme nešly, jen jsme si ho obešly kolem dokola .....




Nad zámkem je jabloňový sad ....


.... a nad ním, i když přes silnici, je Vinice Sv. Kláry s kapličkou stejného jména. Ostatně obě tu nevidíte naposledy





Možná se někomu tyto kamenné vázy budou zdát povědomé, však  si taky zahrály v jednom známém českém filmu. I s tímto krásným schodištěm .... vzpomenete si který film to byl? Trochu napovím, postava doktora Chocholouška se dostala i do mnoha slovních spojení která používáme









Tahle surikatí skála je společná jak Trojskému zámku tak ZOO, protože stojí na malém náměstíčku odkud jdete buď do jednoho nebo do druhého....


18 komentářů:

  1. Moc pěkné fotografie Vendy. Je to už hodně let, co jsme u Trojského zámku byli a nahlíželi přes plot do zahrady...je tam krásně. Měj se moc pěkně a užívej si podzimní dny. U nás je zima a asi bude sněžit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela ráda bych se tam ještě jednou vrátila pořádně si projít zahradu, protože náš hlavní zájem směřoval k Botanické zahradě tak jsme se tam nezdržely. Tady není počasí taky nic moc, zaváhala jsem se stříháním tújí na výzdobu truhlíků, teď je hnusně zima a mokro, takže to bude lahůdkové stříhání....

      Vymazat
  2. Sem se už dlouho chystám,ale to už bude nejspíše na jaře.Nádherné fotografie,zámek je moc krásný.
    Měj hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc krásné místo a i já se chystám na další důkladnější prohlídku. Navíc v botanické se budují další venkovní expozice tak se projít i tam. Taky s tím počítám až někdy příští rok

      Vymazat
  3. Díky za nahlédnutí. Já jsem zvolila špatný den na návštěvu ZOO a zámek byl zavřený. Je moc krásný a někdy bych se tam zase ráda vrátila. Ještě jsem totiž nebyla v botance.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak my s Padesátkou máme vyhrazené soboty výjímečně neděle na ty toulky tak bylo otevřené obojí. Vlastně všechny tři areály. Trojský zámek, ZOO i Botanická

      Vymazat
  4. To je moc krásné místo. Určitě stojí za to se tam podívat.
    Hezký sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to chce ještě jednu návštěvu, protože jsem neprošla přilehlou zámeckou zahradu.

      Vymazat
  5. Tu jsem nebyla snad 100 let 😁 tak aspoň virtuálně.
    Krásný sváteční den 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, a já po sto letech poprvé! :D :D ..... I tobě hezký, byť hódně zamračený sváteční den

      Vymazat
  6. Já se musím přiznat, že ač z Prahy, tak v Tróji v botanické jsem taky ještě nebyla. Ono je to od nás na druhém konci Prahy, ale měla bych to napravit.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej ! Já bydlela na Smíchově, na rozhraní Smíchova a Břevnova, pod Strahovem, takže taky přes celou Prahu. A ze sídliště to bylo ještě mnohem dál, byť pak už jezdilo z něj metro. Ale jak je všechno relativní, dneska si sedneš na Smíchovském nádraží na metro a jen si přestoupíš, vystoupíš a jedeš kejvačkou až před zámek.... při cestě z výstavy Ondřeje Sekory jsem například zjistila že mi jede dvanáctka od Výstaviště až ke Smíchovskému nádraží. Takže z chaty si dojedu busem a pak hurá až na konečnou a jsem ve Stromovce. Až se budu někdy příště na chatě nudit tak si tam zajedu.

      Vymazat
  7. Lezarts
    Mám na Trojským zámeček stejné vzpomínky z dětství.A protože jsme bydleli v Holešovicích, Trója a ZOO bylo moje “Eldorado”. Zvelebilo se to tam za ty roky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla právě takové Eldorádo pro změnu Petřín a Strahov a nejbližší okolí.... i o Petříně musím říct že se to hodně zvelebilo....

      Vymazat
  8. Jó, to by krásný teplý den!

    OdpovědětVymazat
  9. Zámek v Tróji je nádherný, naposled jsem tam byl ale někdy v 80. letech a vzpomínám si, že tam měli i pěknou galerii s obrazy našich malířů 19. (a možná i 20.) století .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....