05 října 2023

Přestože tedy mám ....

 


.... časově v archívu hodně velký skluz,
dnešní fotky budou z doby zcela nedávné, a to ze svátečního čtvrtka. Letos se mi podařil vzdušný dvojboj. Let balónem který jsem si nadělila k narozeninám a let letadlem který jsem si nadělila k svátku. Jak vidíte, dobrodružné dárky si kupuju zásadně sama. Balón mi vyšel až skoro po dvou letech takže byl k šedesátinám trochu opožděně, za to vyhlídkový let nad Brdy mi vyšel tip ťop na svátek 28.9.
I když původně se měl konat 2.10. jenže Káně s kterým jsem měla letět šlo 29.9. na technickou a tak to vyšlo nejlíp jak mohlo. Nádherné počasí, ochotný pilot který mne cestou z Prahy do Příbrami na letiště vyzvedl na chatě, a zase mě u ní vysadil a zážitek jak hrom! Obzvlášť v okamžiku kdy jsem měla možnost si letadlo i chvíli pilotovat sama. S pochvalou od pilota jak mi to jde a zjištěním, že by mě tohle asi sakra hodně bavilo. Jelikož po mě měl ještě jeden let, tak jsem si po kávě a neskutečně dobrém borůvkovém koláči z letištní velice pěkné restaurace ještě měla možnost nafotit nejen letadla která tedy lítala jak divá, tak i tandemové seskoky. Navíc jsem si i dobře popovídala s pánem který obsluhoval protože i on fotí. Suma sumárum krásně strávené sváteční dopoledne, spousta fotek a příslib dalšího možného letu na jaře, tentokrát směr Orlík....


Letiště v Příbrami je bývalé vojenské letiště, takže areál jak hrom. Je tu krásná restaurace, dvě opravny letadel, letecké kurzy, parašutistické kurzy, tandemové seskoky a vírníková škola. Takže kdo je do větru, tady se naučí veškeré oblačné zábavy 😉. Nebo si jen tak střihne nějaký ten vyhlídkový let ....

Pod námi zámek Březnice 


A pokus nafotit shora naší chatu. Tohle je hájovna ....


.... a sousedovic chata. Naše je neviditelná v tom shluku stromů. Jen ten viditelnej bílej flek vedle křídla na trávě jsou kvetoucí floxy před chatou 😁


Mníšek a zámek


Karlštejn nevidíte ani ze země ani ze vzduchu. Pak se ale najednou objeví v plné kráse .... v dálce u té řady stromu jsou Velká Amerika a Mexiko





.... a už jsme u nich. Minulá cesta busem na podzim trvala z Karlštejna do Koněprus a na Ameriku pět hodin ....


Mexiko nebo také Trestanecký lom. Kdo v něm dělal je naprosto jasné ....


Otočka a poslední pohled na Karlštejn


Před námi Dobřichovice a Lety ....


.... a dobřichovický zámek (Zdravím Čerfa)


A máme tu Prahu .....


.... a Prahu ....


....a ? Prahu. I s vysílačem Cukrák


Další otočka a před námi Vltava a měchenický most. Kdo chce jet vlakem na Dobříš tak tady přejede na druhý vltavský břeh


Sledujeme Vltavu a jsme u soutoku se Sázavou


Mlhy nikoli na blatech, anóbrž nad Slapskou přehradou




Přečerpávací nádrž Štěchovice


A vracíme se zpět. Podíváme se co je u Čapků na Strži nového ....


Shora vypadá rybník Strž jako srdce


Ze Staré Huti je to přes tu louku dole k zámku Dobříš pěšky cobydup. Natož letadlem ....


Letiště přímo před námi. Udivilo mne že má jen jednu startovací dráhu. Stíhačky prý víc nepotřebují 


Tak, a tohle jsem asi tak pět minut řídila i já ....




Fotek je samozřejmě víc a můžete se na ně podívat tady v galerii.
Na další fotky z letiště se podíváme ale až později, máme před sebou ještě něco jiných výletů a zážitků ....

32 komentářů:

  1. Zážitek jak hrom. To se to létá od chaty a zpět. :-D Ne já vím, četla jsem, že tě pilot jen vyzvedl a opět vrátil, to jsi měla super. Letět už jsem letěla, tak vím, jaké to je, ale pilotovat? To teda klobouk dolů. To musel být nějaký známý nebo je to běžné, že se letadlo půjčuje? Škoda, že sis nevzala na takovou akci foťák. Fotky jsou sice dobrý, ale foťákem by to bylo ještě lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale já to fotila foťákem! Ale paradoxně lepší byly z mobilu. Tam mi to neměnilo barvy. Tady každý pohled vzhledem k různým otočkám se měnilo světlo. Ono spíš je blbý že se fotí přes sklo, i když mi ho pilot připravil a očistil, tak to občas zkresluje(ta první fotka Karlštejna) a když dáš objektiv přímo ke sklu, tak zas to rozmažou vibrace....líp se fotí když se dá okénko otevřít, což tohle letadlo neumožňuje. Nevím jestli to je normální nebo ne, ale půjčil mi to. Tak ono to máš jak v autoškole, sice řídíš ale instruktor má taky možnost za tebe zabrzdit . Takže on taky má možnost okamžitě zasáhnout.

      Vymazat
    2. No je pravda, že mobil je vůči změně světla pohotovější. Mne vždy fascinuje to množství tlačítek na ovládacím pultu. Jinak je mi jasné, žes fotila přes sklo. To v letadle nikdy jinak nejde.

      Vymazat
  2. Anonymní5/10/23 18:59

    Lezarts
    Je báječné mít “křídla” a vidět svět z ptačí perspektivy! Hezky jsem si s Tebou zaplachtila nad tou krásou👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy! Navíc já jako Ryba, což jsou lidi stále s hlavou v oblacích, jsem konečně opravdu v těch oblacích byla! ;-)

      Vymazat
  3. Vendy znám ten zážitek. Letěla jsem vrtulníkem nad naším městem před pěti lety a bylo to super. Pohledy z ptačí perspektivy na Karlštejn a okolí jsou opravdu zajímavé. Měj se moc pěkně. Do galerie nahlédnu zítra. Jsem docela zvědavá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vrtulník je třetí v pořadí čím bych chtěla letět. Tedy prohlídkově, ne že mě v něm někam budou transportovat! ;-). Kamarádka mě furt hecuje do tandemovýho seskoku, ale to nevím nevím.... i když teď médii proběhl seskok 104 leté babičky, takže zatím mám ještě 40 let na rozmyšlenou :D

      Vymazat
  4. Máš můj velký obdiv...!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě by se to taky líbilo... jde o to prvotní překonání pochyb. Pak už si to jen užíváš!

      Vymazat
  5. Svět pěkně z výšky, to je zajímavé vidět, třeba obě Ameriky a Mexiko znám jen z pěší tůry, v rodině jeden lítá na Rané, mne by to nenapadlo, ale ten koláč v kavárně - do toho bych šla. Jsi dobrá! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vloni tohle co jsem teď letěla, tedy Karlštejn, Koněprusy a Amerika absolvovala pěšky, teď jsem to měla krásně jak na dlani z vrchu....

      Vymazat
    2. Moje máti - tehdy jí bylo krátce po osmdesátce, na letišti v H.Králové letěla vrtulníkem a celou dobu měla záchvat smíchu, až se brácha, který ji tam vzal, bál, aby si nemysleli něco špatného.
      Prostě měla radost, že se toho dožila. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Vrtulník bych taky ještě klidně dala, ale tandemovej seskok mě nijak neláká. Že se smála naprosto chápu, je to adrenalin .

      Vymazat
  6. Vendy, tak to je tedy paráda! Nadělila si skvělý dárek a jsem ráda, že si na něj nečekala jako na balón. Krásné fotky, velmi zajímavé pohledy na známá místa.
    Moc ti to přeji! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No opravdu to parádně vyšlo, i když jsem si říkala že paráda, uvidím konečně západ slunce ve vzduchu bez toho že mi furt něco bude překážet (původní čas měl být 17:30) ale jelikož mělo jít letadlo na technickou, tak mi to vyšlo sice na 28.9. ale dopoledne. Takže zase žádný západ ;-) Ty pohledy jsou opravdu zas něco jiného.

      Vymazat
  7. Vendy, určitě prima zážitek a každopádně hezké fotky z ptačí perspektivy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, je to paráda která by mě hodně bavila....

      Vymazat
  8. Fotky z výšky jsou vždycky super 👍 Hlavně na taková krásná místa .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně to zas je úplně jiný pohled, takový hned tak opravdu nevidíš.

      Vymazat
  9. To muselo být úžasné vidět svět z takové výšky.Do malého letadélka bych nesedla,velkým jsem letěla několikrát,to bych raději už balonem.Tak jsem se podívala aspoň tvým okem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to nic hrozného, je to vlastně jako když jedeš v autě. Jen ve vzduchu :D. Akorát máš před sebou spoustu přístrojů na palubní desce. A nepřijde ti, že letíš 200 km v hodině.....

      Vymazat
  10. Ahoj Vendy, Ty jsi akční, tak jsis to užila. Já lítám jen na dovolenou, tohle mě neláká, ale Tobě to moc přeju ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tyhle věci nevadí, naopak jsem nikdy neletěla velkým letadlem. Tak aspoň tím malým...

      Vymazat
  11. Let letadlem mne moc neláká - výšky mi nevadí, ale uzavřené prostory není nic pro mne :-). Ale že je to krásné letět mezi oblaky, to vím. To jsem se překonala. Letěla jsem ( tehdá SSSR) do Kazaně.
    Pěkně jsi nám svůj let z výšky nafotila a já se moc ráda na židli u PC podívala :-),
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala výš. Je to jak když sedíš v autě akorát že máš před sebou trochu bohatější přístrojovou desku..... ;-)

      Vymazat
  12. To musela být nádhera, obzvláště, když počasí vyšlo taky krásně, co víc si přát! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla. Já nikdy neletěla velkým letadlem a tak aspoň tím malým. Ale zase to má tu výhodu, že neletíš v takové výšce aby ti všechno co je pod tebou připomínalo kostičky lega a splývalo občas v jednu placku. Tady krásně vidíš pod sebou všechno a jasně.

      Vymazat
  13. Anonymní7/10/23 19:15

    Bylo to určitě moc krásné. Já bych se asi bála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7/10/23 19:16

      Lydie
      Zapomněla jsem se podepsat.

      Vymazat
    2. krásné to bylo a bát se není čeho ;-)

      Vymazat
  14. Nu, barva možná úplně nesouhlasí, počet okvětních lístků taky ne, ale jinak je to přesné: To bude nejspíš nějaká jerevanská varieta :-).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....