05 srpna 2023

Venku vládne zataženo a deštivo ....

 


.... a tak se budou hodit sluníčkové fotky
z předposledního květnového výletu. To se mi podařilo být na chatě celých deset dní a tak samozřejmě došlo i na naše již tradiční toulání s Padesátkou po Praze. Jako vždy se začalo na náplavce na farmářských trzích, tam máme místo scuku a procournutí se sice davy lidí, ale je to takové courání co v člověku navozuje dobrou náladu a pocit že je klidně třeba ve Francii, Anglii, Německu či jinde v nějaké jiné evropské metropoli. Zní tady totiž babylon jazyků mnoha turistů a myslím že i cizinců kteří zde pracují a žijí a jsou na  takové trhy zvyklí. Tady si dáváme v některé z mnoha zdejších kavárniček a kaváren svou dopolední kávičku a drink po kterém se tato setkání a procházení nazývá. Aperol tour 😁. A při kávě a drinku si rozmyslíme kam půjdeme.
Tentokrát jsme to vzaly přes most Legií na Kampu, odsud do ulice U Lužického semináře k Hergetově cihelně, pak dál do Vojanových sadů a z nich do Valdštejnské zahrady, na Malostranské náměstí odkud jsme se rozjely každá do svého domova. Tedy já do toho dočasného na chatě. Takže můžeme vyrazit? Ano? Tak jdeme ....

Krom dobrůtek k jídlu (daly jsme si naší oblíbenou pljeskavici. Tedy spíš mou, Padesátka má vždy ne neoprávněný strach, že se pokecá omáčkou) si tu můžete koupit i krásné kytičky ....


.... které vám tu i podle přání uváží ....


Ladoník mne nikdy až do tohoto výletu nenapadlo používat jako řezanou květinu, a to jich mám na zahradě velice velmi. Ovšem tuhle pivoň se mi zatím nepodařilo zakoupit, a to už jí mám v merku mnoho let


Když jsem na Kampě znovu vytáhla foťák, zhrozila jsem se, co to mám s objektivem. Ohromná pavučina přes celý objektiv! Pak mi došlo co se stalo..... když jsme si na náplavce vybraly na palubě zakotvené lodi místo k sezení, po chvíli nás přišel poprosit jeden z cizinců sedící za námi jestli by jsme si nemohly přesednout jinam, zřejmě měli vedle u stolu známé a chtěli být blíž. Nám to bylo jedno, stejně Pade mrmlala že není místo s výhledem na Vltavu a nyní se tam uvolnilo. Jak jsme se zvedly, já si nevšimla stojanu slunečníku a zakopla jsem. Nejen že jsem polila ciderem a posypala ledem mladíka sedícího vedle ale práskla kabelkou o hranu stolu. Mladík to vzal s humorem, a já si šla přesednout. Po chvíli k nám přišel onen cizinec který nás prosil o přesednutí a ptal se, jaký bych si dala drink jako odškodné za to, co se mi stalo. Poprosila jsem o  .... však už víte 😉
Když jsem tedy poulila oči na to rozkřáplé sklo na objektivu, došlo mi, že jsem do stolu trefila zrovna objektivem. Naštěstí to odnesl jen UV filtr a pochopila jsem proč si ho většinou fotografové na objektivy dávají. V parku hrála mladá holčina docela netradičně, ale velmi pěkně na saxofon známou melodii z filmu Doktor Živago



Nastal opět čas kdy už fotit bez turistů nelze. I když se člověk snaží počkat tak se dočká maximálně jen menšího počtu


Pražské Benátky čili Čertovka





Do Hergetovi cihelny jsem se chystala jít už dlouho protože je zde jedno z kontroverzních děl Davida Černého po jehož stopách se občas při toulkách Prahou vydávám. Jsou to dva močící muži do něčeho jako kaluž ve tvaru České republiky. Až později jsem se dozvěděla že díky pohyblivosti určitých partií soch lze přes sms nechat "vyčůrat" do vody vzkaz 


Jak vidno, dílo se těší velkému zájmu



Od cihelny jsme se přesunuly do Vojanových sadů ....


.... kde je doma několik pávů




I holub si občas potřebuje odpočinout 




Jak už jsou zvyklí na přítomnost lidí pózují jak zkušené modelky




Další cíl už je na dohled. Branka ve zdi která nás zavede do další kouzelné pražské zahrady .....



20 komentářů:

  1. Taky tudy ráda chodím a bez foťáku ani ránu. Akorát, že já bez drinku, bohužel. Tak pozdravuj Míšu, až se zase sejdete.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to bývá takový oblíbený okruh. Nevím kdy se podaří zas do Prahy vyrazit, jak jsem teď v práci tak mám takový divný rozpis. Doufám že by byla kolegyně ochotná si se mnou prohodit dny abych mohla odjet. Jinak jsme se viděly teď v červenci a byly v Botanický....

      Vymazat
  2. Anonymní5/8/23 18:20

    Lydie
    Pěkné fotky. V dnešním deštivém počasí potěšily.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná procházka i fotografie. Upřímně, že by se mi ti "čůrající muži" líbili, to se fakt říci nedá. Vím, je to umělecké dílo, ale spíše mi to přijde trapné než hezké.. ale proti gustu...Jinak jste měly s kámoškou super procházku. Přeji Ti krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Černého díla byla a jsou vždy svým způsobem jiná a kontroverzní a lidem se moc nelíbí. Mě přijdou naopak docela vtipná. Třeba taková skládací hlava Kafky za obchodním centrem Qadrio. Máme v plánu navštívit na Smíchově jeho expozici v muzeu.

      Vymazat
  4. Na jedné z fotek máš okno mé první kanceláře :). A na další vrata, kterými chodím do práce od jara do podzimu.
    Vybrali jste si hezkou trasu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, no vidíš co taky vidíš na fotkách blogerů! :D O tom že přes Valdštejnskou zahradu chodíš jsem pobrala z tvého blogu. Já pro změnu chodívala do práce přes Františkánskou, jenže to nebyla zdaleka tak krásná jako je teď

      Vymazat
  5. No, v Praze o zážitky nikdy není nouze. Hezká trasa, krásné fotky.
    Vendy, měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu ne ;-).... jak o milé tak i nemilé. Já mám tuhle trasu ráda. Příště se chci stočit na Letnou.

      Vymazat
  6. Jiřina to řekla správně: Bez foťáku ani ránu :-). Mimochodem, tohle je podle mě opravdu jediný účel používání UV filtru, jinak mi vždycky připadal být k ničemu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No i kdyby to měl být jediný účel používání, tak je nutný. Pořád lepší koupit UV filtr za pár šušní než nechat za draho opravit objektiv.

      Vymazat
  7. Fotky z Prahy si vždycky ráda prohlédnu. Prima fotky !!!!
    Měj klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já se tam vždycky ráda vypravím a procházím se tam.

      Vymazat
  8. Ty Čertovka je fakt nádherná a prosím o zaslání holuba ba lavičce, ten se mi teda líbí moc.
    Předem děkuju :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čertovka je Čertovka, místo s úžasnou náladou. Co se týče holuba psala jsem ti do mejlu.

      Vymazat
  9. Anonymní6/8/23 10:33

    Lezarts
    Děkuji za procházku, která v mém dětství s tátou a následně v dospělosti ( krom náplavky), byla mojí pravidelnou trasou.
    Fotografie schodů na Karlův most s kvetoucím stromem a turisty je podle mě, hodně, opravdu hodně povedená!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi povedenější by byla kdyby tam bylo těch tůristů méně. Úplně bez nich by asi nebyla to pravé, max kdyby to byla večerní. Ale méně jich být mohlo. Nejlépe dva jdoucí po schodech.... Taky jsem celou dobu od mala až do dospělosti co jsem žila v Praze tohle byly moje nejmilejší procházky.

      Vymazat
  10. Skvělé fotky i zážitky z lodi. Ještě, že jsi měla ten filtr na skle. I když polarizáku je také škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nebyl polarizák ale UV. Být to polarizák, tak ta škoda by byla mnohem větší, ten nestojí pár šušní jak ten UV. Ale oprávněnost jeho použití na objektivu sen ukázala být velmi cenná.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....