06 srpna 2023

Včera jsme skončili .....

 


.... s procházením kousek před další zastávkou,
a tou byla Valdštejnská zahrada. Je pravdou, že s Padesátkou jsme tam už jednou byly, ale jen v jedné její části. Tentokrát jsme šly do druhé, kde je velké jezírko. Z něj jste viděly fotky krásných koi kaprů, které byly v posledním vodním článku. U jezírka i podél cest krásně kvetly červené kaštany. Zakoukala jsem se i do zdejšího skleníku kde kvetly hvězdníky a bílá Kristova koruna. Obešly jsme si všechno kolem dokola a vracely se zpět alejí soch, prošly ven na náměstí před Valdštejnským palácem a odsud na Malostranské. To byla definitivní tečka za mým květnovým výletem do Prahy ....





















Další výlet byl zase do hor a zároveň do lázní. Takže si myslím že už je jasné, že nás přivítají Jeseníky. Ale mezi tím budou nějaké květy....

14 komentářů:

  1. Tam jsem asi nikdy nebyla a je to ostuda,když do nemáme do Prahy daleko.
    Nádherné fotografie,krásné květy a celá zahrada.A těším se na Jeseníky
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš se za co stydět. Já tam byla s Padesátkou poprvé taky poprvé! Já nechápu proč jsme tam nechodili když jsem byla malá. Jestli to tam za bolšánů taky nebylo přístupný, nevím. Přitom jsme s babí procouraly starou Prahu sem tam ....

      Vymazat
  2. Vendy, myslím, že zahrada dřív přístupná nebyla. Pracuju kousek odtud celý svůj pracovní život a a totáče jsem tudy do práce určitě nechodila. Narozdíl od současnosti, kdy chodím zahradou od jara do podzimu (tedy mezi vchodem od Malostranské k východu do Letenské ul., do té části, kde je Sala terrena zabrousím jen občas).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím. A myslím že se to týkalo všech palácových zahrad. Buď pro jejich zchátralost nebo blízkost západních velvyslanectví. I dokonce Vojanovy sady jsem pro sebe objevila někdy před čtyřmi lety při fototour po Praze s Čerfem.

      Vymazat
  3. Už jsem tam dlouho nebyla, děkuji za fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ses alespoň pokochala zprostředkovaně a víš kam příště zajít ;-)

      Vymazat
  4. Anonymní7/8/23 06:55

    Lezarts

    V tomhle počasí, takové fotografie zahřejí. Krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vzpomínám na teplo, vzpomínám. Víkend tedy naprosto odpudivý a dneska není o nic lépe.

      Vymazat
  5. Dnes mi Tvoje fotky rozsvítily pošmourné deštivé ráno, které je za oknem.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Dnešek je opět nadmíru ohavný. Dopolko mě dovezl do práce muž, ale teď zatímco svítilo sluníčko jsem se pinožila s nádobím a úklidem a jen jsem vystrčila frňák z fabriky tak jsem až domu byla oblévaná solidním deštěm. Sice jsem měla deštník, jenže foukalo a zafukovalo mi to déšť pod něj....

    OdpovědětVymazat
  7. Překrásné. Letos jsem byla v pražské ZOO, ale blbec v pondělí a jak jsem chtěla do Tróji, tak jsem měla smůlu. Ty Valdštejnské zahrady bych také chtěla navštívit. Tak snad někdy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, stane se. Valdštejnská zahrada je moc krásná, Vojanovy sady takové klidné, spíš stylu anglických parků. Já ještě moc ráda chodím do palácových zahrad pod Hradem.

      Vymazat
  8. Krásné zahrady. Uvažuju, jestli jsme tam někdy byli .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Valdštejnská je většinou v trasách všech návštěvníků Prahy ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....