08 srpna 2023

Opět si dáme malou ....

 


..... přestávku mezi výletováním, a podíváme se
postupně co mi kdy kvetlo na zahradě během květnových, červnových a červencových dnů. Připadlo mi že něčeho kvetlo víc a něčeho míň než jiné roky. Třeba okrasné česneky mi letos kvetly velmi málo. Astilbe taky, za to některé rozrazily se mi vysemenily po celém záhoně. Záhadou mi jsou růžové, které nemám už dost dlouho, a najednou mi rostou na dvou místech kdy nikdy nebyly. Za to modrý jsem buď rozdávala nebo likvidovala. Rozkvetly mi dvě rostliny eremurusu, a zašly mi obě Kleopatřiny jehly které jsem měla od Libby. Když jsem dnes obcházela velký záhon, tak jsem si říkala, že budu muset celý asi zrekonstruovat. Mnohé trvalky se už tak rozrostly, že dusí jiné, jiné mi zašly a zůstalo po nich prázdno, či jsem je zasadila, jako v případě host na jiné místo. Jenže na takovou práci musím mít fakt chuť, a když se s tím patlám sama, moc se mi do toho nechce.... uvidím jaká bude nálada a podle toho se do toho buď dám, nebo to nechám být 😉. Je pravdou, že po těch mnoha letech kdy mi dělal radost by si nějakou
 ozdravnou kůru zasloužil ....

Čeho mám na záhonu až až jsou orlíčky. Objevují se mi tu barevnosti které jsem nikdy nesázela, i jejich zvláštní mutace o kterých jsem už na blogu psala. Teď musím okamžitě po odkvětu orlíčky stříhat nebo budu mít za chvíli čistě jen orlíčkový záhon 😀



Stejně jako orlíčky se mi začala rozmáhat po letech hledání ideálního místa i jirnice. Platí u ní to samé, okamžitě po odkvětu ostříhat. Stále jsem ale nesehnala bílou kterou bych chtěla do páru


Ovšem kdo byl letošním skokanem roku v počtu vysemeněných rostlinek byl vlčí mák. Vloni jsem měla na záhonku dvě rostlinky ze semínek která sem zavál vítr z jiného záhonu kde jsem měla různé směsi pro včelky a motýli, a letos jsem měla z těch dvou rostlinek celý plný záhonek. Takže na focení značka Ideál



Kakost byl v plném květu a dělal jako vždy velkou parádu. Stejně jako když kvetl jeho menší růžový bratříček


Tuhle pivoňku jsem si dovezla z chaty ve dvou exemplářích v domnění že je každá jiné barvy. Nebyly. Ale kvetou jako první a hojně


Které barvy mám hodně, tak to je bílá. Čtyři keře bílých plných a jeden s jednoduchým květem




Ostrožka šla letos z jednoho místa na druhé. Mezi žluté eremury. A pokud se zas máky vysemenily jak vloni tak i mezi ně




V oněch již zmiňovaných směsích vykvétá pravidelně koukol polní. Rostlinka kterou dnes už sotva na poli uvidíte


Další rostlinka je hadinec obecný. Má nádherně modré květy. Pěkně mu to sluší ve společnosti fialové svazenky


Letničkový šater kvete jak v bílé tak i růžové 


Zatímco kulaté česneky se letos moc do kvetení nehrnuly, jejich nízké skalničkové odrůdy se v kvetení mohly přetrhnout


I pár kopretin se zas v trávníku našlo. Ale žádná sláva. Zase začaly mizet i když je nechávám až do odkvětu


Když jsem dělala jarní výsadbu do truhlíků měla jsem jasno co chci. Macešky a nízké narcisky. Co se týče barev neměla jsem moc představu. Ale jak jsem viděla tyhle bylo jasno .... v kombinaci se žlutými plnokvětými narcisky to bylo naprosto luxusní



Již zmiňovaný růžový kakost. Je půdokryvný s drobnými květy



20 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky. Já jsem letos něco nakoupila, ale spíše skalničky do zídky a dvě maličké hortenzie a ještě mám nachystané k nasazení hořce. Maminka je měla, ale zašly. Rozrazil jsem měla od tebe, ale nepřežil do druhého roku. Také jsem si říkala, že by trvalkových záhon chtěl probrat. V těch deštích posledních dní zahrada hodně utrpěla, tedy spíše některé květiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ses mohla ozvat, já těch vysemeněnejch rozrazilů vyhodila hafo. A docela se divím že ti zašel, je to docela nezmar. Tak jestli budeš chtít, můžu ti zas nějaký poslat. Ještě mi roste na jiných místech.... bude ta reorganizace potřeba, ale to znamená komplet všechno vyrýt, záhon přerýt, a znovu osázet. A mám v plánu ho ještě trochu rozšířit. Jen to rytí mě šíleně štve.

      Vymazat
    2. Tak zo budu ráda.
      Po úpravách po výkopech je ještě potřeba dodělat jeden záhon, který jsem letos hodně zanedbala, bo jsem k němu měla přes složené dřevo špatný přístup.

      Vymazat
    3. Dobře, budu s tebou počítat. Budeš to chtít poslat ještě letos nebo až na jaře?

      Vymazat
  2. Nádherné fotografie květin.Já zahradu už nemám a tak chodím a fotím po zahrádkách rodiny a kamarádek.Ale něco mám v lodžii.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy si říkám že by mi taky bylo líp kdybych měla jen maličkou zahrádku. Navíc když to mám ve dvojnásobném podání. Tady i na chatě...

      Vymazat
  3. Krásné Ti kvete zahrada. Já už opatřují jen záhon před bytovým domem a zrovna pře čtrnácti dny jsem mnoho květin zredukovala a omladila. Také se mi do toho moc nechtělo, jen jak se do toho pustíš, tak to půjde...ale je to dřina, to je fakt. Druhý den jsem měla pocit jako bych skládala vagón uhlí. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo, to jak se člověk odhodlá a pustí se do toho tak jde pak jak po másle. Ale najít to odhodlání! ;-).... taky jsem ještě se sousedem na sídlišti se snažila zkrášlit okolí před vchodem, ale s tou sbírkou nájemníků co tam byla to bylo naprosto zbytečný...

      Vymazat
  4. Moc pěkné fotky. A já si rozšířila i vědomosti, jak se kytky jmenují (i když to zas zapomenu :D).
    Nám se naopak letost po letech na zahradě zas kopretiny objevily trochu víc. Ostrůvky trávy, kde jich bylo víc, jsme nechali neposečené, tak doufám, že se budou šířit dál.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla před dvěma lety nádherné velké plochy kopretin a sekala jsem je až když byly úplně odkvetlé a od té doby jich mám míň a míň. To samé s hvozdíky. Měla jsem jich plochu tak metr na půl metru, nechala jsem je odkvést, vysemenit a pak teprve sekala a začaly mi ubývat...

      Vymazat
    2. Tak to doufám, že nedopadneme stejně ...

      Vymazat
  5. Vendy, pohled na tvé kytky jsem si rozhodně užila. Krásná ostrožka, ty mi fakt nejdou a tolik se mi líbí!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla ostrožek! Různé barvy vypěstované ze semínek. Pak mi ale všechny naráz zašly a od té doby nejsem schopná je vypěstovat a co jsem si koupila tak to byly ty nádherné vysoké velkokvěté Pacific hybridy a ty vydrží tak max dva tři roky. Nejhorší je, že je v zahradnictvích deklarují jako dlouhověké ale nejsou. Takové ty klasické co měly babičky už dneska nekoupíš. To už je jen vzácnost někde u někoho na zahradě. Já miluju tu jejich nádhernou modř. Ať už světlou nebo tmavou...

      Vymazat
  6. Anonymní9/8/23 07:13

    'Lezarts
    Příroda si umí prosadit svoje proti svému krotiteli - zahradníkovi :)
    Krásně ti to kvetlo. A ještě jsi to umělecky nafotila.
    Jak chápu rozhodování o tom, jak se pustit do těžších zásahů v zahradě, na jedny ruce je to náročné! Bohužel květinové záhony potřebují časté zásahy a reorganizaci. S věkem to je také stále náročnější cvičení:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jak vidím, víš o čem je řeč! Stojí to hodně přemáhání se do něčeho dát. Jak se přemluvím a pustím se do toho, to pak jedu jak fretka furt. Ale přemluvit se, to je ta potíž :D

      Vymazat
  7. Ty když nafotiš svoje kvítka, tak to není jenom tak. Vypadají jak z jiného světa. Já taky potřebuji udělat na květinových záhonech tři zásahy, ale stále to odkládám. Ale udělat to musím !!!! :-)
    Klidný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to asi bude tím, že na jejich focení používám starosklíčka, to pak jsou úplně jiné fotky. Já takhle už tři roky odkládám opravu jiného záhonu kde musím vyrýt všechny tulipány co tam jsou, všechny narcisy a zbylé růže a opravit suchou zídku. Nejhorší je, že ty tulipány nemám ve výsadbových koších takže je tam budu hledat až bůhví kde.

      Vymazat
  8. Vendy, naproti nám bydlela stará paní a ta měla zahradu pěkně divokou a rostlo a kvetlo jí vše jako o závod.Líbí se mi tvé kakosty, a vlastně všechny kytky.
    Nevíš o někom, kdo by mi nechal pileu, nikde v květinářství ji nemají.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je divočina a divočina. Anglické zahrady vypadají jako divočina, ale je v nich řád a systém. A pak je divočina kdy máš místo květin hromady plevele. U mě spíš zatím vyhrává ten plevel..... ;-)

      Vymazat
    2. O pilei nevím. Já sama už jí nemám leta letoucí ....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....