13 srpna 2023

Sice asi zrovna není venku ....

 


.... počasí, které by lákalo opustit vodní plochy
a bazény kvůli procházce, ale takhle virtuálně to zas tak únavné a úmorné není, takže se dnes vydáme na poslední květnový výlet. Když byla vloni na podzim dcera s vnučkou v lázních Jeseník poprvé, nějak mi to nevyšlo abych se se zeťákem za nimi vypravila. Když ale jely letos v květnu, už jsem si nenechala ujít příležitost a tak trochu se vnutila. Čehož jsem vůbec nelitovala protože za a) překvapení vnučky které dcera neřekla že přijedu bylo opravdu kouzelné a za b) protože to byl krásně strávený den na krásném místě kam se hned tak nedostávám. Navíc procházka po okolí byla moc příjemná s výhledy které mám ráda. Na hory jarní, ne zimní .....

Nejprve jsme se prošli po nejbližším okolí lázeňského domu kde byly holky ubytované. Tato část je něco co bych nazvala Čichárium a je to místo, kde se na lehátkách můžete věnovat venkovní aromaterapii. Protože budete obklopeni různými voňavými bylinkami


Zdálky jsem si myslela, že se jedná o mnohokvětou růži kterou mám na zahradě, byť mi přišlo na horské podnebí její kvetení moc brzké, protože i ta moje ještě měla rozvinutých jen pár květů. Když jsme ale přišli blíž zjistila jsem že se vůbec nejedná, ale o keř který vůbec neznám. A doteď jsem nezjistila co to je. Nicméně to vypadalo náramně!


Kousek nad hlavní budovou lázní je Stezka života. Ty různě velké hromádky různě velkých kamenů znázorňují naši cestu životem od narození až k Bráně smrti která je na nejvyšším místě kopce


To je ona ....


Co znamená tahle skulptura nevím, je to takový rozpadlý obr Koloděj



Jedna malá myška 😉. I přes lázně vede jedna ze svatojakubských cest do Santiaga de Compostela


Musíme tam všichni. Bez rozdílu .... rodinka si vzala Bránu smrti jako rámeček


Kolodějova noha ....


Dál jsme pokračovali do lesa k Obří vyhlídce .....


.... pod kterou je o něco níže velký labyrint. Samozřejmě jsme si ho museli všichni proběhnout ....


Na vyhlídce u kříže, která je na úplně opačné straně od hlavní budovy rostly a kvetly prstnatce májové. Jak trefně zeťák podotknul když jsem říkala že se jedná o orchideje,  ještě že to tu sekají odborníci. Já bych to seknul všechno! 




Na cestě jsme potkali tohoto brouka. Co je zač, taky nevím


Oblíbené místo Bobule v hlavní budově kam docházely na procedury. Model budovy Priesnitz postavený z Lega 



Pokud by jste tápali v určené této květiny, stejně jako jsem chvíli tápala já než jsem koukla z květu na listy, tak vězte že se jedná o tulipán. Byť to tak na první pohled nevypadá


Myslím, že jsem vás ani moc neunavila, protože jsme si dali takové zahřívací kolečko. Příště se na jednotlivá místa, která jsme při celé této procházce navštívili a prošli podíváme blíž ....

 

24 komentářů:

  1. V těchto lázních jsem byla také a
    moc se mi tam líbilo. Lázně mají místo kolonády stromovou alej s různými odpočívadly. Ale nejvíc se mi líbila ozdravná stezka s možností vstupovat do vodních bazenků a chodit bosky od jednoho k druhému.Vod byla ledová a tráva se pak zdála horká.
    Priznicovy Lázně mají i krásné okolí. Třeba rozhledna Zlatý Chlum. Moc pěkné je i město Jeseník a jeho park.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, kolonáda a procházka po ní je na řadě. A vodou jsem si taky cápala, bylo to jek břitva, nesměl se člověk zastavit protože měl okamžitě omrzliny :D:D. Holky tam byly každý den a couraly se vodou. Na Zlatém chlumu byly už vloni, jinak projezdily a prochodily bližší i vzdálenější okolí, když za nimi dojel zeťák tak si udělali výlet na Praděda i s přespáním a chodili zas po tamté části.

      Vymazat
  2. V Jeseníku je hezky - my tam byli loni na podzim, ale k Obří vyhlídce ani labyrintu jsme nedošli (byli jsme na Medvědím kameni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky mají scouraný celý ten velký lesopark, a právě když šly na vyhlídku na podzim, dcera uklouzla a chytala malou a něco si udělala s ramenem a jde s tím za týden a pár dní na operaci. Na Medvědím kameni byly taky, a dokonce byly i v telce hned ten první den co na jaře přijely....

      Vymazat
  3. Vendy, tak to jsem si u tvých fotek zavzpomínala, jednou mi místo Frantovek napsali Jeseník a to jsem tam v dešti jela busem a říkala jsme si, no, raději o tom pomlčím. Pak jsem chodila na procedury a do kvetoucí lipové aleje každý den a po návratu z bezva lázní jsme tam jeli na dovolenou a od té doby mockrát. Jeseníky jsou boží. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam parádní, já mám takhle hory nejraději. Od jara do podzimu.

      Vymazat
    2. My jsme párkrát byli i v zimě, ale to jsme bydleli v Karlově pod Pradědem. A cesta na Praděd ve sněhu - to už bych asi nedala.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Nelyžařím takže hory v zimě pro mě moc nejsou. Ani nemusím se brodit při nějaké vycházce sněhem. Takže si je užívám mnohem víc v téhle podobě.

      Vymazat
  4. Ahoj Vendy, zdravím. Do Priessnitzovych lázní jezdim pravidelně na léčení a je mě tam vždycky moc hezky, na těle i na duši. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, byla jsem v Jeseníku jako dítě, od té doby ne, ráda jsem se na fotky podívala.
    A Bobulce se nedivím - ty modely jsou úžasné!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je na Lego vysazená. Jen z lázní si přivezla asi tři malá, s princeznami....

      Vymazat
  6. Nádherné místo a pro lázně jako stvořené.Tam se i jinak dýchá a to jsme tam byli na výletě na podzim.
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě, můj tchán tam jezdil kvůli astma rok co rok, a známý jezdil zas o kousek dál, do Lipové. Tam už to bohužel zašlo na úbytě.

      Vymazat
  7. Anonymní14/8/23 07:41

    Věřím, že se Ti tam líbilo, byť jsi tam byla jen jeden den. K vidění a focení toho bylo dost. Jak už je vnučka veliká. To tak utíká.
    Klidný den!
    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam bych mohla fotit pořád! No je to předškolačka! tikají jí poslední minuty prázdnin bez starostí...

      Vymazat
  8. Anonymní14/8/23 09:59

    Lezarts
    Taková lázeňská pohoda.
    Ten bíle kvetoucí keř bych tak odhadovala na nějaký Cornus japonica???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, ne. Dřín japonský znám. Tohle bude podle tvaru květu i listů z druhu Rosacea, ale čert ví co. A pohodička to byla, to ano.

      Vymazat
  9. Koukám, že sis s rodinou užila moc hezké chvíle a vnučka tedy pěkně vyrostla! Lázně vypadají moc hezky. V tom kraji jsem nikdy nebyla a už se tam asi ani nepodívám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak valí už v září do školy! A navíc má být po kom dlouhá. V Jeseníku jsem byla poprvé, kdysi dávno jsem byla na Ovčárně a v Karlově Studánce, někde o tom na blogu je. Taky vím když se dívám po ostatních blozích že jsou místa kam se nikdy nepodívám a strašně mě to mrzí.

      Vymazat
    2. Vendy, jedno takové místo mám taky a tím je Kralický Sněžník, nějak jsem to odsouvala a teď už bych tam asi nevylezla. Moc mě to mrzí. ( leda by mě tam vynesl vrtulník? )Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Já těch míst mám! Jéje ....

      Vymazat
  10. Vendy,tam to znám a mohu potvrdit,je to tam nádherné a uklidňující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se tam líbilo tedy moc. Ale krásná je i Karlova Studánka.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....