16 srpna 2023

Když je teď venku ....

 


..... abnormální hic, osvěžíme se jako nic.
Neboť jak známo lázně Jeseník jsou hlavně lázně jednoho živlu a to vody. No a ta teď, v těch vedrech, je víc než žádaným artiklem pro osvěžení. A věřte že jí bude dost. Ať v podobě lázeňských pramenů a lázeňských procedur, tak i jako krajinářského hravého prvku.
Notoricky známou procedurou je zde courání v ledové vodě různé hloubky kterou jsem si i já ráčila vyzkoušet na vlastní kůži. Naštěstí den byl slunný a velmi teplý, takže osvěžení přišlo velmi vhod. Jen tedy jsem si nemohla vyhrnout kalhoty výš než do půli lýtek, takže jsem tam vypadala oproti těm kteří se brouzdali do půli stehen jako paďour zbabělý ....

Některé prameny byly ozdobené ....


.... a jiné zas zdobné



Někde si voda tekla podle svého .... (mimochodem tady dcera na podzim spadla a pochroumala si rameno s kterým jde nakonec příští týden na operaci)


.... jinde v podobě potůčku ....



.... a ještě jinde musíte použít hlavu a svaly aby jste jí spoutali a poslali kam patří




Nevím jestli plastika na tomto prameni naznačuje že po požití vody z něj vás čeká sladký spánek


A zase tu máme hravý potůček .....







.... a stejně hravý vodopádek



Důkaz že jsem neplkala a ve vodě fakt chodila. Musela jsem. Jak se člověk zastavil, nohy mu začaly omrzat. Ta voda byla fakt ledová .... ale dala jsem to. Přece mě nemůže zahanbit malá vnučka která tam byla každý den! 😅



Snad jste se trochu osvěžili, a příště už zas půjdeme procházet po areálu. Mimochodem je fakt hodně velký a my prošli zhruba třetinu

26 komentářů:

  1. Moc krásné fotky. To chození v ledové vodě je super.

    OdpovědětVymazat
  2. To bylo, fakt jsem měla předsevzetí to vzít do té hluboké nebo hlubší vody. jen jsem si vzala blbý kalhoty. A svlíkat si je tam se mi vážně nechtělo.... ale muselo se pořád chodit. Jak se člověk zastavil, tak to bylo jak tisíce bodajících jehel.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné,osvěžující.Vodu máš perfektně nafocenou.U nás asi pršet nebude,je hrozné dusno a tak
    jsem se přesunula s notebookem do lodžie.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to po těch vydatných deštích je zase už suché. A déšť se nám opět vyhýbá. Já přežívám díky bazénu....

      Vymazat
  4. Ty ruce /pramen/ mě vždycky fascinují. A v korytech s ledovou vodou ses neprošla? A ruce po loket sis nesmáčela?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty sis nevšimla posledních dvou fotek? Prošla, i o tom je psáno ;-) ty různé podoby pramenů jsou zajímavé

      Vymazat
  5. Chvála p.Prissnitzovi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Vendy, moc hezké fotky. Pramenů je kolem Jeseníků spousta, jen je škoda, že některé se ztrácejí nebo nejsou moc upravené (šli jsme loni částečně po NS Živé vody a NS V. Priessnitze, tak jsme jich viděli fakt dost)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My šli jen po části, na celý park nebo naučné stezky nebylo zas tolik času. Ale holky to tam měly procouraný všechno....

      Vymazat
  7. Anonymní16/8/23 23:46

    Fredy Kruger

    " Miluji lázně v Jeseníku !
    Než do vody skočím, se donaha svlíknu
    a vlítnu tam prakticky nahatý
    ( jen kromě ponožek, kravaty ! )

    .... pokud je zima , ( měsíc je leden ),
    jááá... ve vodě brodím se do půli stehen !
    Běda, se ponořit ku pasu !

    .... tenkrát jsem chraptěl, byl bez hlasu
    ( hovoří rozčilen Walsoraj Lemoun )
    na celý týden, pak stal jsem se ženou !
    Teď voda jest teplá a sinice kvetou .....

    .... muž v vodě se ohmatal : " V pořádku je to !"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, to je návštěva! Milý Fredy..... asi jako kluk bych v té ledovatině taky měla problém ;-)

      Vymazat
  8. Krásné místo!
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné místo a po dlouhém chození nohy ve studené vodě brzy zregenerují. Je tam fakt krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak mě pak když rozmrzly krásně hřály! :D

      Vymazat
  10. Krásné fotky. No já nevím, jestli bych tu studenou vodu vydržela - jsem zmrzlík.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co? Já taky, ale nemohla jsem se nechat zahanbit těma prckama co se tam proháněli jako nic!

      Vymazat
  11. Příjemná letní procházka s vodou a krásnými záběry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Focení si tam člověk opravdu užije.... a krásného procházení taky. I dobrého jídla

      Vymazat
  12. Anonymní17/8/23 09:22

    'Lezarts
    Hezké vodní hrátky, teď v těch vedrech by přišly vhod!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Tak já přežívám jen díky bazénu. V práci vedro, venku vedro, takže se už vždycky těším jak si do něj hupsnu a budu si tam plovat....

    OdpovědětVymazat
  14. Jrasne fotky tekouci vody...Jeseniky, jsou pro mbe terra incognita, krome Nizkeho Jeseniku jsem je nikdy nenavstivil..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle byla pro mne druhá návštěva. Poprvé jsem byla před mnoha lety v Karlově Studánce a na Ovčárně.

      Vymazat
  15. V těchhle místech jsem už byl mockrát, ale vodou jsem se tam ani jednou neléčil :-).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....