19 srpna 2023

Ej padá, padá ....

 


.... rosenka. A hodně. Navíc když do ní
zasvítí sluníčko vždy mne to donutí vzít foťáky (jeden se starosklíčkem a druhý s delším ohniskem) a jít zjistit co je kde na zahradě k vidění. Tentokrát bylo, a jako vždy to nejhezčí na travách. Tak krásné to vždycky je, že lituju toho, že ještě není k dispozici 3D objektiv a 3D focení. Převést ty tisíce drobných drahokamů jiskřících na listech trav jen do koukatelného 2D zobrazení je alespoň pro mne, vlastně zhola nemožná věc. (Ostatně to samé mám i se stromy) Stejně ale se snažím znovu a znovu tu krásu a třpyt kapiček rosy na všem kolem mě zachytit. A tak se pojďte zase v horku dnešního dne alespoň trochu osvěžit ....


Dochany (Penisetum) mám dva, resp. tři ale dva jsou stejný druh. Ty své plyšové květy nabízejí až později. Tenhle druh Dochan orientální mám od dcery a letos jsem už myslela že jsem o něj přišla. Všechny trávy byly už dávno vyklubané jen na místě téhle bylo stále prázdno. Pak se objevilo pár nesmělých lístků, ale zdaleka nedosahuje velikosti svého příbuzného Dochanu psárkovitého. Květy dochanů jsou právě po ránu plné rosy nepřehlédnutelnou ozdobou záhonů s okrasnými travinami. Na focení jsem si nejdřív vzala sonku se starosklíčkem a mezikroužky ....



.... ale posléze jsem přešla na nikouše s delším sklem







A zase starosklíčko ....





A moderní objektiv. Alespoň máte možnost srovnání starosklíčko x digitální objektiv






Snad jste se zas trochu osvěžili a odpočinuli před další procházkou po netradiční kolonádě .....

22 komentářů:

  1. Krásné. Co víc dodat. Jen asi to, že starosklíčoko vytvoří fotografii spíše uměleckou, digitální objektov více dokumentuje realitu. Ale to není obecná pravda, to tak jen cítím já. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To starosklo s mezikroužky má mnohem měkčí kresbu než digi objektiv. Samozřejmě by se dalo přiclonit pro větší ostrost, nicméně u těch staroskel jde hlavně o jejich bokeh na nejnižší cloně. Anebo nefotit s mezikroužkem. Jenže to jsou všechno pevné padesátky které mají minimální ostřící vzdálenost kolem metru a to na detaily je moc. Jo, ještě by se dal dělat ořez, jenže tam je to problém s ostřením. Navíc i barevnost je trochu někde jinde než u digi.

      Vymazat
  2. Moc krásné kouzlení se starosklíčkem.Mně už to s ním fotit moc nejde.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí. Tak třeba si ještě zakouzlíš taky ;-)

      Vymazat
  3. Vendy, překrásné!
    Přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Roa tu je skoro každé ráno, a sluníčko taky. Tudíž se stále nabízí další a další možnosti ;-)

      Vymazat
  4. Moc se mi to líbí. Už proto, že tohle teda neumím...

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, krásné fotky se Ti podařilo nafotit. Rosu jsem už dlouho neviděla :o), buď u nás není, anebo už není, když vstávám.
    Měj pohodovou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je skoro každý den, sice nevím jak dlouho bude, ale zatím je. Takže možnosti k focení jsou....

      Vymazat
  6. Čím jsem si to zasloužila, že jsem během pár dní viděla takové krásy? Nejprve mi Jára Rbk před pár dny poslala fotky s kapkami rosy na travinách a mnohdy i na živočiších a ted tady u tebe, je to paráda. Hezky se na to kouká. Děvčata, jste šikovná. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se tak někdy vyvrbí.... já kapkování můžu v jakémkoli množství ;-)

      Vymazat
    2. Zajímavé je, jak se v kapce vody obraz otočí vzhůru nohama. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Ono v čemkoli kulatém. To i v té fotokouli

      Vymazat
  7. Parádní fotky !!!!
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. moc pěkné. starosklo vytváří takové impresionistické fotky, ale každé mají něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
  9. Rosu už jsem naživo neviděl, ani nepamatuju :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký sis vyhrála. Já už používám jen dlouhé sklo, protože jsem zjistila, že po používání mezikrozkůpak foťáku dlouho trvá, než se usadí ostření. Měj se pěkně Vendy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to střídám, už tedy jsem neměla na nikoušovi žádné starosklíčko, tak budu muset dát na jednoho redukci. S tímhle jsem problém nikdy nepozorovala, možná že taky jak prd vidím tak si toho nevšimnu :D

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....