31 srpna 2023

Květinová mezihra ....

 


.... mezi výletováním pro odpočinek unavených
nohou. To bude zas dnešní podívání. Byť tentokrát jedno z dalších  monotématických. Letos mi neskutečnou radost udělaly na zahradě moje oblíbené luční květiny a polní květiny. Vlčí máky. Občas se mi tu na zahradě ukázaly po zimě kdy na stromech měli ptáci zavěšené lojové koule a občas z nich nějaké to semínko spadlo na zem. Vždycky jsem z nich měla ohromnou radost a snažila se, abych jich měla další rok víc. Nikdy se ale nezadařilo, prostě si rostly kdy chtěli a kde chtěli. Až vloni jsem si začala vysévat různé směsi květin a mezi nimi byl tu a tam i mák. Jelikož jsem odkvetlé likvidovala opravdu až co nejpozději, začaly se máky na zahradě objevovat ve větším množství. Letos jsem měla plný malý záhonek a krásně kvetly velmi dlouho. Zkusila jsem si z nich ponechat něco semínek a vysít je příští rok s dalšími barvami které jsem si letos koupila. Uvidím jak budu úspěšná ....


Takže teď se pojďte podívat se mnou na ohnivou krásu jejich květů. Jednoduchých a přitom tak působivých. Některé navíc oplývají i opravdu rudou barvou, jiné jsou spíš don oranžova. Uvidím jaké barevnosti se ukáží  z těch zakoupených semínek. Na máky si samozřejmě nejraději beru starosklíčka














Měly je v oblibě čmeláci a včelky, ale každý den ve stejnou dobu zalétala na květy i drvodělka, jenže ta byla k nevyfocení
















Mimochodem i na výstavě jsem jednu fotku s vlčím mákem měla. Strašně rychle to uteklo, čtvrt roku je pryč a v sobotu výstava končí. Ohlasy byly kladné, hlavně asi taky proto, že předcházející byl takový jeden velký chaos přeplněných stěn. Těch mých necelých třicet fotek se tak skoro pro změnu ztrácelo v prostoru.... po mě tam budou zase fotky, jenže od opravdového profesionála který fotí a velmi krásně Orlické hory a jejich přírodu. Navíc velkoplošná plátna, takže zas bude na co koukat.



19 komentářů:

  1. Vloni na louce kousek od zahrady našeho syna byly také vlčí máky a bylo to radost pohledět. Letos tam nebyly vůbec. Já mám vlčí máky moc ráda a s chrpami to je taková správná dvojice na věneček ke kroji.
    Krásné fotky, Vendy!
    Měj hezký poslední srpnový den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Tady jsem je naposledy fotila v přírodě před pěti lety na poli v Litomyšli. Moc často tu nebývají k vidění. To už spíš na chatě, tam občas jo právě s chrpami. Proto si je s chutí seju na zahradě abych měla na co koukat a co fotit.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky. Já jsem také nechala dozrát makovice a semínka jsem vysela, ale nepodařilo se mi to. Pořád mám jen ty, co jsem dostala kdysi od Libušky. Letos jsem je nestříhala vůbec a budu doufat, že se vysemenily a že se třeba ukážou nějaké nové příští rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při setí do trávy jsem nebyla úspěšná, ale když je mám v záhoně, tak se spolehlivě vysemení a vzejdou. Nechávám je úplně uschnout a vysemenit, takže se snad něco zas chytí. Jinak v těch směsích je seju v dubnu přímo do země a to vyrostou. Zkusím něco do země hodit už teď na podzim. A na jaře část z nich i předpěstovat.

      Vymazat
  4. Krásné fotky máků.Letos jsem si jich taky dost užila.I ještě nedávno jsem je viděla u silnic kvést.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ján ještě nedávno ve škarpě u pole jednoho taky viděla. Ale nějakou souvislejší plochu prostě tady nikdy nenajdu.

      Vymazat
  5. Anonymní31/8/23 20:00

    Lezarts
    Miluji vlčí máky, jen škoda, že nevydrží ve váze. Bohužel se jim na naší zahradě moc nedaří. Pohled na pole s množstvím vlčího máků, mě vždy uchvátí!!!
    Tvoje fotky mě potěšily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do vázy opravdu moc nejsou, ale to i ty velké zahradní. Ale ve velkém jsou opravdu úchvatné!

      Vymazat
  6. Máky jsou krásné a ty sis opravdu pohrála a vznikly úchvatné fotky! krásný soubor!
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S máky všeobecně si vždycky vyhraju. A mám políčeno na některé zahradní odrůdy. Kupodivu nemám až doteď jediný.

      Vymazat
  7. Vlčí máky jsou hezké a mně se líbí na okrajích cest a v polích mezi obilím, když zlátne. To je pak úžasná podívaná. Drvodělku jsem nafotila několikrát. Chce ji fotit na opravdu krátké časy, protože je pořád v pohybu a musí se sledovat. Je dobré vzít velký objektiv, abych nemusela být blízko. Na focení hmyzu už nepoužívám ani mezikroužky, protože jsem zjistila, že to není potřeba a navíc mi po jejich použití pak delší dobu foťák špatně ostří, protože elektronika v něm je pak"zblblá". Tak že mezikroužky už vůbec nepoužívám. Lepší je udělat pak výřez z fotografie nebo koupit přímo sklo na makro. Měj se pěkně .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí fotila vesměs z dálky, ale stejně prostě vždycky byla rozmazaná. Ona na těch mácích těžko držela rovnováhu když sedla, na jejich květy byla moc velká a těžká. Takže se vlastně pořád pohybovala a zachytit se vážně nedala. Já tedy žádné "zblbnutí" foťáků po použití mezikroužků nikdy nepozorovala a nepozoruju. A že jsem je používala a používám na všech zrcadlech i bezzrcátku. Na hmyzáky taky používám výřezy

      Vymazat
  8. Anonymní1/9/23 11:15

    Vija
    Máky mám ráda, tvé fotky jsou moc hezké. Na zahrádce nevzešly a tak se kochám u jiných nebo na kraji pole při procházkách. Hezký den měj, Vendy. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si je sela do záhonu? Mě nikdy nevzešly když jsem je házela do trávy. Ale v záhonu jo. Tentokrát něco hodím teď na podzim, něco v dubnu a něco zkusím předpěstovat

      Vymazat
  9. Mezihra nemá chybu :)
    U nás vlčí máky v podstatě zmizely - z luk i okrajů polí. Ale na zahradě na chalupě máme jeden zahradní, velkokvětý..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že tady taky. A zahradní mám v plánu taky nacpat do záhonu... teď jsem tam měla přesazený jeden vlčí tak uvidím jak byl pilný ve vysemenění....

      Vymazat
  10. Vendy, vlčí máky jsou tady v okolí velký plevel, ale na foceí je to radost. Povedlo se ti udělat těm plizovaným sukýnkám dobré portrétíky. . Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si je prostě musela vysejt pod nos. Jinak bych si nezafotila ani náhodou....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....