30 července 2023

Od výletování si dnes ....

 


.... na chvilku odpočineme aby jsme nabrali
sílu na další putování a vrátíme se v čase zpět do května na jednu cestu do města v okamžiku kdy kvetly sakury. Zadařilo se mi zas po letech je odchytit, protože nebylo tak moc teplé počasí jak v minulých letech kdy odkvetly hodně rychle. Fotit je chodím do parčíku u místního gymnázia kde jsou už velké a letité stromy ....











Po rekonstrukci parčíku přibylo i pár keřů rododendronů



Tahle sakura nepatří k těm od gymnázia, ale fotila jsem jí v jedné zahradě po cestě od kadeřnice


Nicméně do parku se okamžitě zas vrátíme. Nikdy se totiž té růžové záplavy nemůžu nabažit ....






Dlouhá léta pozoruju vždy zjara tyhle podivné květy? na jednom z listnáčů 


Květen si ještě připomeneme v květech (tedy jestli se to tak dá říct o odkvetlých pampeliškách) ještě jednou a pak se zase vydáme na výlet do Prahy a do hor. Tentokrát to budou Jeseníky ....

22 komentářů:

  1. Vendy ty sakury jsou opravdu nádherné. Vždy je obdivuji na jaře v Děčíně pod zámkem. U nás ve městě je zatím nemáme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady ve vsi už taky jednu máme. Je to mladý stromek ale letos už docela dost kvetl. Tak nakonec nebudu muset jezdit až do města ;-)

      Vymazat
  2. I v Rokycanech byla před budovou bývalého gymnázia rozsáhlá alej vzrostlých sakur, vždycky na jaře jsem je chodil obdivovat. Letos v zimě je všechny do jedné porazili, protože prý mrchy stínily a byly veskrze špatné kvality a tedy nebezpečné okolí, na to se vždycky nějaký posudek sežene (že byly stromy zdravé, se ukázalo na řezu zbylých pařezů). Ale už se nebudu rozčilovat, v Rokycanech už nebydlím, tak si to budou muset rokycanští obyvatelé pořešit sami, já se k tomu velkému řezání shodou okolností přichomýtl při náhodné návštěvě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Litomyšli taky takhle pokáceli celou alej nádherných sakur. Zvedl se tam ohromný protest. Ale bohužel to k ničemu nebylo. Ale opět je tam vysázeli.

      Vymazat
  3. Technický dotaz: Prosím, v jakém formátu ukládáš zdejší fotky? Když používám "cestovní" internet, opakovaně se mi velmi klopotně a pomalu načítají obrázky a ne vždy se to podaří dotáhnout bez výpadku. Tak hledám, jestli je příčina výhradně u mne nebo ukládáš na blog větší fotky než já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na blog ukládám fotky ve velikosti 800x534. Když jsem na výjezdu na chatu tak přiznávám že na blog vůbec nechodím, jen když odpovídám na komenty a i to si většinou nechávám až na počítač protože odepisovat na tabletu je řehole. Ale na chatě mám normální internet takže by neměl asi být problém. A na cestách vlakem kde jsou wifi závislé na mobilních datech taky na blogy nekoukám, protože to načítání při měnící se a kolísající síle signálu je vopruz.

      Vymazat
    2. Každopádně rozměrem to není, Ale děje se mi to skoro výhradně u tebe. Tak budu hledat důvody dál. Dneska to ale klape skvěle, a to prosím právě jedu ve vlaku :-).

      Vymazat
    3. Tak to je mi záhadou....

      Vymazat
  4. Sakury jsou krásné.U nás jsou ozdobou v jedné rušné ulici,škoda,že jenom krátce
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu hodně záleží na počasí, někdy se člověk může těšit delší dobu, někdy je to skoro hned pryč

      Vymazat
  5. Máš pravdu, sakury kvetou jen pár dní a je to tak uchvacující podívaná... Ráda jsem se vrátila zpět v čase.
    Vendy, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Aspoň si zas člověk připomněl to krásné něco jako je jaro.

    OdpovědětVymazat
  7. Je to nádherná záplava růžových květů. U nás jsou sakury spíš ojediněle u některých domů. Ale i tak je to podívaná, která stojí za to.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady na vsi je na veřejném prostoru jen jedna nebo dvě. Ve městě jsou v tomhle parku, co byly podél chodníku u jednoho obchodu ty skáceli. Pak jsou ty které mají lidé v zahradách. Ale třeba v Litomyšli tam jich mají ve městě opravdu hojný počet a i různé druhy. Když jedu v té době za dcerou tak si mám z čeho vybírat. A když nejdeme do města tak si můžu nafotit tu její ;-)

      Vymazat
  8. Anonymní31/7/23 09:01

    Lezarts
    Něžná záplava růžové krásy! Není divu, že Japonci mají svátek Sakur!
    Také jsem si ji pořídila, snad se dožiji toho, že bude také tak obalena květy?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, tam to musí být ještě o několik levelů výš. Hele dcera si jí koupila před třemi roky? a už jí krásně kvete. Má jí tak necelé dva metry vysokou, převislou. Víc už jí neporoste.

      Vymazat
  9. Krásně to kvete, sakury úžasné! Květy jsou opravdu podivné, vůbec nevím, k čemu je zařadit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nevím co to je za strom, ale jedno je jisté že je to moc hezké.

      Vymazat
  10. Vendy, krásné fotky. My máme na sídlišti sakury taky, ale já je letos nějak prošvihla, pokud jde o focení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, a já zas letos po dlouhé době je stihla ;-)

      Vymazat
  11. Anonymní2/8/23 20:38

    Lydie
    Pěkné fotky - jsou snad lepší, než ta skutečnost v parku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to nevím, ale když se ti tak zdá .... to mě těší. ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....