24 června 2023

Za kulturou nemusím když se .....

 


..... zadaří jezdit moc daleko. Tedy v případě že
se jedná o něco co mám ráda. A to mám a za tím jezdím kdykoli se dá. Jsem fanda swingový, to jsem už zmiňovala mnohokrát. A tím pádem mým největším oblíbencem je naprostý profesionál v tom co dělá a to je samozřejmě Ondřej Havelka. Nemluvě o tom, že můj mnohokráte až trapně zmiňovaný dlouholetý kamarád z Prahy ze sídliště patří již od dob OPSO (Originální pražský synkopický orchestr) k jeho oporám. Takže pokud nejsem v Praze, jsou toto alespoň malé možnosti se vidět a prohodit pár slov o tom jak se máme. Letošek je ovšem na tuto možnost zatím dost bohatý. Koncem dubna jsme byli na koncertu ve Svitavách a teď ve středu v rámci Smetanovi Litomyšle samozřejmě v Litomyšli. Navíc mi byl paní Štěstěnou věnován jeden den, kdy jsem mu mohla alespoň trochu představit Litomyšl. Tak jak se v ní ráda brouzdám já s dcerou nebo Bobulí.
Na Smetance se octli tak, že si je litomyšlští vybrali jako koncert na přání. A to ne jen na jeden. První koncert byl vyprodaný během půl hodiny, druhý přidaný za hodinu a uvažovalo se i o třetím, ale ten byl nakonec zamítnutý. Já měla to štěstí, že ta moje místní souputnice má velmi štědrého a velmi na konexe i peníze bohatého kamaráda který patřil mezi jednoho z letošních mecenášů Smetanky a tak když se zmínila že by tenhle koncert ráda viděla a ne sama, promptně zakoupil tři VIP vstupenky. A tak jsem se poprvé ocitla ve víru VIP návštěvníků a velkých příjemností se k tomu vážících.
Zatímco první koncert nesl název Poklad na Stříbrném plátně a tím pádem je jasné že byl věnován filmovým písním z  let třicátých a čtyřicátých, koncert na Smetance nese název Nebe na zemi, a je tedy jasné, že se skládá z písní V+W+J. Tento koncertní projekt je tentokrát ale dítětem ne OH ale našeho skvělého mezinárodně uznávaného operního pěvce Adama Plachetky. Ten je známý tím, že velice rád a dobře brousí i do jiných hudebních vod než je opera. Není mu cizí ani opereta ani muzikál a tentokrát se jeho zájem obrátil k písním z repertoáru Osvobozeného divadla. A kdo tu u nás může jediný skvěle se s tímto žánrem spojit a doprovodit ho? No jasně OH. A tak vznikl velmi zajímavý a jak je vidno i úspěšný projekt těchto dvou profíků. Tady na Smetance šlo vlastně o takový dost dobrodružný počin, vlastní premiéra je počítaná až na podzim do Lucerny, tudíž tady šlo o takovou jakousi předpremiéru a zároveň i zkoušku, protože koncert byl ve středu a v neděli před tím AP přiletěl z New Yorku kde působí, tudíž na vyzkoušení měli pánové jen dvě společné zkoušky a hurá na pódium před davy. A to navíc ještě letošní Smetanka není jako vždy na zámku, ale na zimáku, protože zámek se konečně po ix desítkách let dočkal generální opravy. Tudíž prostředí zcela ne přátelské k takové hudbě. Všechno ale nakonec dopadlo dobře, až tedy na to, že sedět v našem případě dvě a půl hodiny na laminátových sedačkách potažených něčím jako samet a v případě orchestru na dřevěných židlích nepotažených ničím byl trochu očistec. Dokonce jsem i předala fotografii kterou si u mě kamarád objednal z předchozího svitavského koncertu. Tam se mi fotilo super, měli jsme první lajnu, ale v případě Smetanky až desátou a ještě dost našikmo. Z foťáku nevyšlo vůbec nic a z mobilu narozdíl i od tisknutelné fotky něco málo. Takže se se mnou na to málo pojďte podívat ....

Ve Svitavách naštěstí nebyly žádné velkoplošné obrazovky, které by rušily takže i z mobilu fotky docela vyšly. Samozřejmě že jsem jich i pár vyházela ....




Ve Svitavách OH sekundovali syn Vojta a dcera Rozálie


A občas i můj kamarád. Normálně sedí v dechové sekci páč hraje na trubku















Jak je podle jména vidno, jsme na Smetance 


V bulváru by u téhle fotky byl nadpis " Ondřej Havelka křičel na koncertu na fotící návštěvníky !!! " či něco v podobném duchu. Nicméně i když to vypadá že je OH opravdu velmi rozčílený jen se natolik položil do zpěvu textu písně Na Poříčí dítě křičí, ženská drhne schody ....





Tyhle velké obrazovky byly na pódiu tři. A děsně při focení fákt vadily









Tuhle fotku si nechal kamarád udělat na zeď. Vlastně byl druhý kdo si mou fotku objednal. První byla Padesátka. Směnila jsem jí za cd tohoto projektu Nebe na zemi s podpisem Adama Plachetky a jak jsem zjistila po předání tak i Ondřeje Havelky 😉


Když jsem zmínila že se k této příležitosti potřebuju vybavit botami a kabelkou bylo mi tu v komentech řečeno kdeže jsou fotky. Tak takhle to vypadá když jde Chmelařová za dámu .... 😉 jen tedy šaty jsem měla vyžehlený, po koncertu jsme byli tak splavení že byly na zádech úplně mokré takže hned šly do pračky ....



Koupila jsem je na jednom luxusním e - hrabáku s vintage oblečením kvůli tomuhle detailu který mne velice nadchl



U bot mne zas nadchl podpatek. Sice jehla ale ideální výšky šesti centi. Krásně se na něm chodí. Jen jsem tedy dva dny seděla u televize v silnějších ponožkách a namočených patách aby se trochu vytáhly a zformovaly do pohodlna. Podařilo se


Vzhledem k tomu, že orchestr v Litomce přespal tak jsem si ve čtvrtek kamaráda vyzvedla abych mu ukázala něco z Litomky. A jak jsme tak brouzdali a dobrouzdali na zámek, najednou koukám že tam v houfu dětí u klavíru je naše Bobule. Takže jsme se opusinkovali a poobjímaly a chvíli je poslouchali jak zpívají. Ovšem bylo mi jasné že nebude dlouho trvat a bude mi dcera volat. A taky že jo. Co prý dělám ve městě a s kým? Bobule jí totiž tajemně pošpitala že viděla babičku ve městě a s nějakým pánem a děda že to nebyl. Takže jsem jí vypovídala proč a s kým tam jsem a vypravili se k ní na návštěvu. Byla moc ráda, protože kamaráda zná od dětství, s jeho synem a svým bráchou si hráli na pískovištích po sídlišti a hodně dlouho se neviděli. Večer mi ještě u něj před koncertem vyzvedla to slíbené CD. Byly to dva parádní dny které mi nadlouho zvedly náladu ....

22 komentářů:

  1. Anonymní24/6/23 13:28

    Fukcarinka- Vendy, upřímně Ti tyto skvělé zážitky přavidim 🥰👍OH už v našem městě dlouho nebyl😱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky nebývá moc často, proto jsem za každý koncert v okolí ráda.

      Vymazat
  2. Vendy, to ti moc přeju, pokud u nás Ondřej a jeho partička vystupuje, chodíme s Janou pravidelně a naši mladí s vnučkami v Praze totéž. Jsme celá rodina jejich fanoušky.
    Boty a kabelka se ti povedly. Jiřina z N.
    A to setkání s vnučkou a přítelem - to je právě fajn na životě, že dělá dárky ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se snažím taky vždycky jít, jen tu nebývají tak často jak bych si přála. Letos to naštěstí vyšlo nadvakrát a pokaždé s jiným programem plus s bonusem dnu stráveného s kamarádem.

      Vymazat
  3. Já sice milovník swingu nejsem, ale OH mám taky ráda.
    Detail na šatech mne zaujal na první pohled.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, každý preferuje něco jiného. Já ho měla ráda i jako herce, a to vlastně teď zúročuje i na těch jejich vystoupeních. No právě, ten detail je tak netradiční. Není to mašle a je to mašle, prostě hodně zajímavá věc.

      Vymazat
  4. Ondřej Havelka charismatický elegán, jejich muzika má tolik pozitivní energie ! Vždycky jsem po jejich koncertě jak nabitý mobil. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je charismatický a jeho humor je jemný a laskavý. Ač netancuju, tak na těch jejich koncertech bych tancovala jak o život. Ta hudba tě nenechá v klidu ani na vteřinu.... Je to fakt že je člověk po koncertu nabitý a plný zážitků. Já plus z toho setkávání.

      Vymazat
  5. Vendy, užila jsem si tvou reportáž z fantastického zážitku. Vlastně z dvou. Tenhle koncert jsme zvažovali, ale byli jsme v ten den úplně jinde... škoda.
    Tak fotka je fakt skvělá!
    A tobě to nepochybně taky slušelo!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak můžeš chybu napravit na podzim v Lucerně! Ale asi to taky bude chtít se co nejdřív podívat po lístcích. No měla jsem strach, jak to z mobilu bude vypadat a do jaké velikosti to bude koukatelné. A byla jsem ráda že si kamarád vybral čb verzi, tam se hodně chyb ztratilo. Nakonec ta A3 byla ideál.

      Vymazat
  6. Milovnicí swingu nejsem,ale na Havelku se občas podívám v telce.
    Moc se mi líbí dobové oblečení,ty detaily jsou skvělé.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mají opravdu dotažené k dokonalosti. Jak jsou v telce tak taky koukám. A popravdě moc mi jejich písničky pomáhaly odpoutat se od šílený bolesti když mi přicházela k sobě ruka po loňské operaci. Však jsem to kamarádovi říkala....

      Vymazat
  7. Měla jsi prostě zážitkový den ! Swing mohu, takže pokud mám šanci, na koncert OH jdu moc ráda.
    Jo,jo - byla jsi za dámu. A tak to má být. :.-)
    Měj se hezky a užij si neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zážitkové dva dny, a ještě se k tomu přidala i sobota. Takže týden plný zážitků a skvělé nálady. Moc příležitostí být za dámu tady na vsi nemám, takže si to sakra užívám a vždycky se snažím to opravdu dotáhnout k dokonalosti! :D

      Vymazat
  8. Anonymní25/6/23 09:18

    Lezarts
    Stylově vyšňořena a dobře naladěna!
    Takové momenty svět dělají krásnějším.
    Děkuji za profi reportáž i když jak za němého filmu😁
    Přiznávám se, není to hezké, ale tiše závidím, nejen koncert, ale i celou krásnou a kulturní Litomyšl!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naladěna více než dobře (tak tři sklínky vynikajících vín taky udělaly své) natěšená jak se bude líbit fotka a v očekávání skvělé hudby i věcí dní příštích. Říkám si, že je velká škoda že jsme nepřešli přes hřbet a neusadili se v Litomyšli. Bohužel tam na prodej nic nebylo. Pro mě by to alespoň nebyl takový kulturní šok..... ale tak není zas tak daleko a navíc tam je dcera takže jsem tam dost často

      Vymazat
  9. Na Adama Plachetku bych šla taky :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adama Plachetka je velký. Velký vzrůstem, velký profík, velký sympaťák a velký zpěvák. Jít na něj je opravdu i velký zážitek. Obzvlášť vtipný když s OH zpívají písničku David a Goliáš :D :D

      Vymazat
  10. Tak sis užila krásný koncert k tomu se i moc hezky oblékla, tak že den vskutku sváteční. U nás O.Havelka byl předloni na Rumburských slavnostech. Chtěla jsem tam zůstat, ale manželovi z toho hlasitého koncertu, který byl před jeho vystoupením, nebylo dobře a tak jsem s ním musela jít domů. Měla jsem strach, aby se někde cestou nezhroutil, tak že nakonec jsem z koncertu nic neměla, jen jsem slyšela první písničku a už jen z dálky...Škoda. Měj krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oba koncerty byly perfektní. Ale to už k OH patří. Perfektní aranže, vystupování .... je škoda že jste nemohli zůstat. Tak to třeba vyjde někdy jindy při jiné příležitosti....já měla štěstí že když někde hráli venku, tak buď jako první nebo poslední, takže jsme si načasovali příjezd tak, aby jsme nemuseli poslouchat to před nimi, pokud nám to nic neříkalo.

      Vymazat
  11. Zaměření na filmové melodie a Ježkovu hudbu pro V+W bych si dal líbit. Několik z Ježkových písní jsem měl nacvičených na klavír (např. Život je jen náhoda, Babička Mary, Klobouk v křoví, Šaty dělaj člověka) a na chalupě, kam jsme klavír přemístili, se k tomu trochu vracím. Zfilmovaný Poklad na Stříbrném jezeře se scenérií Plitvických jezer a krásnou nosnou melodií je mou nejoblíbenější mayovkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě písně J+V+W tvoří velkou část jejich repertoáru plus třeba i písně Emila Buriana a Jiřího Traxlera. Život je jen náhoda, Klobouk ve křoví, Šaty dělají člověka, Tmavomodrý svět, Ezop a brabenec, David a Goliáš, Nebe na zemi to vše nesmělo chybět a hromada dalších. Ten koncert trval 2,5 hodiny oproti jiným které jsou zhruba hodinu a čtvrt. Nesměl chybět ani Bugatti Step který opravdu luxusně hraje jejich klavírista stejně jako Rhapsody in blue, ale ta tam nezazněla.
      Ty filmové melodie jsou prostě topka, já miluju filmy pro pamětníky a tyhle písničky mne provázejí od dětství kdy jsem na ty filmy čučela vždy v neděli po o. To byl pro mě vždycky svátek. Melodie z filmu Poklad na Stříbrném jezeře nesměla chybět, ale já i když jsem mayovky hrozně ráda četla a mám jich dost, filmům jsem nepropadla. Taky jsem je viděla ale stačilo mi to jednou.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....