27 května 2023

Nějak jsem nachytala ....

 



.... skluz v psaní článků. Může za to jak moje opětovná
určitá nechuť k psaní a focení, tak skoro týdenní pobyt na chatě kam si vozím jen tablet a na něm psát víc jak dvě věty je naprostá šílenost nehledě na to, že v něm nemám fotky k patřičným článkům, k tomu práce na zahradě tady i na chatě, jeden výlet do Beskyd a po návratu z chaty nástup na záskoky do práce a samozřejmě opětovné posekání zahrady a zkulturnění domu po manželově hospodaření. Ale to už je takový folklor který mne provází od jara do podzimu. Do archívu mi tak přibylo pár desítek fotek z beskydského i pražského toulání, z jednoho koncertu a samozřejmě zahrady a zdejšího okolí.
A protože jsem fákt hodně zanedbala tak se budeme vracet v čase do začátků jara jak co začínalo kvést, bujet a krásnět ....


Dneska se připravte na trochu větší nálož, ale potřebuju začít dělat v archívu blogových fotek trochu pořádek.
A začneme tulipány. I když zrovna letos to už vypadalo, že tenhle záhon bude skoro prázdný, nakonec zas dělal parádu. Velkou měrou se o to postaraly i tyhle bílé narcisky které se mi tu rozrostly v hodně množství více než malém 😉




Objevily se mi tu i dvě tulipánové chiméry


Na velkém záhonu jsem o množství strach neměla, tam jsou tulipány v koších a tak nemají šanci se někam vytratit


I tady jsem měla tuhle chiméru



Letos jsem si koupila do jarních truhlíků jako novinku tyhle drobné ale plnokvěté narcisky. Jsou to naprostá sluníčka


A ještě při podvečerním sluníčku



Tihle krasavci se jmenují hyacintovec, mě tu kdysi přistály v počtu několika cibulek od Libby, teď už jsou z nich dva krásné trsy a navíc k nim přibyli i bílé a růžové. Angličané pro ně mají jméno Blue bell a rostou jim v lesích ve stejných ohromných porostech jaké známe od nás v bledulkových rezervacích


Tenhle kamzičník jsem si kupovala jako plnokvětý.... no jak vidno opět smolík jako už v mnoha dalších květinových nákupech kdy mi nakonec vyrostlo úplně něco jiného než co jsem kupovala či chtěla


Koprolistá pivoňka už je v plném květu, tohle bylo jedno z prvních poupat které se začala rozvíjet


Koniklece už dělají sjednocený porost, letos mi přibyl konečně i růžový. Takže bych měla mít všechny barvy po kupě. Teď ještě sehnat i v jiných odrůdu Papageno, to je ten vzadu a mám ho jen v klasické fialové


A jedny z posledních podléšek. Nafocené tady i na chatě



Že se mi objevila na chatě mám velkou radost. Doufám že se mi tam i bude rozrůstat. Dymnivka dutá















A krom jarních kytiček i jarní houbičky



To by tak bylo všechno. Tedy z květů ne, těch ještě pár bude, ale z jednoho období. To už taková množství fotek najednou snad nebudou

28 komentářů:

  1. Krásně se na tu Tvoji dnešní nálož fotek dívá. Moc prima fotky!
    Měj klidnou sobotu a hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, opravdu toho mám nějak moc teď k uvěřejňování ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, nádherný máš ten záhon tulipánů a narcisek. Líbí se mi hyacintovec. Někde jsem ho na záhonku viděla a obdivovala a ty ho máš krásný. Přeji ti moc hezké dny a ať se daří...také na blog teď moc nechodím zvláště, když je venku hezky, tak je škoda sedět u počítače.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hyacintovce jsou kouzelné květinky, ve všech třech barvách. Vidět ten britský les plný jejich krásy bych ráda zažila.....

      Vymazat
  3. Pod chimérami jsem si květiny nepředstavoval :). Ale dělají jim čest.
    Koniklece máme v Brně ve velkém na louce na Kamenném vrchu, ale jsou tam výhradně fialové, je pro mě překvapením, že existují i v jiných barvách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle případě stejně jako ve zvířecí říši, a to dost často u koček se chiméra vyskytuje jako jedinec složený s geneticky rozdílných buněk . Což způsobuje třeba právě tohle naprosto přesně půlené zbarvení. Kočka třeba má hlavu půl mourovatou a půl žíhanou, anebo jednobarevnou a žíhanou s tím že i každé oko má jinou barvu. Tohle už jsou šlechtěné koniklece do zahrady, taky kvetou o něco později než ty na Kamenném vrchu nebo Českém středohoří či Brdech.

      Vymazat
  4. Vendy, moc jsem si tu jarní explozi květů užila.
    Měj příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mě moc těší, říkala jsem si že je těch fotek přece jen dost.

      Vymazat
  5. Vendy, máš na zahradě taky krásně barevno. Jsem ráda, že se ti Hyacintovce množí, mi ty modré úplně vytlačily ty bílé, množí se jak divé. Letos mi poprvé kvetly růžové, jsou nádherné, tak doufám, že se budou taky dost množit. Měj se hezky a ať ti zahrada dělá radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je pro jistotu dala na různá místa a daleko od sebe :D. Je fakt že ty modré se množí víc, ale i z bílých mám už dva krásné trsy a růžové jsou zatím takové skromnější. A to nemluvím o tom, jak se mi rozrostly ty ladoníky! Ty už budu muset dost pokrotit a zas je rozsázet.

      Vymazat
  6. Ten záhon tulipánů se mi líbí moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělají parádu, akorát mě letos čeká celá jeho přestavba, což bude docela zajímavé vydolovat ty tulipány a narcisy. Obzvlášť když tam mám jen úzkou uličku mezi jím a jezírkem....

      Vymazat
  7. Úžasně nafoceno,moc se mi líbí,že to není taková klasika,jako většina.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak to děkuju, no já se snažím květy fotit vždycky jinak.... dost pomáhají starosklíčka protože mají svá specifika

      Vymazat
  8. Vendy, díky za tu nálož krásy a nádhery. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní30/5/23 05:03

    Vija

    Vendy, krásně je na tvé zahradě. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A té práce! ne, prostě zahrada bez práce nejde ale o to víc si to pak člověk užívá když si v klidu sedne a obhlíží své dílo ;-)

      Vymazat
  10. Taková nálož mi vůbec nevadí, vážně květinová nádhera!
    Občas mám taky období, kdy se mi na blog nechce, ale vždycky to zatím přešlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám vyzkoušené že víc jak dvanáct více méně podobných fotek či fotek na jedno téma už člověka nebaví prohlížet. Takže se snažím tohle pravidlo dodržovat. Max patnáct je takový můj průměr. Takže tohle už bylo hodně přes ;-). ono s teplejšími dny a možností koupání ta neochota bude stoupat. Na to už se znám. U mě to taky přejde, většinou to vydržím tak ani ne měsíc a pak se zas rozjedu, teď to je tím, že jsem byla od minulého čtvrtku v práci a jsem až do tohoto. A už dost utahaná jak jsem z toho kolotoče vypadla. Takže přifrčím dom, něco ukuchtím a hurá na sluníčko relaxovat, takže blog jde stranou....

      Vymazat
  11. Máš opravdu moc zajímavě vybarvené tulipány.

    OdpovědětVymazat
  12. Houbičky jsou rozkošné čili mignon.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... ty mě nadchly když jsem je viděla na počítači. To starosklíčko na nikoušovi čaruje.

      Vymazat
  13. Ahoj Vendy, já jsem taky ve skluzu, se vším. Letos mám furt pocit, že se nějak nemůžu zařadit, nějak to není ono ve všech směrech... Kytičky krásné, to mě vždycky potěší. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už se to zas bude snad konsolidovat, zatím budu mít jen tu a tam záskok. Max až zas budou mít dovolenou další.

      Vymazat
  14. Krásně barevně. Jsem zvědavá na fotky z Beskyd. Počasí vám moc nevyšlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No než se k nim dostanu bude trochu zas trvat a mezi tím zas nafotím hromadu fotek zítra v Olomouci na Vyznání růžím a ve městě. Počasí na Rožnov a Pustevny vyšlo, to bylo i krásně sluníčko, ale jak jsme sjeli dolů a šli na oběd na Zavadilku tak se rozpršelo a Kopřivnici jsme už měli za hustého deště. Tam to naštěstí bylo pod střechou. Ale tím pádem nevyšel ani Hlefštýn ani Štramberk.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....