15 května 2023

Z focení v plenéru ....

 


.... k focení doma. Koupila jsem si před nějakou
dobou takové zařízeníčko které se jmenuje light box nebo také fotostan. Je to bílá skládací "krabice" s dvěma LED pásky, jeden na přední svícení, druhý na zadní, která má možnost přidávat různobarevná pozadí. Používá se hlavně na produktové focení a já si jí koupila na focení těch mých šitých panenek. Jenže se ukázalo že panenky jsou větší než samotný box a tak mi slouží spíš k různým hrátkám s květy nebo skelety listů či květů. Na FB sleduji jednoho fotografa který má neskutečně jednoduché ale o to víc působivé fotky květin. Resp, detailů květů. A napadlo mne zkusit něco takového taky. No mám se ještě hodně co učit ....

Pro mé účely jsem zvolila sněženky a čemeřici, v době vzniku fotek kvetly právě jen tyhle dvě rostlinky. Učit se hlavně musím jak nastavit foťák a jak kdy použít přední nebo zadní osvětlení. Na focení jsem použila jak starosklíčko tak i normální objektiv  ....
















28 komentářů:

  1. Vendy, krásné fotky, to je úplně mimo mé chápaní, jak tohle nafotit. Já jsem takový ten turistický fotograf, co fotí rozhlednu na kopci, rybník a cestu v lese. Občas nějaký detail typu zajímavá tepaná mříž nebo náhrobek... Třeba se časem posunu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě jsou třeba zas mnohem těžší nějaké opravdu pěkné krajinovky. Tím že díky starosklíčkům jsem se tak nějak "specializovala" na detaily (z nouze ctnost protože ta starosklíčka na Nikonu ostří jen na malou vzdálenost) s tímhle problém nemám. Spíš s tím jak nastavit foťák i jak s tím svícením.

      Vymazat
  2. Moc pěkné fotky !
    Hezký podvečer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy některé fotky jsou fakt luxusní. Tak že hezké hraní a těším se na další.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tohle mě popadne tak jednou za rok. :D Když mě zrovna něco k tomu nakopne.

      Vymazat
  4. Detaily květů, třeba tyčinek, jsou velmi působivé, působí skoro jako z mikroskopu, protože při zběžném pohledu nemám šanci si je všimnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proto ráda používám starosklíčka a mezikroužky. Ty mi nechtějí moderní objektivy nějak schroustnout. I když to samozřejmě není plnotučná makrofotografie....

      Vymazat
  5. Překrásné, Vendy!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Produktovému focení se asi nikdy věnovat nebudu a jako stará konzerva nejspíš zůstanu i u focení květin v jejich běžném prostředí. Ale možná je to tím, že - kromě nočních fotek - vůbec nepracuji s umělým světlem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zřejmě asi taky ne, nicméně občas si takhle zahraju....

      Vymazat
  7. Poslední se mi líbí nejvíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to byla svým vznikem vlastně první, ale opři nahrávání na blog se mi to nějak zpřeházelo, takže je poslední. Ale ono se říká to nejlepší nakonec, nebo ne? ;-)

      Vymazat
  8. Anonymní16/5/23 22:54

    Lydie
    Moc pěkné a zajímavé fotky.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsou to takové hrátky, zase trochu něco jiného

      Vymazat
  9. Vendy, správné fotohrátky, líbí se mi všechny, ale nejvíc ta první, protože ta bílá se zelenou je tak jarní.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt. I když já tuhle kombinaci můžu celý rok, je totiž taková osvěžující.

      Vymazat
    2. Vendy, často jsem uvažovala, kdybych měla domek a zahradu, zda bych si ji - tu zahradu - vytvořila v nějakých barevných kombinacích, třeba právě jen v bílé a zelené nebo jinak a strašně ráda prohlížím časopisy s anglickými zahradami, ti umí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Anglické zahrady jsou nedostižný sen. taky je miluju. Viděla jsem zahrady do jedné nebo dvou barev, ale jsou takové sterilní. Je to sice krásné, ale studené. V Kittenbergerovkách jsou takhle ukázkové zahrady v různé barvě, a asi nejhezčí byla modrá. Ale prostě je to takové fádní....

      Vymazat
  10. Krásně si hraješ a výsledek je kouzelný
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  11. A učíš se skvěle! Vážně kouzelný...

    OdpovědětVymazat
  12. Ježiš to je nádhera <3
    Tu čtvrtou fotku bych si dokázala představit na obalu krásného melancholického hudebního alba. Teď mám chuť naučit se na něco hrát, jen abych to mohla využít. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zajímavé k čemu všemu dokáží moje fotky inspirovat ....děkuju!

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....