13 dubna 2023

Zatím si s námi sluníčko .....

 


.... prapodivnou hru. 10 : 1. Deset dní je ohavně
zatažených, deštivých, ba i někdy sněhových a mrazivých a jeden krásně slunný a teplý. Zrovna jak ten včerejší. Vytáhlo mne to zas na zahradu v dobré víře že zas něco udělám se záhony, třeba vypleju, nakypřím apod. jenže i při nejlepší vůli jsem s tím musela seknout. Zem je tak nacucaná a mokrá, že s jedním trsíčkem trávy člověk vytáhnul půl záhonu bahna. S největším úsilím jsem tak vyplela maličký kousek záhonku kam se mi vysemenily vlčí máky (hurá!) v počtu víc než dostatečném, abych jim tak udělala prostor pro rozvoj.
Jelikož si každý rok kupuji různé směsi květin kde jsou letničky, dvouletky i trvalky, ty smíchám dohromady a pak vysévám na různá místa a jelikož už je půlka dubna kdy je čas na setí, dala jsem sen do toho. Na ty jsem si už naštěstí záhonky připravila už minulý týden kdy se tak mezi stále upršenými dny našel jeden slunečný, takže jsem mohla včera vysít novou generaci. Ukázalo se, že mi zbylo dost semínek a tak jsem pro ně připravila ještě jeden malý záhon. Tedy spíš jsem ho jen prokypřila a vytahala z něj hromady orsejí a sasanek které se v tom stávajícím usalašily. Před dům jsem do úzkých pruhů pod okny vysela směs chrp s vlčími máky. Od nich jsem si vloni posbírala hromadu semínek tak jsem zvědavá jestli z nich něco bude. Jelikož mě celé velikonoce, ač jsem je tedy proflákala přímo ukrutně, bolelo rameno s kterým momentálně absolvuju rehabky, nechtěla jsem ho dál zatěžovat dalším rýpáním v zemi a šla jsem si hrát na terasu na ještěrku. A jak se to hraje? Inu vytáhne se ven lehátko a vyhříváte se na sluníčku, vstřebáváte teplo a říkáte si Už aby konečně svítilo i déle než jen jeden den. Dneska totiž zase od noci prší a prší a teplota je zas jen něco nad pěti stupni .....

Dnes zůstane jen u jedné barvy (ponejvíc) a jedné květinky. Sasanky hajní a její příbuzné Sasanky pryskyřníkové a Sasanky vábné




















 
Zatímco kvůlivá té první a poslední nemusím nikam chodit, stačí mi trochu se poválet na vzdáleném konci zahrady, nebo u jezírka, za tou prostřední už musím jít na výzvědy. Bývalo jich tu spousta, na břehu bývalo žluto,jenže padly za oběť buď úpravám břehů řeky a potoka, nebo prostě na jejich místě vzniklo hnojiště. Teď aby člověk opravdu hledal a stejně najde tak jeden dva trsy



Vloni jsem zkoušela semínka téhle krasavice rozházet mezi normální sasanky. Jenže zřejmě růstu zabraňuje mech. Tak zkusím letos mech na některých místech vyhrabat a znovu tam semínka zasít. Na záhonku se mi tímto způsobem množí ve velkém, tak by mohla třeba i mezi svými bílými příbuznými. Už proto, že tam by se mi fotily mnohem líp ....








20 komentářů:

  1. Tak jsi přece jen neodolala a na zahradu šla. My už zahradu nemáme a jsem teď ráda, protože teď bych tam stejně nic dělat nemohla. Tak že po operaci odpočívám a budu se jen tak koukat, jak to venku roste. Měj krásné jarní dny i když počasí si s námi zatím hraje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty fotky vznikaly právě za těch minimálních slunečných dní. Dneska zas prší ....

      Vymazat
  2. Krásné květinky.Český ráj se konečně probouzí.Nacházela jsem hlavně sasanky.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu mám na zahradě takový kousek který je jimi zarostlý na husto. Takže za nimi nemusím nikam do lesa....

      Vymazat
  3. Moc pěkné sasanky. Jinak my na chalupě vzhledem k počasí ani neodkryli růže přikryté na zimu chvojím. A kopřivy na velikonční nádivku jsem vyhrabávala ze sněhu :). Počasí se prostě snaží dostát tomu, že duben je apríl a servíruje nám správný aprílový mix. I když bych taky brala už trochu teplejí a slunečněji - hlavně o víkendu (v kanclu nemám ze slunce ten správný požitek - akorát blbě vidím na monitor).
    Měj se fajn a díky za hezké fotky pro potěchu oka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera a dneska hyper mega hnusně. Příští týden bych chtěla vyrazit na chatu ale podle počasí.

      Vymazat
  4. Krásné fotky, Vendy. O Velikonocích v lese se už nesměle klubaly, ale opravdu nesměle, pořád to víc vypadalo jako podzim...
    Přeji pohodový pátek, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je tu mám vyklubaný už tři neděle, jeden kus zahrady mám s nimi zarostlý nahusto. Takže mám inspiraci jak na talíři

      Vymazat
  5. Já jsem se za sasankam ještě nevypravila. Předevčírem byl u nás hezký den, takže hurá na zahradu. Udělala jsem docela dost práce, ale měla jsem udělat víc. Nechala jsem si ,,skalku" (říkám tomu tak, protože skalka vypadá jinak :-)- na pak a tu máš čerte kropáč. Včera i dnes prší, takže zase to bude všechno blátivé.
    Klidný pátek, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem předevčírem šla makat, ale je to tak šíleně nacucaný že jsem udělala jen něco málo a ještě jsem u toho dřela jak barevná. Nechci zas skončit s rukou pod skalpelem. nejhorší je, že až se trochu oteplí a vyschne to, budu stejně zas makat jako šroub, protože je toho tolik na práci a s tímhle hnusným počasím prostě nemám šanci stíhat to udělat kdy se má...

      Vymazat
  6. Vendy, tak to máš pěkně sasankami okrášlený pozemek.Já bych za podobnými fotkami musela kousek za město do lužního lesa, což jsem letos ještě nepodnikla. Manžel včera po sedmi týdnech od úrazu poprvé vyšel ven a já po operaci nemůžu zrýt záhony před domem a rozsázet kosatce, což jsem měla v úmyslu.( byla jsem ráda, že jsem zvládla záclony - což jsem měla zakázané).
    Tak budeme doufat, že se konečně oteplí, v jedné zahradě to vypadá, že se chystají dřevité pivoňky a jinde mají šeříky pidikvěty ...
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřevité pivoňky jsou o dost rannější než normální. Já mám ten kout takovej hajní. Sasanky, prvosenky, křivatce.....

      Vymazat
  7. Anonymní14/4/23 23:32

    Lydie
    Pěkné fotky - ostatně, jako vždy.
    Nejvíc se mi líbilo, že si budeš hrát na ještěrku. To je fakt dobrý fór - budu to také provozovat, až bude to správné počasí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, hra na ještěrku je moje nejoblíbenější hra..... ;)

      Vymazat
  8. Vendy, zdravím. Krásné kytičky a fotografie. Já jsem na zahradě ještě nic neudělala, nedá se, máme tam jíl a je tam všude vody, hrůza... Prší každý den, když tedy zrovna nesněží... Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem zas byla odpouštět vodu z plachty na bazénu a zjistila že mi po těch posledních třech dnech neustávajících dešťů zase plave kus zahrady. A zítra snad odpoledne budu doufat že nebude pršet protože se uvolil synek že se dáme do jabloně. Potřebuju jí stáhnout o jedno patro. A pak jí tedy ostříhat vlky. A křižuju se, kdy budu moct konečně začít sekat trávu než mi přeroste přes hlavu.... to bude tak na celý den a budu doufat že mě opravdu dobře zarostl ten nový kloub

      Vymazat
  9. Krásné obrázky!
    Hra na ještěrku se mi líbí moc, jen netuším, kdy jsi budu moct hrát, protože zatím to tu vypadá na hru na zmrzlou ještěrku :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moje nejoblíbenější zahradní hra. Popravdě jeden jsem trochu rozmrzla a druhý už zase mrzla....

      Vymazat
  10. Krásné fotky. Na ještěrku bych si hrála také ráda? Už aby bylo tepleji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ještěrku si hraju vůbec nejraději ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....