11 dubna 2023

Velikonoce zdárně za .....

 


.... za námi, co do počasí tedy stály vcelku
za vyližprd. Jediný hezký, a to opravdu hezký slunečný a teplý až do večera byl včerejšek který jsem využila na procházku. Tedy trochu delší a taky jsem byla po ní docela uondaná. Je znát že mi chybí trénink. Jak v lítání v práci, tak v každodenním ježdění na kole a ostatně i v těch procházkách.... a to jsem si říkala jak na sobě budu makat když nebudu chodit do práce. Houby! Shnila jsem za tu dobu jak banán. Jen ty octomilky na mě chybí. 
Dnešek je zas zatažený i když bez deště, ale tuším podle mé ruky, že zas nějaká změna k horšímu bude. No prosím, a už prší! Neba mě to, neba. Zahrada mokrá, záhony jak dno vypuštěného rybníka, samé bláto. Ovšem co bují je tráva. Ale kdy se bude moct dát sekat je ve hvězdách. Počítám že než se k tomu dostanu, bude půlmetrová. Když ne tady, tak na chatě určitě.
No a když je zataženo tak přijdou k duhu aspoň trochu sluníčkové fotky z doby kdy ještě na záhonech i v trávě vládly krokusy ....



Na pracující včelky jsem tu čekala dost dlouho. Vždycky byly úplně jinde než já. Až jedna konečně dorazila







Takový krásný trs mi udělaly krokusy za necelé tři roky. Z pěti cibulek


A ještě jedna pracantka



Kupované ve stejnou dobu, ve stejném zahradnictví a ve stejném počtu. Tyhle se tedy s množením moc nepředřou






Včera jsem se dívala na záhonek a ještě jeden tento poslední mohykán tam kvete





22 komentářů:

  1. Krokusy máš nádherné. Také jsem jich pár na zahradě měla, ale teď tam není nic. Asi dělám nějakou chybu, možná se mají vyndat ze země, nevím. Ale když nejde o život, že 😀😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krokusy se nevyndavají na zimu, zůstávají v zemi. Za to že mizí mohou třeba myši které je snědí, nebo je zahrabají krtci moc hluboko, případně i hluboká výsadba jim může vadit.... mohla by jsi zkusit vysazovat je ve výsadbových koších. Je to sice náročnější než jen je píchnout do země, ale zase máš jistotu že se k nim nedostanou hraboši ani krtci. Taky mi zmizel jeden který jsem tam měla asi tři roky, ale je fakt že mi tu dost řádí krtci.

      Vymazat
  2. Fotečky (narozdíl od počasí) moc potěšily. Krásná podívaná !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí je fakt děs. Včera furt pršelo, chvílema to byly solidní slejváky nebo zas metelice a fučel vítr. Dneska svítí sluníčko, ale zase ráno byl solidní mráz

      Vymazat
  3. Nádherné krokusy.Také se u nás počasí vrátilo ke klasice,prší a prší

    OdpovědětVymazat
  4. Nám na chalupě neroste ani ta tráva (larvy chroustíků jí na podzim sežraly kořínky).
    Jinak krásné krokusové fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tráva mi roste jak ďas.... jenže je to pořád tak promáčený že se v tom bořím když chodím. Vyjet do toho sekačkou by byla sebevražda

      Vymazat
  5. Ahoj Vendy. Na podzim jsem podle Tvojí rady nakoupila pytlíky s cibulkami krokusů a na zahrádce je cik cak zasázela do trávy. A čekala, co bude... Musím Ti napsat, že to byla (už odkvétaji) krása neskutečná. Každý den jsem se na ně chodila dívat a těšila se z nich, i pohledem z okna kuchyně. Byla to moje velká radost... Sice jsem to zapomněla vyfotit : o), ale nevadí. Tak Ti tímto moc děkuju za inspiraci !!!!! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že ti to vyšlo, ale ta moje inspirace byla taky odkoukaná jinde. V Praze na Petříně, v Litomyšli, na blozích ..... taky se vždycky chodím kochat.

      Vymazat
  6. I já mám krokusy v trávníku, tak abych na ně viděla z kuchyně. Jsou už odkvetlé, ale bylo nádherné podívání. Rozhodně přikoupím... :o)
    Vendy, děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já na ně přímo nevidím, ale když vylezu na terasu tak se kochat můžu.... ale taky bych ještě ráda vysadila mnohem víc do trávy.

      Vymazat
  7. Vendy, nádhera, kochám se. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. To víš, od té doby, co bojujeme se suchem...

    OdpovědětVymazat
  9. Mně vloni znenadání vykvetl jeden krokus. Kde se vzal - tu se vzal. Letos se na to vykašlal :-).
    Velikonoce byly jaké byly. Hodně tomu přispělo počasí, které nestálo za nic. Jen velikonoční pondělí bylo OK. Nebe modré, slunce svítilo a bylo celkem teplo. Sem tam jsem něco na zahrádce udělala. Ale stále je to vše takové mokré, tráva podmáčená. Včera a dnes taky nic moc.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se mi občas objeví někde kde jsem ho vůbec nesadila, a zase tam kde jsem sadila zmizí. Taky jsem v pondělí hned jak to šlo valila na procházku, bylo na sluníčku na krátký rukáv, ale jak jsem vlezla do lesa do stínu, s radostí jsem se zas oblékla do bundy. Já dělala na zahradě ve čtvrtek před velikonoci, to se dalo, připravovala jsem si místo na vysetí různých květinových směsí co si každý rok kupuju. Pak se nedalo až zas do pondělí. Včera opět hnus šedivej lijáky střídali chumelenice. Dneska je sice krásně ale nevím jak dlouho to vydrží. To bych mohla jít vysejt ty letničky

      Vymazat
  10. Krásně ti to, Vendy, kvetlo a ještě, žes to vyfotila. Měla jsem kdysi v trávníku sem tam zasázené plnokvěté narcisy a jaká to byla paráda.
    Letos si to zima/jaro dává záležet. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mají ve Svitavách, ale ne plnokvěté, ale ty drobné jednoduché a vypadá to náramně. Já si do truhlíků teď na jaro koupila ty maličké ale plnokvěté, tak asi taky půjdou to trávy.....

      Vymazat
  11. Krásné krokusy. Nevím, proč mi rostou jen žluté s ty ostatní všechny vyhynuly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravdou, že ty žluté jsou základná odrůda a ty se prosazují ve všech šlechtěních nejvíc. Taky mám už někde trsy jak hrom.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....