28 dubna 2023

Po trochu delší odmlce ....

 


.... se zase hlásím s květinkovými fotkami.
Po určité nechuti k psaní se zas najednou nakupilo spousta věcí, při vyjímečných slunných dní to byly nesmělé pokusy o práci na zahradě, a občasná procházka, pak nějaké záskoky v práci, hlídání, pobyt na chatě, a zase práce na zahradě. Konečně se mi podařilo posekat už značně přerostlou trávu, a teď musím ještě ostříhat stromy. Naštěstí ten největší se nám se synkem podařilo úspěšně o jedno patro snížit aniž by jsme z něj udělali jó moc velký paskvil, takže tím pádem je i míň odstraňování vlků. Po dvou letech jsem konečně i zasázela levandule které mi dovezla dcera a byly provizorně nasázené po celé zahradě na jejich definitivní místa. 
A mezitím jsem vždycky občas vyběhla na zahradu a fotila co právě momentálně rozkvétalo nebo i kvetlo. Takže vlastně se zas budeme vracet v čase .....


A začneme čemeřicemi. Ty tedy mají teď stále svůj čas, ale já fotila v době kdy teprve začínaly s kvetením ....




Čistě bílá čemeřice mi hodně dlouho chyběla, měla jsem jen nazelenalé nebo tmavě fialové. A tak když jsem jí viděla v hobby marketu neodolala jsem a koupila si jí. Tak doufám že mi nějaký čas vydrží










I když jsou mnohé jarní květiny hezčí a barevnější, těmhle prostě neodolám. A tak jich je trochu víc....
Promiň Padesátko 😉😁

25 komentářů:

  1. Nerozevřený květ vypadá jako masožravka :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo.... jako tlamka malýho žraloka. Hned mne to napadlo jak jsem to poupě viděla ;-)

      Vymazat
    2. A jak se chechtá. :)

      Vymazat
  2. Jsou hezké a množství nevadí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo.... ani já nemám moc ráda v článcích množství skoro stejných fotek. Taky mě to pak už nebaví prohlížet. Proto se i snažím dodržovat tak plus mínus deset fotek do článku.

      Vymazat
  3. Vendy, krásné fotky. 👍👍👍 Ta poslední je úžasná.
    Měj hezké jarní dny.🌷🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen už má trochu jeté okvětní lístky :D

      Vymazat
  4. Takové nahlížení do květů zblízka si nechám líbit. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to dělá ten záhadný Industar. Na Nikonu ostří jen tak do dvaceti centi ale na nexovi na nakonečno....

      Vymazat
  5. Čemeřice jsou krásné a vydrží kvést docela dlouho. Mám jen bílou. Červená mi zmizela. Buď uhynula nebo ji někdo vytrhnul. Je na záhonku před bytovým domem, tak že přístupné komukoliv. Raději si říkám, že spíše uhynula...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nějak na některé stále hledám místo kde se jim bude dařit, takže je přesazuju jak kočka koťata. Teď jsem zas ty červené dala na trochu jiné místo, a sadila k nim i tuhle bílou. Ještě mám nějakou v kontejneru, ale to nevím jaká je protože jsem jí vytáhla jako semenáč ze záhonu. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dostat trochu vzrostlou čemeřici ze země je bez rýče nemožné, mají strašně velký a hluboký kořenový systém. Takže spíš zhynula, mě takhle daly sbohem čtyři. Najednou začaly vyhnívat a šly do kopru.

      Vymazat
  6. Vendy, děkuji za krásné fotky a přeji hodně zdaru při zahradnické práci. Mysli na svou ruku a nepřežeň to!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to sice dobře řekne, ale hůř udělá. práce jak hrom a musí se prostě stíhat termíny....

      Vymazat
    2. A navíc teď do toho začne zas i chata a práce na zahradě tam

      Vymazat
  7. Vendy, chodím se k tobě kochat a ani tentokrát to nebylo jiné. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že se kocháš, víkend měl být pracovní ale zas mi do toho hodilo klasicky vidle počasí protože už zas a opět velmi (ne)překvapivě prší ....

      Vymazat
  8. Pokochala jsem se.Květy čemeřice jsou moc krásné
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné květy čemeřce. Já mám bílou, ale jako by nesmělou. Sice kvete, ale je taková víc při zemi- asi se jí tam, kde je, nelíbí.
    Klidnou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba se ještě zmátoří, některé taky mám takové jo ne, chcípnu nechcípnu... doufám že si vyberou tu první variantu

      Vymazat
  10. Ta zavřená čemeřice vypadá jako nějaká masožravá vodní příšera :D.
    Jinak to jsou ale krásná kvítka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už psal Čerf v komentáři, že vypadá jak nějaká masožravka ;-)

      Vymazat
  11. Mne cemerice na zahradce nevydrzi, asi tam nejsou vhodne podminky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, všude píšou jak má být v polostínu, já je mám na plným slunci a rostou jak blázen. Přitom nejsou v nějaké super hlíně. Teď jsem zvědavá jak se bude dařit těm přesazeným. Ty jsou taky na slunci, ale mají i bloudivý stín.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....