01 dubna 2023

Co by to bylo za návštěvu ....

 

..... vyhlídkové věže, kdyby se z ní nefotily 
vyhlídky. Kdekoli a na jakékoli město či místo. Takže je jasné, že teď vás budou čekat vyhlídky na Prahu. Možná vám přijde že je jich nějak málo, na to že oken z kterých se na Prahu díváte je celkem dvanáct, ale já některé nechávám do samostatného černobílého článku, protože díky hodně proměnlivému počasí byla obloha nad Prahou hodně dramatická a na těch čb to vyniklo mnohem víc. A ještě jeden důvod, prostě nějak mě teď čím dál tím víc to čb provedení fotek baví, a to nejen u měst ale i u květinek. Takže vás zvu na pár obrázků z ptačí ale i z normální perspektivy .....

Samozřejmě že začneme nejbližším okolím, takže kostel sv. Jindřicha a Kunhuty


Pohled na  Národní muzeum


Jedna krásná reklama


Hlavní nádraží které je vlastně hned za humny


Jedna z významných funkcionalistických  staveb v Praze Dům Radost. Dříve známý jako Dům odborových svazů a ještě před tím jako palác Všeobecného penzijního ústavu


Senovážné náměstí. Vlevo jede tramvaj Dlážděnou k Masarykovu nádraží, rovně k Hlavnímu nádraží a dál nahoru na Žižkov


Jindřišská ulice, kterou přetíná Václavské náměstí a za ní Vodičkova


A už jsme zas dole, kousek od vstupu do metra v přízemí obchodního domu Družba. Ty čemeřice mě hodně lákaly, jenže prodírat se s nimi davy na Hradě se mi nechtělo. Ale byly krásné


Na místě srazu, na stanici Malostranská jsem byla s předstihem abych si tu mohla v klidu vypít kafe. A ještě udělat pár snímků



Ve výsadbě krásně kvetly vřesovce. Přiznávám, že k nim začínám cítit větší náklonost než k vřesům, i když krásné jsou oboje




Dnešní článek si píšu už ve svém novém pracovním koutě, po dlouhém hledání na netu a čekání na peníze jsem si pořídila rohový stůl s velkým množstvím integrovaných úložných prostor kde se mi podařilo konečně umístit všechny moje fotověci a tak mi nezabírají pracovní plochu. Foťáky mají každý svůj pokojíček a starosklíčka domeček kam se na ně nebude prášit. 





 A zjistila jsem, kolik starosklíček by se mi ještě do skříňky vešlo 😁

24 komentářů:

  1. Vendy, krásné fotky. Zejména ty pohledy z Jindřišské věže, které dokresluje i dramatická obloha. Prostě paráda. 👍👍👍
    Tak ať se ti v pracovním koutku hezky pracuje a ať se sbírka sklíček ještě rozšíří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pracuje se v něm dobře, to je pravda, jen jsem se trochu sekla v měření a tak mi leze asi dvaceti centi do okna. Což zas není tak úplně tragické protože se stejně naplno neotvírá. Jen při mytí. Ale skládání bylo ze začátku trochu horor.

      Vymazat
  2. Vendy, výhledy parádní. Pracovní koutek vypadá dobře a dostatek dostupných úložných ploch je fajn (já právě dostupnost u svého pracovního stolu podcenila, takže je nakonec nevyužívám na 100 % a mám furt krámy na stole)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono najít rohový byla docela dřina, v nabídce jich moc není. Líbil se mi ten co má syn z IKEA ale nakonec jsem našla tenhle a dobře udělala.... hlavně mám všechno na focení po ruce ale zároveň to nezabírá místo na stole.

      Vymazat
  3. Vendy, děkuji za parádní pohledy z věže!
    Pracovní koutek parádní, ať se ti v něm hezky píše!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné fotky z výšky. K tomu ta obloha.....
    Tak ať Ti pracovní koutek slouží jen a jen ke Tvé spokojenosti.
    Hezkou Květnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, koutek je fajn, však to taky bylo hledání. Našla jsem nakonec dva, tenhle a pak v IKEA, ten má syn. Nakonec padla kvůli těm poličkám volba na tenhle. A byla správná...

      Vymazat
  5. Hezký pracovní kout, takový domeček by se mi hodil na moje tvoření :D.
    Druhá fotka se mi moc líbí, stejně, jako vřesovce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako čistě pracovní, bez počítače naprosto luxus, ale i s tím počítačem, který se dá zasunout úplně dozadu je na něm pořád místa hafo. Ty vřesovce jsou luxusní. Už se těším až se ty moje aspoň trochu rozrostou....

      Vymazat
  6. Anonymní2/4/23 17:24

    Vija
    Vendy, krásné výhledy, moc se mi líbily. Ať se ti hezky píše v tvém novém pracovním koutku. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je fajn, jen bych ještě uvítala jednu poličku mezi tou první a druhou která kolmá na tu první. Tam ještě místo v pohodě je.....

      Vymazat
  7. Pohledy shora jsou vždy neotřelé a také překvapivé, protože je prý zjištěno, že člověk běžně nezaklání hlavu a nevidí, co jen nad ním. A tady se před ním vše otevře.
    Máš ale pořádnou sestavu fotografické techniky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, ale i kdyby, tak rozdíl v pohledech zdola nahoru a zhora dolů jen propastný..... a to ještě nebyly na poličce narovnaný veteráni ;-)

      Vymazat
  8. Pěkná ubytovna objektivů :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano :D. Ještě by se jich pár vešlo. Do té s digi objektivy ještě přijde Sigma 28-300 která je momentálně v nemocnici spolu s tou 3200 a pokud bych sundala z nikouše 18-140 a dala si na něj starosklíčko tak je polička už plná. Klidně by to ještě jednu poličku mít mohlo, místo tu ještě je....

      Vymazat
  9. Vendy moc hezké fotografie a líbí se mi domeček pro fotoaparáty. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Vendy, tak ta lampička mi chybí :-) Moc pěkně jsi ten svůj koutek vymyslela. A fotografie Prahy zas krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlím, že jí vyměním za menší kterou má na stole mužskej. Svítí stejně ale není tak velká. Praha se fotí tak nějak sama ;)

      Vymazat
  11. Líbí se mi Esíčko tramvaje = pohled na Senovážné náměstí, to jsem z této věže nefotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je kouzlo pohledů z vrchu. Vidíš věci které ti z přízemí nedojdou....

      Vymazat
    2. Když jsem na této věži byla s manželem, tak jsme fotili ty chrliče vody a výhledy na Prahu a tyhle koleje mě nenapadly. Ta reklama je pěkná, divím se, že to kdysi nezamalovali, jak bylo zvykem...jedna také tak velká bývala i u trati kolem Žižkova, dnes tam vlak nejezdí.
      Pak jsme tam byla jednou o Adventu s vnučkami na výstavě betlémů a to jsme spíš fotila holky, jak si prohlížejí vystavené betlémy z Třešti. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Tak já koukala kolem dokola jak nahoru tak dolů, tak do stran ;). Ještě jedna zajímavá reklama přes celý dům je (nevím jestli původní) na domě do ulice V Jámě a to reklama na Osvobozené divadlo.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....