07 března 2023

Pomalu a jistě jsme se ....

 


.... podél potoka dostali na cestu k přehradě.
Zatím jelikož je velká voda je krásně čistá, protože jde stále ještě voda přes přepad a hladina se čistí. Dokonce má krásně azurovou barvu, což bývá opravdu málo. Jak se oteplí, začnou růst vodní srágory a za chvíli bude celá hladina zarostlá. Navíc začnou rejdit v bahně kapři, a v té mělké vodě to bude za chvíli smrdět na kilometry. Už kolik let se mluví o vybagrování a vyčištění jenže prostě nejsou dotace, nejsou peníze. A masivní nasazení kaprů ještě zatlouklo hřebíček do rakve dřívější krásné vodní plochy kde se dalo parádně koupat protože na ní celý den svítí sluníčko, takže se dost rychle ohřívala na to, že je de facto v lese ....

Protože byly fotky takové mdlé, tentokrát jsem si s nimi trochu pohrála. Ale jen ztmavením, a občas použitím mapování tonality








Krom vyder tu jsou doma samozřejmě i kačeny, a volavka. Jenže tu už jsem dlouho neviděla, byť létá nad vsí pořád





24 komentářů:

  1. Vendy, opět nádherné fotky 👍👍👍 Odrazy na klidné hladině jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po dlouhé době se mi podařilo chytit hladinu v klidu, tedy občas. Jinak se pořád čeřila. Ale kolikrát se mi stalo že se nezklidnila ani na chviličku....

      Vymazat
  2. V přírodě je krásně vždycky. Také ráda pozoruji vodní hladinu a dění na ní. Až se to zazelená, tak to bude zase veselejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až se zazelenají stromy, tak bude zelená a zarostlá celá přehrada těmi vodními sajrajty....

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie z přírody.Úžasné jsou odrazy na hladině.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výjímečně se zadařilo, že bylo docela klidno, takže to šlo...

      Vymazat
  4. Ahoj Vendy, krásně jsi vše nafotila. Také já obrivuju odrazy na hladině. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem na chatě, tak strašně ráda na podzim chodím k rybníkům nad Mníškem. Tam jsou nádherně zbarvené kopce nebo stromy kolem břehu a to je krásné pokoukáníčko

      Vymazat
  5. Fotky vody mám moc ráda. Baví mne fotit zrcadlení stromů ve vodě, i když ne úplně vždycky to vyjde...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky, a tentokrát to i docela vyšlo s klidnou hladinou. Ovšem na vydry už se to pěkně rozvlnilo, takže byl problém tu potvůrku kolikrát vůbec zaregistrovat

      Vymazat
  6. Parádní fotky! Dlouho jsem u žádné hezké vody nebyla...
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je hezká zatím jen teď a asi ne moc dlouho. Pak bude zarostlá a smradlavá...

      Vymazat
  7. Vendy, jak mám ráda barvy, tak tahle na kačerovi - tyrkysová - už několik let u mne vede. Parádní frajer. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný jak se mu mění. To samý u páva....

      Vymazat
  8. Ian Dury8/3/23 20:13

    No a kdyz se k tomu treba rybnik i prihnojuje, pokud se chovaji kapri...skoda mlivit..

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní8/3/23 23:30

    Lydie
    Pěkné fotky od vody. Ty kačeny jsou super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jich tam bývalo víc, a jak člověk přišel na hráz, okamžitě se slétaly, vylezly až na břeh a ťápaly si pro něco dobrého.

      Vymazat
  10. Kačeři jsou krásně vybarvení

    OdpovědětVymazat
  11. Vodní srágory jsou dobrej termín :D.
    Naše přehrada bývá bez srágor celoročně, jediný sajrajt, co se tam na ní objeví, je od lidí, sinice se městu daří docela držet na uzdě. Překvapivě je na přehradě ale čurbes teď v zimě - jak zamrzla, kačeny se drží na nezamrzlém kolečku a potřebu chodí konat na tu zamrzlou část kolem, nic moc pohled, protože jich tam je asi stovka :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mohla bych to nazvat ještě expresivněji. Tady to je dost bída s tou přehradou. Byla stavěná (znovu, páč první se protrhla) jako poldr pro případ velké vody, byť tedy ten potok co do ní protéká není nic velkého. Teď by moc vody asi nepobrala, protože je už tak plná bahna, že z původní hloubky je sotva pár desítek centimetrů.

      Vymazat
  12. Krásné fotky, ale netušil jsem, že kapři vodě také neprospívají, myslel se, že právě absence života ve vodě vede k množení nežádoucích řas a sinic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neprospívají protože to jsou takový vodní vepři. Potravu hledají v blátě a ryjou v něm, takže se voda hned kalí a pak i dost nepříjemně páchne. Navíc už je tak zanesená tím blátem, že je tam tak zhruba necelý metr vody a jak se v létě zahřívá tak je to tedy lahůdková záležitost. Původně byla vybudovaná jak poldr, jenže jak je v ní tolik bláta, moc vody by už nezadržela....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....