14 března 2023

No doufám, že jsi .....

 


..... fotila! To bylo po otázce Co děláš v Praze?
hned to druhé na co se optala Padesátka když jsem jí prozradila kde jsem. To jsem ještě mohla s klidným svědomím říct že ano, protože jsem seděla na Malostranské, v naší obvyklé vycházkové restauraci a měla za sebou focení z Jindřišské věže. Co jsem netušila, že se mi v těch nejdůležitějších chvílích podělá foťák (nakonec pro mne jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Foťák OK, KO objektiv) a já budu muset vzít zavděk mobilem. Nu což, ještě že mám v něm trochu lepší foťák než jsem mívala, protože tentokrát už jsem mobil vybírala tak aby měl i kvalitní aparát. I tak ale to co jsem chtěla mít nejhezčí je kvalitou hodně blbé. Ještě že nebyla kolem alespoň blbá nálada. Ty naděje a očekávání vkládaná do nového prezidenta byly přímo hmatatelné! ....
Cíl naší výpravy je na dohled. Z podhradí vypadá tak odtažitě, však posledních pět let se do něj dostat býval docela tvrdý oříšek. Tak snad opravdu zas bude do něj možné vcházet bez omezení a třeba i na vícero míst než dosud


Od nás jsme vyjížděli za silného deště, z čehož jsem vůbec neměla radost. Během focení po Praze svítilo sluníčko, když jsem si dávala na Malostranské kafe zas lijavec jak hrom. No deštník jsem měla, jen jsem si říkala že v těch davech to bude na vypíchnutí oka a navíc se bude špatně fotit. Déšť ale ustal a od té chvíle až do návratu  buď svítilo sluníčko, nebo když se zatáhlo už nepršelo. Nádvoří se lesklo mnohými loužemi. Jen stanoviště ČT pro rozhovory s politiky bylo trochu takové splihlé


Očekávali jsme mnohem větší nával, tak pravdou je, že část lidí zůstala raději na Hradčanském náměstí (udělali asi líp) a navíc byl všední den, tudíž lidé spíš byli v práci a sledovali vše v televizi. No ne že by mi to nevadilo, přece jen to bylo pohodlnější než se tísnit v davech





Podle téhle trojvlajky jsem se nakonec v záznamu ČT i viděla. Stála jsem hned vedle nositele a občas mě plácla přes hlavu





Svatý Jiří si dál zabíjel draka a dění kolem ho nechalo ocelově chladným. Vždyť už za tu dobu  co tu stojí takových věcí viděl!




Při nástupu politiků k slavnostnímu slibu sluníčko začalo svítit ostošest







Tohle bylo poslední co jsem zvládla aparátem. Při závěrečném potlesku všech venku to nerozdýchal objektiv a cosi se v něm zlomilo. Doslova. Dneska jsem zjistila že to byl kousek bajonetového uchycení .... Ona vůbec ta nálada, potlesk ale i nesouhlasné mručení, hučení, bučení a výkřiky hanba a fuj v okamžiku kdy se na obrazovkách objevil bývalý prezident přivážený na vozíku hodně vypovídaly o tom, jak moc špatně byl mezi lidmi zapsaný


Teď už mi zbyl jen mobil, protože jsem nebyla schopná ráno před odjezdem uvažovat racionálně a k náhradním baterkám jsem si nevzala i jiný objektiv. A proto taky ze mě nemůže být dobrý fotograf! 








Bohužel kvalita digitálního zoomu je tragická. Takže to co jsem chtěla mít tip ťop stojí za vyližprd....😕








Zazvonil zvonec, tedy spíš zvon na katedrále a byl konec. Teď už jen stihnout nějaký vlak a konečně si sednout. Nohy už mě tedy sakra bolely. Doma jsem s povděkem padla do křesla, nalila si vínko a pustila si zprávy. Abych si to ještě jednou připomněla .....

P.S. Na netu jsem našla jednu skvělou fotku která si myslím dost vystihuje co se dá čekat v dalších krocích nového prezidenta. Bavím se, ale taky hlídám co se děje kolem!




22 komentářů:

  1. Vendy, tleskám a chválím. 👍👍👍 Já bych nepoznala, žes to fotila mobilem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak než jsem použila zoom, tak to šlo, to fotí výborně, ale ten digizoom je bída, bída, bída. To je jak namalovaný ....

      Vymazat
  2. Krásná reportáž,fotky se mi hodně líbí.Myslím,že je máš lepší než třeba někdo foťákem.
    Já mobilem fotit nemůžu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On normálně fotí moc dobře, ale do okamžiku než se použije digitální zoom. To je pak katastrofa a kvalita jde vniveč.

      Vymazat
  3. Já mám pocit, že když nutně potřebuji foťák, že se vždycky něco rozbije. Ale fotky s mobilu dobré. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je takový zákon schválnosti. Jenže jsem blb, kterýho nenapadlo si vzít ještě jeden náhradní a hlavně delší objektiv! Tak pak si nemůžu moc stěžovat ;)

      Vymazat
  4. Zaseklý foťák je trochu k vzteku, ale myslím, že sis to užila. Já to sice nemám na Hrad z práce daleko, ale bohužel jsem nestíhala, takže jsem vše skoukla až doma v televizi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak užívala, užívala. To ano. To jsi nebyla sama kdo koukal doma, taky tomu odpovídalo menší množství lidí než jsem čekala a než by zákonitě bylo kdyby se to konalo o víkendu. To si myslím že by byl masakr....

      Vymazat
  5. Myslím, že v tomhle případě je kvalita fotek fuk. Ta síla té chvíle je obrovská!
    Vendy, měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš sice pravdu, ale když já se těšila že to budu mít i dobře zdokumentovaný.... myslím kvalitní fotky. No moje chyba že jsem si nevzala náhradní objektiv....

      Vymazat
  6. Pěkný a dobře zdokumentovaný zážitek :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkný ano, zdokumentovaný neeee. To nejdůležitější vypadá šíleně.

      Vymazat
  7. Bezvadná fotodokumentace daného času. Já jsem sledovala doma v křesle :-)))).
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nebýt toho že kamarádku bolela po zákroku pusa tak bych taky seděla doma a čučela na telku ;-)

      Vymazat
  8. Anonymní15/3/23 23:27

    Lydie
    Buď v klidu - já jsem nepoznala, co je foťákem a co ne - prostě tomu nerozumím, jen si prohlížím fotky. Myslím, že nejsem sama. Tak buď ráda , že jsi byla v tento den v Praze. Třeba budeš o tom jednou vyprávět vnoučatům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsem ráda že jsem to mohla zažít, o tom žádná! Jen jsem se těšila, že to budu mít i krásně zdokumentované, tedy hlavně spíš kvalitněji.... a vnučce jsem to už říkala ;-)

      Vymazat
  9. Super atmosféra a nakonec i fotky mobilem se povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak povedly se ty, kdy jsem nemusela zoomovat digitálně. Ty dopadlo nedobře. Vypadá to jak namalované....

      Vymazat
    2. Vendy, při takové události není kvalita fotek až tak důležitá. Je to moment, dokument, dalo by se říci i vzácný, protože ho nemůže mít, a nemá, každý.

      Vymazat
    3. No asi tak nějak je to možné brát ;)

      Vymazat
  10. Mě tyto akce nechávají zcela chladným, kdysi byla v Brně britská královna a ani mě nenapadlo se jít na ní podívat.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....