20 února 2023

Provedeme přesun ....


.... a z polních cest se dostaneme na lesní.
Ovšem že by byl mezi jejich kvalitou nějaký rozdíl, to ne. Byly stejně rozblácené jak ty polní, jen obzvláštněné ještě buď hlubokými kolejemi po čtyřkolkářích nebo lesácích, případně se na nich podepsala divoká prasata. Takže jsem dospěla k názoru, že svou procházku zkrátím. Nakonec jsem se tak dostala do míst, kudy jsem už dost dlouho nešla, a osvěžila jsem si tak jejich podobu ....


Hned na kraji na mě koukal tenhle trochu vykulený dub


Na rozcestí to vypadalo výborně, cesta rovná, jak z partesu. Ovšem už po pár desítkách metrů se ukázalo že zas tak rovná není .... spíš jak tankodrom


Už i na pařezy přišla bída a nemají na oholení 




Nejen že buk má krásný habitus, krásnou kůru, ale i zajímavé jizvy po odpadlých větvích. Někdy vypadá jakoby ospale mžoural ....


.... jindy zas je velmi bdělý


Bylo ticho, jen občas už se ozval první ptačí nedočkavec který si zkoušel zpěv na velký koncert k přivítání jara








Původně když jsem ty kapky začala fotit jsem se k nim přibližovala velmi opatrně abych je nesetřásla. Až po chvilce jsem zjistila že jsou zmrzlé a na větvičkách drží jak přilepené




Jestli jsou veselé nebo ne, nevím. Ale jsou vcelku fotogenické



Tenhle strom si začal pro horší časy pořizovat zelený kožíšek



38 komentářů:

  1. V lese se na focení vždy najde hodně objektů. Mně se moc líbí ta první fotka a připomíná mi sovu. Také dřevokazná houba je super. Uvažovala jsem jestli to není "jidášovo ucho". Tyto houby totiž rostou i v zimě. Měla jsi pěknou procházku. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jidášovo ucho znám, to roste vesměs na bezinkách a je černé. Sbírala jsem ho na jedné hódně staré bezince. Jenže ta vzala spolu s celou alejkou javorů za své při loňském nájezdu energetiků protože nad nimi vedly dráty. Co je tohle nevím, ale vypadá to pěkně ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, opět krásné fotky. 👍👍👍 Tohle je výhoda, že bydlíš venku a máš to do přírody kousek. My máme nedaleko Hvězdu, ale tam je to jako na Václaváku, bez ohledu na to, jaké je počasí.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sice mám do přírody kousek, ale chodím tam v posledním půlroce minimálně protože je hnusně a v dešti se tedy nikde plácat nechci a teď kvůli tomu šílenýmu blátu. Úplně mne přešla chuť na nějaké procházky...

      Vymazat
  3. Úplně cítím tu vůni lesa.Nádherné
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když on nejvíc voní v létě kdy je sucho a sluníčko svítí do kůry stromů a voní z ní pryskyřice. Teď to spíš smrdí ze stojaté vody v kolejích nebo z toho rozrytého bláta.

      Vymazat
  4. Opravdu parádní záběry z lesa. Hned bych šla na takový malý výšlap...
    Vendy, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich kvůlivá počasí málo. Do deště se mi nechce ani s foťákem ani bez něj. A sluníčko je zas vzácné zboží

      Vymazat
  5. Les mám za humny, ale v poslední době jsem si žádnou procházku lesními cestami neudělala.
    Svými krásnými fotkami jsme mne doslova nalákala a vyrazím tam.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se vždycky nalákám a pak lituju a nadávám !

      Vymazat
  6. V lese, v lese, na jehličí...máš pěkné úlovky z lesa, Vendy. Bahno časem uschne a ty nezanevřeš na les. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já doufám že uschne. Ale hned to tak nebude...

      Vymazat
  7. Vendy, to jsou hezké fotografie z lesa. Hezky k tobě vypráví a krásně jsi předala a zachytila i atmosféru. Ten kožíšek by se mi taky hodil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se vydaří počasí tak je to paráda....

      Vymazat
  8. Anonymní21/2/23 21:42

    Lydie
    Opět pěkné fotky - strom, co má oči a ty houby jsou také super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy ty stromy jako by opravdu měli obličej ... a vidíš, obojí je na Srnově ;-)

      Vymazat
  9. Vendy, já se na ty tvé fotky chodím tak ráda koukat... Díky a hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám tedy velkou radost .... aspoň to moje cvakání někoho těší

      Vymazat
  10. Vykulený dub je super. :-)

    Takové množství chorošů jsem na jednom místě ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím co je to za houby, ale jsou drobné, mohou mít tak pět centi v průměru. A lezou po tom zlomeném kmenu od země až nahoru tak dobré dva metry

      Vymazat
  11. Odpovědi
    1. Neoholených pařezů je tu v lesích spousty a občas se k nim přidávají i neoholené stromy ;-)

      Vymazat
  12. Ahoj Vendy, já jsem úplně vedle z těch hub, to je množství ! Já bydlím kousek od lesa, jen sejdu kopec a jsem v lese, to jsem moc ráda a chodím tam hodně často. A vracím se pěkně zablácená, to je pravda... Ale je mě tam dobře. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle to mám, zatím, na chatě. Přejdu silnici za bránou a jsem v lese. Tam se když je mlha vypravím i hned po ránu, ještě před snídaní. Tady už se vzdálenost cesty do lesa docela prodlužuje kvůli několika silným vichřicím které tu se stromy hodně zacvičily. To není jen tak na vyběhnutí " v pantoflích". Ale to bláto už mi ty cesty vážně nějak kazí. A silně....

      Vymazat
  13. V lese je vždycky krásně a stále je tam co objevovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, je pravdou, že tady to ještě opravdu dokonale neznám, stále jsou tu místa kde jsem poprvé. Je to dané množstvím svážnic, cest, cestiček i slepých odboček. Občas se i přistihnu, že si nějak nemůžu vzpomenout kde vlastně mám odbočit tou správnou cestou na tu správnou svážnici...

      Vymazat
  14. Moc krásné fotky. Já nemám letos ani chuť na procházky. Pořád se něco řeší .... Právě mám v dásních několik stehů a pořád mě bolí pusa po drsném zákroku. Dneska jedu na zahradu s elektrikářem a tak na focení nebude čas. Už aby se mi život ustálil. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ne. Taky stále něco řešíme, spíš než zdraví (i když ten můj nový zákrok na ruce a nejnovější problém s ramenem na té samé jsou otravné) řešíme finance a všechno kolem živobytí. Navíc nedodá nějakou lepší náladu i stále trvající depresivní podzimní, ne zimní, počasí. Na zahradu jsem ještě ani pořádně nevlezla, pokud nebude o víkendu pršet musím už konečně uklidit to shrabané listí které jsem nestihla uklidit před operací. Tak doufám, že si neuženu další zánět šlach, byť tedy mi pan doktor neřekl že nemám nic dělat.

      Vymazat
  15. Anonymní23/2/23 10:29

    'Lezarts

    Jako bych šla lesem u nás:) Stejný problém cesty = necesty, ale jinak stejná atmosféra pěkně nafocená!
    P.S.
    V komentáři na mém blogu, jsi velice dobře upřesnila vztah k zahradě. Cítím i ten elán stejně načasované!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím že takhle to má každý kdo má zahradu větší než pracovní stůl. Nejdřív láska nebeská a pak sakra vztek na všechny zahradní práce. Nejhorší je sekání trávy a přehazování kompostů....vzhledem k tomu, že užitkové záhony už nemáme, odpadla třetí odpuzující práce a to každoroční přerývání...

      Vymazat
  16. Krásný! Vykulený dub mi připomněl pařez z filmu Strašidýlko z vikýře :D.

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Vendy, zase jsem se potěšila tvými krásnými fotkami z přírody. A připomnělo mi to, že už brzy začne opravdové jaro a začnou (milé, ale potřebné) zahradní hrátky. Zase se zastavím, užívej si ještě klidu v končící zimě :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to bude zas záhul na záda :D Doufám že si zas něco udělám z pazourou

      Vymazat
  18. Vzory na kůře stromů jsou povedené.
    Ale nechtěl bych tam na cestě potkat divočáky. Chodíme se na ně dívat do obory, kde je bytelný plot, a zajímavé je, že už před týdnem tam běhala malá prasátka v pruhovaných kožíškách. Obvykle je vídáme až v březnu či dubnu, ale s mírnou zimou je asi vše rychlejší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jsem je zatím nepotkala, ale na chatě už dvakrát. Buky mám ráda, jak pro krásný tvar i pro jejich nádhernou jarní zelenou nebo podzimní zlatou. Bohužel, vzhledem k tomu že mají díky nadprodukci kukuřice mají spoustu krmení, a tak mají mladý i třikrát do roka. Za celý rok skoro z polí nevylezou, a když tak na podzim do lesů kde jsou buky a duby a tam zase mají hody.

      Vymazat
  19. Ovsem chorose ristou jen coz delej..a obrustaj kmeny
    Pekne...Stejne mzourajici kmrn

    OdpovědětVymazat
  20. Tohle jsou nějaké spešl choroše, jsou drobné a měkké

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....