25 února 2023

Nakazila jsem ....


.... tady tu svou známou infekcí zvanou Starosklíčka.
Ostatně jí na to upozorňoval i náš starosklíčkařský guru. Že focení se starosklíčky je silně návykové. A tak, poté co jsem jí na našem pravidelném briefinku u vína povykládala co to vlastně starosklíčka jsou a co to obnáší s nimi fotit přehrabala půdu a našla tam jeden
 starý ruský foťák značky FED5 s objektivem Industar 61. Vyzkoušet okamžitě ho nešlo, protože tento objektiv nemá závit pro klasiku M42, která je nejrozšířenější u starých skel, ale má závit EXAKTA čili M39. Když jí došla, okamžitě šla zkoušet. A já si okamžitě zamluvila zkoušení. Zjistily jsme, že objektiv má jednu zásadní vadu, která se ale ukázala velkou výhodou. Nelze jím ostřit víc jak na dvacet centi a to ještě oddalováním a přibližováním. Takže skvěle nahradí mezikroužky ale s výhodou toho, že zaostří na celý objekt, místo jen na jeho část, jak tomu je u mezikroužků. Na focení květů a detailů naprosto super. Byla jsem nadšená a tak jsem zkoušela a zkoušela. No, a nakonec ten objektiv zůstal u mne napořád, protože známá zjistila, že jí se s ním velmi špatně ostří protože špatně vidí. A já dostala, krom jiného,
 vlastně takový hezký narozeninový dárek ....

Nejdřív jsem zkoušela po cestě domů. Co se kde namanulo ...











Ovšem pak jsem vlezla na zahradu a zjistila, že mi během dvou dnů rozkvetly krokusy






Na další pokusy se podíváme příště ....

30 komentářů:

  1. Vendy, fotky se moc povedly. Přeji krásný víkend. U nás mrzne a sněží...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady včera apríl s chumelenicemi, sluníčkem, deštěm a fučákem. Dneska ráno lehce pocukrováno.

      Vymazat
  2. Vendy, úžasné fotky.👍👍👍 Tady se hodí napsat, že kdo umí, tem umí a další jen č .. koukají.

    Krásný narozeninový den, vše nejlepší a hlavně zdraví. 🌹🌹🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo díky moc. Tak jako s každým starosklíčkem se i s tímhle učím a sžívám.

      Vymazat
  3. Fotky jsou opravdu úžasné.Už jsem je obdivovala ve skupině Starosklíčka.Občas tam nakouknu,ale zatím jsem se neodvážila tam něco přidat.Dnes jsem doma zkoušela fotit Heliosem zvonek,který jsem si koupila.Líbí se mi,že jsou ve skupině i rady.Občas se mi zdá,že mi při focení vadí brýle.Nosím multifokály a někdy mám pocit,že něco je špatně.Předmět mám ostrý a stáhnu do foťáku a je to jinak.
    Vendy,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se nemáš za co stydět.... myslím, že tam jsou lidé dost tolerantní. Já když fotím s Nikonem tak bez brýlí, nikdy jsem se to nenaučila, ale koupila jsem si už dávno ještě přídavnou optickou korekci na hledáček takže to ještě vcelku vidím i když se mi taky stává že v hledáčku to vidím ostré a na počítači rozmazané až hanba. Horší je to s nexíkem, který má jen displej takže tam musím fotit s brýlemi, naštěstí má velkou výhodu že při ostření barvou kterou si vybereš vybarvuje hrany foceného takže hned vidíš jak moc máš zaostřeno. Ale jinak pro detaily jsem si pořídíla právě ten viewfinder který má navíc také ještě určité zvětšení.

      Vymazat
  4. To jsou hotová umělecká dílka! Nádhera, Vendy, líbí se mi úplně všechny, ale nejvíc asi mech a krokusky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mech se mi taky líbí, navíc jsem některé fotky nemusela nijak dodělávat, ať už ztmavovat nebo naopak zesvětlovat či přiostřovat. Až tedy na ty krokusy, které jak jsou žluté a svítilo na ně, tak na nich byly přepaly, tak jsem si s nimi trochu musela pohrát.

      Vymazat
  5. Krásné fotky. Tak hodně radosti a další krásný fotek s novým objektivem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako s každou novou věcí to je teď takové šílení. Za čas se to zklidní. Je fakt, že co mám nexe, tak se starosklíčky na nikonu nefotím, tenhle protože původně na nikon měl jít zas nejde na jiný aparát takže teď zas tahám velkej foťák.

      Vymazat
  6. Tak máš opět nový přírůstek Tvoji brašnu bych nechtěla nosit :⁠-⁠D, ale fotky se povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je netahám všechny. Mám je hezky na poličce a beru si podle nálady. Spíš ale když se chystám na bledule tak táhnu dva foťáky. Nexe a Nikouše.

      Vymazat
  7. Vznikly moc krásné fotky!
    Vendy, užij si hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snažím se a učím se. Tenhle objektiv má opravdu docela specifické ovládání a musí si člověk dát pozor aby se mu neklepaly pařátky.

      Vymazat
  8. Anonymní26/2/23 08:07

    Jsem ve spamu. Zase 🤨.

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavé krásné fotky !
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ono celé to sklo je dost zajímavé ;-)

      Vymazat
  10. To jsou krásné fotografie. Dárek v dobrých rukou .-) Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám trochu špatné svědomí, protože vím jakou měla radost že něco našla a nemohla se dočkat až to vyzkouší. No a nakonec to dopadne takhle....

      Vymazat
  11. Vendy tak to je nádhera. Krásné záběry, mohly by být i jako fotografické obrazy. Přeji ti hezké odpoledne. Ivana

    OdpovědětVymazat
  12. Seřazení fotek má pěknou gradaci, od tlumených barev až po ohňostroj žluté :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš ani jsem to nějak neplánovala. Jak jsem to postupně fotila, takhle to dopadlo...

      Vymazat
  13. V lesr je vzdx co fotit...Zaujala zvlast prvni fotka,pak pruzor a obrost houbami..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt. Tohle jsem všechno fotila okolo cesty....

      Vymazat
  14. Anonymní26/2/23 23:28

    Lydie
    Krokusy - hurá - už je jaro....
    Fotky jsou moc pěkné.
    Vše nejlepší k narozeninám - hodně štěstí, zdraví a krásných fotek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na jaro to vypadalo před dvěma dny, teď už zas se snaží zima.

      Vymazat
  15. Milovníkům květin už začíná sezóna :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to řekla takhle. Milovníkům květin A strosklíček začíná venkovní sezóna ;-).... zatím se ponejvíc fotilo to co kvetlo doma....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....