27 února 2023

Aby tu pořád nebyly jen ....

 


.... ty kytky, i když je mi jasné, že po téhle
podělané šedé, mokré a nebarevné zimě jsme už na barvy asi každý natěšený, si uděláme odbočku k vodě. Ostatně i tady se dají najít barvy, podle toho jak zrovna jsem se k záběru postavila. A jak moc jsem musela ztmavovat záběry protože jsem nešla cíleně fotit vodu a tím pádem jsem si nebrala ND filtr, takže jsem při delším čase měla snímky dost světlé. Ale nakonec se daly ztmavit bez problémů a občas se tam objevila i nějaká ta barvička. Protože tekoucí  vodu jsem fotila dokonce dvakrát po sobě, fotky se prostřídají s těmi kytičkovými aby to nebylo pořád stejné ....








Když je hodně vody, vypadá přepad z přehrady jak malá Niagara









23 komentářů:

  1. Vendy, nádherné fotky. 👍👍👍 Zachytit tekoucí vodu je kumšt.
    Toho já nikdy s tím svým kompaktem nedocílím.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš na něm možnost manuálního režimu? On už je u mnoha kompaktů. Tam už by to pak taky šlo.

      Vymazat
  2. Krásné záběry a tráva je také pěkná, super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taková náhražka rákosí ;-). Za to orobince je na přehradě kde jsem jí fotila hafo. Už dokázal zarůst jednu čtvrtinu plochy.

      Vymazat
  3. Trojka je moc pěkná. Takoví lesní duchové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná spíš vodní ;-). Nebo to jsou vlasy vodních víl

      Vymazat
  4. Za mrazu by tam mohly být pěkná cinkrlátka! Moc ráda chodím podél potoků když kvetou blatouchy a nebo petrklíče, ale ono to brzy přijde. Hezky ses, Vendy, prošla. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebývají, jsou to jen velmi nízké splávky a v zimě jimi teče dost vody takže nezamrzají. Ještě jsem tu nezažila zimu že by zamrznul celý potok, jen trochu u břehů ale jinak ne. Jednou zamrznul skoro celý přepad přehrady, to byl nádherný ledopád, ale potok si tekl dál. Bohužel blatouchy tady okolo potoka úplně vymizely, vlastně i z okolní přírody, petrklíčů už tady je taky minimum a co se týče třeba podbělu, je vůbec zázrak na nějaký narazit. Přitom když jsme se sem nastěhovali měla jsem pro děti na věčné kašle rok co rok nasbírané pytlíky podbělu i prvosenek na čaj který jim pomáhal. Dneska už bych musela hledat a pátrat abych nějaký vůbec objevila.

      Vymazat
  5. Nádherné fotografie.Při focení vody dlouhý čas v ruce neudržím.Začíná mě více zlobit levá ruka a na té hodně záleží.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však taky šlo hromada fotek do háje! Ono naštěstí vždycky u místa kde jsem fotila stál strom, ke kterýmu jsem foťák " přilepila" abych s ním nehýbala a fotila na sekvenční snímání a pak doma lovila nejlepší záběr. Jinak bych to taky neudržela.

      Vymazat
  6. Vendy, úchvatné fotky! Kochám se a přeji krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, nádherné fotky, vodu miluju. Kochám se u tebe, měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezky se na Tvoje fotky dívá.
    Hanka :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy, vodu mám moc ráda, tak nevadí, že nejsou kytičky. A tys ji zas zachytila skvěle. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to bude na střídačku ;-). Dneska zas kytí a příště voda. A pak zase .....

      Vymazat
  10. "Niagára" je parádní, právě z takových detailů se nepozná, zda je výška 2 m nebo desítky metrů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je fakt, tahle Niagára má zhruba ty dva metry ;-)

      Vymazat
  11. To víš, na tekoucí vodu se vždycky rád podívám :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorát že jsem sebou neměla ND filtr, protože jsem nepočítala původně s tím, že budu fotit vodu. Takže jsem musela spoléhat jen na to, že najdu vždycky strom o který si foťák opřu abych udržela ten dlouhý čas. Sice jsem ty stromy vždycky našla, nebo i šikovné zábradlí, ale i tak toho letělo do koše hromady.

      Vymazat
  12. Taky fotíme s mužem každou vodu, co na výletě uvidíme. Ale málokdy mi to vyjde tak hezky.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....