18 února 2023

Okolo půlky ledna se na chvíli .....

 


.... počasí umoudřilo a ukázalo svou 
přívětivější tvář. Samozřejmě jsem nelenila a vyrazila si na trochu delší procházku. No delší.... chtěla jsem, ale po všech těch propršených podzimních a (ne)zimních měsících bylo všude tolik bláta, že jsem si jí nakonec o dobrou půlku zkrátila. Ostatně tohle trvá stále, bláto, bláto, bláto... ani týden sluníčkového počasí i noční mrazy nic nezmohly. To je věc která mne štve, protože to unaví mnohem víc a dřív se v tom blátě pohybovat než kdyby člověk našlapal víc kilometrů po suchu. A že by se situace nějak v dohledné době zlepšila, tak to opravdu nehrozí. Opět tu máme upršený nehezký podzim. Jediné co nasvědčuje tomu, že se nechystáme do zimy ale na jaro jsou rašící sněženky, krokusy a talovíny. Co ovšem hrozí je to, že budu mít brzy prázdno v archívu fotek pro blog ....

Hrála se mnou na schovku, ale měla to marné.
 Stejně jsem jí vyfotila ....


.... za to o kousek dál se kozenky naopak předváděly s velkou vervou. Jsou totiž děsně zvědavé




I jejich kápo, tahle postarší ovečka se uvolila a chvíli postála. I když k tomu měla své komentáře


O kus dál u chat stálo zaparkované auto. Noční mrazík a místo ve stínu na něm vykouzlilo krásné ornamenty




Když jsem tudy šla naposledy, bylo bílo. Jeden z nemnohých opravdu zimních dnů. Teď to spíš, až na tu zimu, vypadalo jak na jaře. Zelené pole, azurová obloha .... 



Ještě bylo krásně vidět na jeřáby překladiště Metransu. Až bude listí, už je budou krýt stromy na horizontu


Nejdřív jsem chtěla přejít po těch kolejích přes pole na další cestu, ale po prvních krocích jsem tento nápad zavrhla. Bruslila jsem, zapadala do bláta, takže jsem fofrem provedla otočku a šla dál po hraně pole, kde díky sluníčku přece jen trochu byl terén pevnější a sušší




Došli jsme konečně k lesu příště se pustíme lesními cestami dál ....

28 komentářů:

  1. Je příjemné dívat se na Tvoje fotky.
    Pěkný víkend, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší že ti přijdou příjemné. Děkuji!

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky jsi pořídila. 👍👍
    Také nemám bláto ráda, chůze v něm brzy unaví. Takže, když nemusím, vyhnu se mu. Někdy ovšem není kam.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejhorší je, že nejspíš nás takové zimy už čekají víc a víc..... teplo mi nevadí, ale nesmírně mne štve ten déšť. To fakt radši sníh. Víš co, v Praze si můžeš dělat procházky po chodnících, v centru, v ZOO. Tady nic takového není. Třebová nemá žádné památky na které by se rád člověk chodil dívat víckrát. A v Rybníku chodit po chodníku tam a zpátky se taky nedá :D :D

      Vymazat
  3. Vendy, takový druh koz jsem možná nikdy neviděla, zajímavé. V blátě chodit by mě taky nebavilo.
    Krajkoví na autě se mi moc líbí, jedou jsem něco podobného fotila tady u nás v ulici na červeném autě. Mráz háčkuje a bez předlohy! Tak vida, jak sis zafotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím co to je za druh, ale tady je má víc lidí. Já bláto nesnáším, takže proto mne to tak vytáčí že je všude. Zahrada je rozmáčená a jak se po ní jde, zůstávají blátivé stopy, všude po cestách bláto, bláto, bláto. Takovou námrazu na autě jsem viděla poprvé, takže jsem byla docela unešená jak krásná je..

      Vymazat
  4. Vendy, dělala si "holkám" krásné portréty :o)
    Bláto mě tedy taky dost štve, se psem to je nepřetržitý boj nedonést všechno domů...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony jsou nesmírně zvědavé, jak někoho vidí že jde, už fofřej k plotu. Teď naposledy když jsem šla ven, tak jsem jednu musela zahánět domů, nějak se dostala ven ale už nevěděla jak zpátky.

      Vymazat
  5. Moc krásné,takové osvěžující fotografie.Pořád prší a bláto je všude.
    Já mám naštěstí ještě fotky z týdne,který byl celý slunečný a využili jsme ho dokonale.
    Teď není co fotit,do foťáku si už nepršet nenechám.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí je prostě hnus velebnosti. A myslím že takových zim nezim bude přibývat. Kdyby aspoň pořád nepršelo. S teplem se smířím bez problémů, ale ten věčnej déšť mě štve.

      Vymazat
  6. To byla opravdu hezká procházka. Takové autentické fotografie i když je krajina zatím "ospalá", mám nejraději a i když je tato zima zase zvláštní tak i na tvých fotkách má své kouzlo. Nejvíc se mi líbí číhající kočička. Hezkou neděli přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vydržela vcelku hodně dlouho ty moje pokusy. Ale dívala se s takovým despektem.... ani se jí nedivím! :D :D

      Vymazat
  7. Ty zvířecí obrázky jsou takhle při deštivé neděli jako pohlazení po duši, díky! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jako vždycky - moc hezké fotky.
    V podobných kolejích jsme šli letos na Nový rok na výletě a fakt ty koleje matou tělem - vypadají, že se po nich v pohodě půjde, ale i my jsme v nich různě klouzali a bořili se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, tak. Vypadají v pohodě ale jak do nich vlezeš žerou ti boty. To se fakt nedá

      Vymazat
    2. Vendy, jednou jsme s kamarádkami šly ze Srbska na Ameriky a pak ku Karlštejnu v blátě, tos neviděla, bláto se nám nabalilo na boty, že jsme měly asi o 10 cm vyšší podrážky a před hradem jsme si klackama boty musely oškrabat a dodnes se tomu smějeme, jak jsme pak ve vlaku a později i v metru budily pohoršení.
      Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Když jsem byla na procházce toho prvního ledna, po cestě krajem pole jsem byla jak na chůdách co se mi nabalilo bláta na podrážky. Naštěstí tam místy byly dost velké a hluboké sněhové plochy, takže alespoň trochu jsem si boty v nich očistila. Ale stejně jsem se zouvala za domem a boty jsem tam nechávala uschnout.

      Vymazat
  9. Blátivé lesní cesty nás také netěší, ale snad si zemědělci nebudou stěžovat na sucho.
    U lesní zvěře jsem čím dál víc překvapený, jak ztrácí plachost. Místo aby se rozběhla, zvědavě si nás prohlíží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nevím, přede mnou ještě všechno utíká... a tahle zvěř je ryze domácí, kozenky to jsou. Říkám si, že alespoň ten déšť vyplní absenci sněhu, ale už mi leze na nervy...

      Vymazat
  10. Anonymní19/2/23 23:59

    Lydie
    Moc pěkné fotky - kočka i mrazivé krajky na autě.
    Počasí nám fakt nepřeje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodila bych, a ráda, ale to bláto mě odrazuje. A to musím říct že mám boty kvalitní, ale je to únavné se v tom pohybovat.

      Vymazat
  11. Anonymní20/2/23 05:26

    Vija
    Vendy, krásné fotky, krásné mrazivé ornamenty. Bláto je k vzteku, boty myji i v práci když jdu lesem a domu nemůžu jet jako čuně :))
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, jak člověk udělá krok mimo asfalt a dlažbu, je jak čuně.

      Vymazat
  12. Opět prima fotky. Nejvíc se mi líbí kočička a ta zmrzlá skla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nejsou skla, kdyby byla tak by mne to zas tak moc nepřekvapilo, ale to je kapota auta a na ní jsem nikdy tak krásné ledové obrazce neviděla

      Vymazat
  13. Tak to jo..takove obrazce na kapote suta jsem take jesze nevidel...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....