12 února 2023

Jestliže první leden ....

 


.... byl extrémně teplý, a to i tady v Opičích horách,
o tři dny později pro změnu sice svítilo sluníčko, ale ráno byl solidní mrazík, takže jsem vyrazila na prohlídku po zahradě abych zkoukla co kde za noc vykouzlil. A že se mu zadařilo! ....

Když jsem si pořídila tuhle magnólii pořídila, byly to tři proutky a čekala jsem dva roky na prvních pár květů. Ale za pět let se z ní stal pěkný keřík který se snažím každý rok trochu usměrnit aby se držel v daných mezích. A rok co rok je na ní víc a víc květů .... Má krásně chlupatá poupata, ostatně jako všechny magnólie na kterých se drží jinovatka


Někdo považuje lens flare za vadu objektivu, někdo naopak vyhledává starosklíčka která je umí. A že někdy to je přímo ohnivý kruh který jedno sklo charakterizuje. Já mám asi štěstí že všechna starosklíčka co mám to umí jen omezeně, nebo se spíš neumím postavit tak aby šlo sluníčko na objektiv tak aby vznikl. Ale párkrát se mi to u různých sklíček víc nebo míň podařilo


















Mrazík sice umí, ale víc se těším, až budou mezi trávou vykukovat poupata krokusů



23 komentářů:

  1. V první řadě ti chválím zahradu.as to moc pěkné zazimované. Tak teď hlavně ať se zahojí ruka, abys mohla přivítat jaro v dobré kondici. Moc se mi líbí ta okrasná tráva svázaná do copu. Také už se těším na první květy... hezký den ti přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava... Máš to moc pěkně zazimované.

      Vymazat
    2. Do copů svazuju všechny menší trávy, ty velké samozřejmě nejdou tak je mám svázané klasicky do snopu. Jaro bude zatěžkávácí zkouška pro ruku, protože jsem nic pořádně na podzim nestihla, takže mne to čeká na jaře....

      Vymazat
  2. Kvítka v námraze vypadají moc pěkně, jako kdyby na nich byly drobné diamanty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám vždycky ráda tohle třpytění. Jen zachytit to je pěkná fuška

      Vymazat
  3. Mráz ti zkrášlil zahradu drobnými drahokamy a tys to báječně zdokumentovala.👍👍
    Měj hezké dny a kurýruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se, a mám furt strašně blbej pocit že se flákám. Tak představovala bych si ještě lepší zdokumentování. Děkuju!

      Vymazat
  4. Krásné fotografie.Hodně se mi stýská po focení se starými skly,občas se mi zdařil i pěkný bokeh.
    Teď jsem nedávno zkoušela a nejde a nejde.Mám pocit,že už i hůře vidím a nemám trpělivost.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mně moc mrzí, chápu že ti je z toho smutno. Já bych byla děsně naštvaná že nemůžu fotit.

      Vymazat
  5. Hezká zahrada. Je vidět, že i v zimě je co obdivovat. Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to není vidět ten binec na ní! Neuklizený spadaný listí, přerostlá tráva.....tu jsem nestihla posekat před operací a listí jsem jakž takž nahrabala na hromady někdy v prosinci protože jsem už na to nemohla koukat. Jenže jak foukal silnej vítr tak mi toho zas půlku rozfoukal po zahradě....

      Vymazat
  6. Na prvním snímku se mi moc líbí vrcholový pupen, vypadá jako pletená čepice! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, hezky ti mráz na zahradě čaroval a ty jsi to krásně zachytila.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas se najdou zajímavé a hezké pohledy

      Vymazat
  8. Vendy, nádherné fotky, ostatně jako vždy. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, snad bude. Ve čtvrtek mi budou tahat stehy a v pátek budu mít službu a jedu vyzvednout malou do školky.

      Vymazat
  9. Krásná zahrada a úžasných fotkách!
    Vendy, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No krásná .... naštěstí není vidět binec který na ní ní je a který jsem kvůli operaci nestihla uklidit...

      Vymazat
  10. Opět fotky jak z jiného pohádového světa !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, někdy to jako pohádka vypadá.

      Vymazat
  11. Mráz pěkně ozdobil rostliny a Ty jsi to skvostně vyfotila. Ať se daří. Marie

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....