10 února 2023

I když se mi krásně ....

 



.... v půlce cesty z kopce začala plazit mlha kolem nohou
 a stoupat dál ke korunám, přes veškerý spěch do údolí k potoku jsem tu nejhezčí chvíli bohužel propásla. V údolí byl jen náznak mlhy a i u korun už nic nebylo, prostě jak rychle a nečekaně se objevila, stejně rychle a nečekaně se rozplynula. Takže to co jsem se doufala že bych mohla zas jednou vyfotit jsem opět a zas nevyfotila. Ale i tak jsem si novoroční procházku užila jak se patří. V jednu chvíli dokonce cestou údolím ke mě zavál tak krásně teplý a voňavý vzduch, až jsem se skoro lekla. Byl to závan čistě letního vzduchu který prvního ledna rozhodně nečekáte. Ale i on měl své pozdější vysvětlení, jednalo se o fén vanoucí ze severní Afriky a ten se u nás postaral o teplotní rekordy, kdy v Javorníku naměřili meteorologové bez pár desetinek 20 °C. Tady u nás tolik nebylo, ale příjemně bylo.
Až tedy na to bláto ....










Pro srovnání sem dávám fotky jak se s mlhou popasoval telefon







Na některých úsecích cesty se na povrch dere skalní podloží. Tvoří sice zajímavé tvary, ale pěkně blbě se po něm chodí, obzvlášť když je mokro. Párkrát jsem na kole měla co dělat abych sebou neřízla jak to klouzalo



24 komentářů:

  1. Teď je takový zvláštní čas, že toho na focení v přírodě zrovna moc není a počasí se mění každým okamžikem. Už se těším na jarní květy a teplo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě by stačilo jen teplo. Samozřejmě to klubání prvních barevných kvítků je takový vítaný bonus....

      Vymazat
  2. Vendy, krásné fotky.👍👍👍 Paprsky sluníčka deroucí se mlhou, či ten odraz na vodní hladině jsou opravdu parádní. To teplo na Nový bylo opravdu nevídané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak myslela jsem že co se týče těch paprsků, budu mít větší štěstí, známá o dvě hodiny dřív nafotila naprosto úžasnou hru paprsků v mlze. Přehrada nikdy s odrazy nezklame....

      Vymazat
  3. Nádherné fotografie,nejvíce se mi líbí ty s mlhou.Vlhké cesty s kamenným podložím velmi dobře znám.Už jsem nějakou bouračku na elektrokole měla.Mám městské kolo a jak vjedu na nerovný terén chce to velkou opatrnost,drhnu spodkem.
    Měj se Vendy hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle úsek sice není dlouhý, ale zrádný v tom, že se svažuje navíc k jedné straně, takže pro kolo opravdu lahůdka. Ono občas i pro pěší chůzi to není nic moc. Mlhu fotím ráda, jen málokdy stihnu mlhu i sluníčko do kupy.

      Vymazat
  4. Mlha přede mnou, mlha za mnou... Krásné všechny fotografie, trochu tajemné, moc se mi líbí ! Vendy, hezký víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nějak! Akorát že tentokrát byla mlha až dole, nahoře bylo nádherně bez mlhy. Ale v údolí to bylo díky potoku i zbytkům sněhu. Takže byla jen tentokrát přede mnou ;-)

      Vymazat
  5. Taky jsme na Nový rok zažili vlastně jarní počasí. Moc se mi líbí ta fotka se zrcadlení v rybníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to opravdu zvláštní, on už byl abnormálně teplý i Silvestr. Ale ten Nový rok tedy byl opravdu co se týče teplot hodně luxusní....

      Vymazat
  6. I mně připadají takové momenty v lese doslova tajemné. Ráda věřím, že ta cesta umí pěkně klouzat...
    Vendy, měj hezkou sobotu. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí to je jen kousek, ale dokáže být pěkně nepříjemný.

      Vymazat
  7. Tajemno dýchá z Tvých mlhových fotek. Zajímavé jsou.
    Měj klidnou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové chvíle mne baví fotit. To je pravda....

      Vymazat
  8. Vendy, fotky jsou ale opravdu moc krásné! Zajímavé, jiné, slunečné i tajuplné... ☺ Krásný víkend přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já tohle mám moc ráda a když se mi podaří i trochu tu náladu nafotit tak jsem spokojená...

      Vymazat
  9. Anonymní11/2/23 16:56

    Vija
    Hezké fotky, tajuplné, kouzelné, pohádkové a to zrcadlení, ach. Přeji další hezké dny k focení. Jana
    https://vijanavi.blogspot.com/?m=0

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubývá kvůli nezájmu o údržbu přehrady toho místa pro zrcadlení hodně. Dřív se zrcadlilo kolem dokola. Teď je buď hladina pokrytá listy nějakých vodních potvor a navíc odzadu od přítoku už je velká část zarostlá orobincem a ten si zabírá stále víc místa. Dřív to bylo skvělé místo ke koupání, teď bych se bála tam pustit i psa že chytne nějakej kožní sajrajt. To že se zadařilo tohle bylo díky těm neustálým dešťům které zvedly hladinu a ta se vyčistila, a tím že ty vodní mrchy asi v zimě hibernují a rostou až na jaře.

      Vymazat
  10. Nejvíc se mi líbí ta čtvrtá - lide v lesním podloubí. v krásně prosvětleném.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tom místě je ten přechod vždycky takhle krásně nasvětlený. Ze stínu koukáš do sluníčka.

      Vymazat
  11. 20 stupňů na Nový rok je neuvěřitelná teplota, to bych už byl schopen si pomyslit, že na tom globálním oteplování něco bude.

    Ale stejně je to veselejší, když je modrá obloha a na hladině se zrcadlí okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protentokrát to byl obvyklý meteorologický jev. Tedy ne obvyklý že by se u nás vyskytoval, ale obvyklý v severní Africe. Tentokrát holt vzduch ten fén dofouknul až do Čech. A druhý den už bylo zas hnusně a studeněji. O tom modru mi vyprávěj. Celý týden bylo a bylo to nádherné, od včera se zas zatáhlo a prší, dneska navíc s mlhou...

      Vymazat
  12. Krásné obrázky! :)
    U nás bylo kolem nového roku přes den asi třináct stupňů, taky jsme se tomu divili, ale náramně si to užili :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bylo to opravdu příjemné. Po těch hnusných šedivých dnech sluníčko a teplo, to byla nádhera!

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....