08 ledna 2023

Z polí a luk se dnes ....

 


.... stočíme na lesní cesty. Jeden úsek mám opravdu moc ráda
na podzim. Je mezi buky a vždycky je to tu na podzim jak ve zlatém království. Něco z toho si ale ty cesty a les zachovávají v zimě, tedy pokud nezapadá sněhem. V letošním prapodivném zimojaru se tu stále najde dost barev pro pokoukání a pokochání. Dnes na fotkách jich tedy bylo ještě o mnoho víc, vždyť pocházejí z půlky listopadu kdy ještě v krajině přece jen vládl ten barevnější a přívětivější podzim ....








I když tohle místo znám opravdu pěkných pár let, tentokrát jsem si poprvé všimla té zvláštní kudrnaté kůry buku. Osobně jsem se s takovou kůrou u buku ještě nikde nesetkala. A co vy? Potkali jste také někde nějaký podobně zvláštní buk nebo jiný strom?








V krajině už mlha pomalu vymizela, jen lehký opar na horizontu naznačoval že bylo opět jedno mlžné ráno....



Jelikož jsme v údolí, tak tady trochu mlhy ještě zbylo, i když už jí začínalo zahánět sluníčko


A ještě vám chci ukázat taková klasická česká venkovská chovná zviřátka 😁. Jedná se o druh Lama krotká





Tahle začala tak nějak divně koukat a klopit uši. Asi se jí už zajídalo mé poskakování s foťákem ....


.... a tak ještě boční portrét a raději pryč, než na mě přistane nějaký ten nevábný lamí plivanec 


Dneškem také končíme s podzimem a přesuneme se do dnů, kdy na chvíli vládla zima se vším všudy...

29 komentářů:

  1. Krásné fotky. Nevzpomíná si na beránkovou kůru stromů a ani jsem nevěděla, že naštvané lamy plivou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beránková kůra je přesný označení :D. Tak já to nezažila, ale říká se to ;-)

      Vymazat
  2. Vendy, tímto jsi mi udělala radost, to jsou moje oblíbené barvy. Takový buk jsem nikdy neviděla, a že jsem jich viděla hodně.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě udivilo to, že je to tak pravidelné a skoro po celém kmeni až nahoru!

      Vymazat
  3. K čemu ty lamy mají náhubek, že by se na nich dalo jezdit jako na koni?
    Současné počasí je listopadu hodně podobné, až tedy na barvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se podíváš dobře, zjistíš že je na něm dole kroužek na připnutí vodítka. Majitel s nimi chodí i na procházky, nemá je jen v ohradě. Potkali jsme je s malou a ta byla nadšená až na půdu! Ovšem projíždějící automobilisté si museli myslet že mají halucinace když si po chodníku kráčejí dvě lamy. Počasí je hnus. Dneska už zas leje....

      Vymazat
  4. Nádherné barevné osvěžení v těchto šedivých a upršených dnech.
    Lamy jsou kouzelné,ale také bych se bála,aby na mě něco neposlaly.
    Vendy,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se líbí alpaka, s tou srandovní čupřinou....

      Vymazat
  5. Ano, i mě zaujala ta barva, šedá teď převládá opravdu všude. Tak kůra je zajímavá, myslím, že jsem to nikde neviděla. Lama ti zapózovala moc hezky :o)
    Vendy, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě by zajímalo, jestli to byla nějaká nemoc u toho stromu, nebo proč to vzniklo. Je to naprosto pravidelné a až nahoru do koruny.

      Vymazat
  6. Anonymní9/1/23 09:21

    Vendy, fotky máte úžasné. A ty lamy - ty už jsou u v Beskydech a baví mne. Zrovna včera jsem viděla, jak jedna plivla na chlapečka 3,5 roku a řval jak tur. Ani maminka, ani tatínek ho nemohli uklidnit, že se nic nestalo. A tak doopravdy, no tak měl trošku umazanou bundu.
    Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, tak lamy se u nás zabydlují všude. Pro kluka to asi byl hlavně šok když na něj nějaké zvíře plivlo :D

      Vymazat
  7. Bezva fotky - takový pozdní podzim - ještě barevný. Občas vidím strom se zvláštně ozdobeným kmenem, ale takovou kůru jsem neviděla. Vypadá to zvláštně a zajímavě. Proč se asi tak stalo ?
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si kladu otázku proč. To by chtělo holt nějakého dendrologa, ten by poradil

      Vymazat
  8. Vendy, skvělé foto. Ty cestičky lesem mám také moc ráda. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestičkový focení je kapitola sama pro sebe a já ho mám moc ráda.

      Vymazat
  9. Mám ráda procházky lesem. ten buk je fakt zajímavý. U nás na Jedlové jsou zase buky, které mají kůru kmenů jakoby do vrtule, ale to je takový druh. Takové vrásnění jsem ještě neviděla. Co to asi způsobilo že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já viděla celý buk v zeleném mechovém kabátku. Krásném huňatém. Ale tohle tedy ne. Taky by mne zajímalo jak to mohlo vzniknout

      Vymazat
  10. Takovou kůru stromu jsem ještě nikdy neviděla, vypadá hodně zvláštně.
    Lamy jsou boží! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zvláštní. Už kvůli té pravidelnosti. A že to není třeba jen na kousku, ale po celém kmenu až ke koruně

      Vymazat
    2. No jo, jsou. Když jsme je potkaly na vycházce tak byla malá jak u vytržení!

      Vymazat
  11. Vendy to je zajímavé to vràsnění na kůře stromů. Podzim já mám moc ráda, takže děkuju za potěšení, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já podzim moc ráda nemám a teď si ho místo zimy užíváme naplno. Se vším hnusem jako bláto, déšť, věčně zatažená obloha .....

      Vymazat
  12. Vendy, tvoje fotky jsou vždycky potěšení pro oko :). Kudrnatou kůru jsem neviděla, ale občas si fotím různé zacelené "jizvy" po uražených větvích - občas tam kůra vytvoří zajímavé obrazy...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu, já zas se naučila od Čerfa hledat v kůře platanů různé děje a obrázky.

      Vymazat
  13. Vendy, další výstavní fotky a ta lama je úžasná. Ráda jsem se virtuálně prošla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lamy mají kouzelný xichtíky. mě se strašně líbí alpaky, s tou čupřinatou hlavou.

      Vymazat
  14. Ty lamy..moc pekne..Spolu de pstrosi obohaceni ceskych chovu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Kamarád má pštrosy taky, ale australské nandu. Však se taky jeho nosná pštrosice jmenuje Nandula....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....