04 ledna 2023

Ještě poslední záběry ....

 

.... z adventní Prahy jsou vlastně zkouškou
co (ne)umí nově zakoupené starosklíčko. Jsou to studie racků, létajících kolem náplavky, naštěstí pán vedle mě pojal úmysl je krmit, takže začali pěkně ve vzduchu rejdit okolo. Bylo to docela dobré cvičení postřehu, nexík nemá při nastavení jednotlivých snímků rychlost nikouše, takže to bylo docela fuška. A jelikož se s ním stále sžívám (no jo, už ho mám skoro rok, takže bych ho měla znát jako svoje boty) nenapadlo mne nastavit ho na sériové snímání. Ale jsem docela spokojená, samozřejmě že prostě nemá ostrost digitálních objektivů (anebo prostě já mám volšový ruce) což je mi u starosklíček sympatické, jen někdy si říkám, že by to přece jen mohlo být o chlup ostřejší. No je pravda že dost se dá zachránit při zpracování v editoru a je to asi moje nejpoužívanější
 základní oprava .....

Zkoušela jsem, jak daleko "dosáhne" na nějaký koukatelný obrázek, proto ten trochu nijaký záběr






Myslím, že tyhle fotky jsou vcelku zaostřené vždy tam kam mají být





Tedy pokud si neusmyslel některý z racků, že mi přelítne hned před objektivem






Tohle už jsou opravdu definitivně poslední pražské a vlastně i městské fotky, další už zase budou o přírodě. Se sněhem, bez sněhu, s mlhou i sluníčkem, zamrzlé anebo jen omrzlé ....

26 komentářů:

  1. Tam to žije! Podle srocení u břehu je vidět, že svačina je na cestě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na náplavce je to mnoho desetiletí takhle živé. Lidé tam chodí krmit labutě a kachny už co já si pamatuju jako malá. Samozřejmě že rackové se vždycky snaží všechno ostatním sežrat. Od té doby co je náplavka zcivilizovaná a jsou tu farmářské trhy, tak se vodní ptactvo stalo dosti oprsklým. Dostávají zeleninu a různé jiné šmakulády a tak jak se jen zastavíš na okraji hned se k tobě řítí hromada kachen, labutí a racků.

      Vymazat
  2. To je nějakého ptactva. To se Ti to fotilo ! Bezva fotečky.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam to funguje tak, že něco hodíš do vody a během pár vteřin je kolem tebe na vodě bitva a ze vzduchu útočí rackové :D Sjede se to z půlky Vltavy

      Vymazat
  3. Ty racky jsi zachytila pěkně. I ten nijaký záběr má vypovídací hodnotu - spoustu lidí, spoustu ptáků :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela mne to překvapilo, že nebyly všechny na vyhození. Ono se stejně jak to vypadá dozvím až v okamžiku kdy si to prohlížím na kompu.

      Vymazat
  4. Nevím proč, ale slovo starosklíčko na mě působí tak mile, jako když hladí babička po hlavě vnoučátko. Tím chci říct, že z toho nic špatnýho vzejít prostě nemůže :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš že některé fotky jsou takovým pohlazením? Byť nejsou ostré jak břitva, je to právě to, co mě na těch objektivech baví. Vrací mě to do mládí když se fotilo na kinofilm.

      Vymazat
  5. Vendy, tentokrát nechám bez odezvy ty pěkné ptačí fotky a na radu autocenzury si nechám komentář k prvnímu snímku pro sebe, ale pozor, nic proti tobě, to mě jen napadlo...když tam tak vidím ty lidi...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co? Klidně povídej, já se zlobit nebudu. A pokud máš na mysli nějaké podělané GDPR tak na prdí bílej tesák.

      Vymazat
  6. Racky jsem ještě fotit nezkoušela :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti doporučuju mít sebou pomocníka z velkou zásobou krmení. On ať jim hází a ty můžeš v klidu fotit ;-)

      Vymazat
  7. Vendy, zajímavé záběry. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. No doufám že budou. Zatím asi nic moc. Díky liknavosti pár lidí musím teď řešit kde fofrem sehnat nějaké peníze....

      Vymazat
  8. Ptactvo mám na fotky vždycky jen náhodou. Tvé fotky se mi moc líbí!
    Přeji příjemný den. Vendy. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky moc nefotím. Od doby kdy nemám na terase krmítko a kdy odsud většina ptactva až na vrabce zmizela nemám modely.

      Vymazat
  9. Vendy, príma fotky ve vodě je živo, to je paráda tolik ptactva. Děkuju za celou procházku Prahou 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na náplavce tomu bylo tak vždycky. Teď co tam jsou ty farmářské trhy je to pro ty potvory ráj.

      Vymazat
  10. Vendy to jsou hezké fotografie, na náplavce to mám moc ráda. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky. Vždycky to tam stočíme když jsem v Praze

      Vymazat
  11. Ptactvo na Vltavě..i to je příroda. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné fotografie.Ptactva je tam opravdu hodně,ale to by nebyla Vltava v Praze.
    Já už se starými objektivy nefotím,nedaří se,ale pořád doufám,že bude lépe.
    Vendy,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, pár roků si pamatuji, že labutě odlétaly, ale pak už se tam usadily a patří neodmyslitelně k pražskému koloritu. Já je mám na detaily, nebo teď je tahám na malém foťáku protože nechci ještěb víc zatěžovat už tak zatěžovanou ruku těžkým nikoušem, tohle co jsem si kupovala teď naposled jsem vzala protože bylo širší a tím pádem se s ním lépe fotí i ve městě než s těmi ostatními.

      Vymazat
  13. I
    Moc pěkné fotky. Fotit ptáky v akci je dobrá výzva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, obzvlášť když si nenastavíš sériové snímání.....;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....