18 prosince 2022

Kde a čím začít ....

 


..... tak to je momentálně dilema. Já se svojí 
úchylkou dávat články v časové posloupnosti jak vznikaly fotky teď trpím, protože mám ještě fotky z podzimu, ale i k momentálnímu adventnímu času a momentální ne zas tak v posledních letech obvyklé situaci že je sníh. Mám jak adventní z Litomyšle, tak ze Třebové i Prahy, mám i sněhové odsud i z přejezdů do Litomyšle přes Kozlov, a mám i nafocenou letošní vánoční výzdobu. A teď tedy čím začít .... babo raď.
Nicméně i tady se budu držet tradice a začnu tedy od první adventní neděle, kdy jsem se ne úplně plánovaně přichomýtla k rozsvěcení vánočního stromu ve Třebové. Původně jsem si šla dát vánoční punč, který se už třetím rokem na náměstí nabízí, ale zatím jsem neměla nějak šanci se tam dostat. Dokud jsem byla v práci tak to vycházelo jen o víkendu anebo, když už jsem tam byla a fotila výzdobu, tak byla taková zima, že jsem ráda vzala za vděk odvozem domů který se mi nabídl. Ono fotit a ještě držet kelímek se nějak moc neslučuje. A ani tentokrát jsem neochutnala, protože fronta se táhla přes půl náměstí dvojstupem, a stát v ní půl hodiny mne tedy vůbec nelákalo. Takže jsem si jen nafotila opět krásně ozdobené náměstí a vyrazila domů. Jen byla škoda, že ještě nebyl sníh ....
Dovolte mi, abych vám v téhle kostřičce představila Jana Pernera, stavitele železniční trati Olomouc - Praha. Ta socha je fakt příšernost a někdo na třebovské skupině vtipně napsal k její zasněžené verzi že Honza jde se snowbordem na Peklák. To je totiž zdejší městské skicentrum


 Pohled do opuštěné kavárny se prostě nedal nevyfotit. Původně jsem váhala mezi jednobarevnou verzí nebo čb. Nakonec vyhrála zlatá (ne)barevná varianta



Na večerní focení nexíkem ještě nemám úplně ten správný grif a vychytané nastavení, takže rychlý okamžik před rozsvícením stromu nabízí strom poněkud rozmazaný


A svítíme a záříme ....


A svítí a září i všechno co na náměstí má větve




K tomuhle stánku jsem měla původně namířeno, nakonec jsem si ho jen zdálky aspoň vyfotila. Ostatně své choutky na svařák či grog jsem ukojila na adventním výletu do Prahy



I fontána má druhým rokem novou, mnohem hezčí výzdobu


Škoda že k výzdobě radnice se nepřipojil i hotel Bravo


Tentokrát je vánoční strom trochu nesouměrný ....


Nicméně když se člověk postaví o tři kroky dál, nesouměrnost se ztratí





I když byla zima, tak se začala dělat i mlha




24 komentářů:

  1. Vendy, ten kdo instaloval žárovičky měl jen jeden cíl. ať to co nejvíc svítí! Nějaká souměrnost? proč. Měj se fajn. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten strom bývá pravidelně nějak šejdrovatý. Buď jde celý nějak nakřivo nebo je takový různě "vykousnutý" ....

      Vymazat
  2. Město je tedy nasvícené docela dost. Líbí se mi ty osvětlené domy. Ty jsou opravdu krásné. Měj hezký poslední předvánoční týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsou ještě po městě ozdobené světýlky další stromy a jsou tam i další girlandy. Teď jsem se koukala na fotky z loňska, tak ta celá řada domů byla osvětlená, nevím proč letos hotel osvětlený není, protože to vypadá dost blbě.

      Vymazat
  3. Vendy, já se letos vánočně nasvíceným městem ještě projít nestihla, takže jsem se na tvé fotky koukla moc ráda.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  4. Je to hezké, když to svítí. Vendy měj se dobře, Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, mám ráda když je elegantní výzdoba.

      Vymazat
  5. Krásná adventní reportáž!
    Díky, Vendy.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně se na fotky dívá.
    Hezký předvánoční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z tepla určitě :D.... dneska jsem poletovala po městě a šla domů pěšky, a musím říct že tedy nic příjemného venku nebylo. Ještě kdyby nefoukal vítr tak by to šlo, ale s tím větrem to je hodně nepříjemné

      Vymazat
  7. Vendy, pěkné fotky. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. To je krásných světýlek.Také jsem fotila naše město,ale u nás je to slabé.A to jsem ještě hodně fotek vyházela,pro neostrost a zbylo jich pár
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle krásně vyzdobené to je teprve druhý nebo třetí rok. Před tím to taky bylo takové nijaké..... mě jich taky dost skončilo v koši. Ještě nejsem s tím nexíkem na večerní focení nějak sžitá.

      Vymazat
  9. Také občas řeším takové dilema. Ale fotky jsi pořídila super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nakonec stejně jedu tak nějak podle datumů ;-).... ale ten podzim zatím odsouvám.

      Vymazat
  10. Vendy, hezké světýlkování. Hezký večer. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Sice úplně není podle mých představ na kvalitu, ale něco se povedlo....

      Vymazat
  11. Panejo, to je světel. Astronomové musí mít radost :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem koukala na loňské, mimochodem ještě příšernější fotky z města, tak svítil i ten hotel. Takže to bylo krásně celá ta fronta těch tří domů propojená. Nevím proč letos od toho ustoupili, ale to už je holt "naše" město. Co se týče astronomů, tak na světelném smogu Třebové by si opravdu smlsli. Ta je díky tomu vidět už z hodně velké vzdálenosti. Hlavně tedy kvůli dráze a Metransu.

      Vymazat
  12. Pěkné je osvětlení na obvodu celé budovy, okrajích střechy a obrysu horních oken, vypadá to mnohem lépe než z reflektorů mimo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen mne mate, proč ještě nesvítil ten hotel. Na pozdějších fotkách už svítí a vloni taky svítil. Jestli to nestihli nebo co, ale když už bylo to sváteční rozsvěcení stromu a celé náměstí krásně ozdobené a svítilo to bylo takové rušivé. Ono to je nakombinované, svítí to na radnici jak zespodu tak i ty kontury staveb

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....