15 prosince 2022

I když tady nasněžilo ....

 

.... a snad i ještě nasněží, tak stále ještě zůstaneme
v začátku listopadu, kdy jsem podvakrát vyrazila fotit. Jednou se starosklíčkem a Nexíkem a podruhé provětrat zas Nikouše, aby mu to nebylo líto. Po oba dny kdy jsem byla fotit mě vytáhla mlha nebo její pozůstatky. A dokonce i se sluníčkem. Tedy v případě dnešních fotek. A to jsem se po stažení dočkala docela velkého překvapení. Netušila jsem že nastavení focení do RAW na Nexíkovi až tak zahýbe barevným podáním fotek. Ale zase, když fotit starosklíčky tak proč ne i starobarevnost a la šedesátky? 😉 ....

S nastavením Jpeg. Čili zhruba normál


Hrátky s podzimními presety



A zase normální, tak jak to bylo nafocené


Dvě stejné fotky ze stejného místa, tahle je klasika jpeg ....


A tady už nastavení na RAW, ten rozdíl v barevnosti je hodně znatelný. Bez presetů, bez dalších úprav....













21 komentářů:

  1. Moc krásné fotografie.Také si stahuji presety do Zoneru,ale vůbec je nepoužívám.Když to ještě šlo s myší,tak mě to bavilo si různě hrát.Občas si čtu co posílá Zoner a v něm je tolik možností a kdo ho má měl by využívat všeho co nabízí.Jenže já se nestrefím ani na posuvník.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já presety používám jen ve výjímečných případech, odběry od Zoneru mám taky, taky tam občas něco pochytím.

      Vymazat
  2. Zajímavé fotografie. Já jsem zpočátku také fotila do RAWu, ale zabírá to na kartě hodně dat a tak jsem se vrátila k formátu JPEG už proto, že se mi to strašně dlouho nahrávalo, protože mám poměrně pomalý počítač a stejně pro vložení na blog se musí vkládat formát JPEG.. Presety v Zoneru vůbec nepoužívám. Nějak mě nezaujaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. protože do RAWu fotím jen na nexíkovi a to je vždycky jen pár fotek, tak moc zabraného místa nemám, v noťasu mám nový disk, takže mi to sviští. Presety sice mám a stahuji si, ale používám jich jako šafránu většinou když mám pocit, že si to fotka trochu zaslouží.

      Vymazat
    2. Na Nikoušovi fotím na JPEG, protože tam zas to jsou velké soubory fotek.

      Vymazat
  3. Hezké fotky. Já jsem na focení těžký amatér, takže vůbec netuším co je raw (znám jen raw tyčinky z datlí a ořechů :D). Fotky skoro neupravuju, většinou jen ořezávám, abych na nich neměla kus kandelábru nebo cizí hlavu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá, to zas tak úplně není důležité do čeho kdo fotí, jde o tu radost z focení. Na velké upravování fotek taky nejsem, srovnat horizont, ztmavit, zesvětlit, kontrast, doostření....i ten ořez a občas nějaká retuš. Ale vysvětlit rozdíl mezi RAW nebo JPEG ti taky pořádně nemůžu, sama to neumím. Jen RAW se mnohem lépe upravuje. To hlásí na webech.

      Vymazat
  4. Vendy to jsou hezkě fotografie, tajemné. Byl by z nich krásný kalendář. Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Kochám se, krásné fotky!
    My jsme zapadaní sněhem, bohužel do Vánoc nevydrží...
    Vendy, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady taky nasněžilo, a od rána valí a valí, má sice i mrznout, takže chvíli to vydrží, ale počítám, že do vánoc tedy ne.

      Vymazat
  6. Krásně se na fotky dívá - jako vždy u Tebe.
    Já tedy pevně věřím, že letos konečně vyjdou bílé Vánoce. Alespoň trochu !!! :-)
    U nás teď proletují vločky, není to nějak intenzívní, ale za okny je prostě zimní den.
    Měj se, Vendy!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu, tady tedy nasněžilo už docela dost, no tedy na naší polohu. A stále sněží. I když přestávka by měla být, ale zas by pak sněžit ještě mělo. A mrazy taky by nějaké být měly. Tak snad to tu nějaký čas vydrží, ale nevěřím že až do vánoc.

      Vymazat
  7. Toz kradna hra se svetlem, ty nasvicene mraky a pak rej "paprsku*v lese

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O paprsky v lese za mlhy se pokouším mnoho let, ale zatím se mi zadařilo asi jen dvakrát.

      Vymazat
  8. Moc se mi líbí tři fotky z těchto mnoha a to poslední, s houbičkami a ta cesta s roštím. ( šestá v pořadí) - proč? nevím. Nádhera. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi možná ta zvláštní barevnost? Ta mě docela hodně překvapila, netušila jsem, že změna formátu až tak změní i barevnost.

      Vymazat
  9. Krásný! Hned bych ten čas vrátila místo toho bílého sajrajtu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že mám od doktora zakázáno dělat cokoli co se váže k vánočnímu vyšilování, tak mě ten sníh letos nějak i baví. Ale on stejně brzy zas zmizí.... ovšem to neznamená, že bych raději nebrala léto.....

      Vymazat
  10. Zeptám se. Na RAW jsi fotila se stejným časem, stejným ISO, jako ten jpg?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čas stejný, 1/30, ISO na Jpeg 500, na RAW 400, vyvážení bílé automaticky, ale clonu ti neřeknu, ta se mi na starosklíčkách v EXIFu neukazuje. Tu si nastavuju na objektivu a myslím že byla f16.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....