23 prosince 2022

Jak to zas letos ....

 


.... zase udělám. To je tradiční každoroční otázka kterou 
si kladu před vánoci. A o co jde? O vánoční výzdobu. Venku i doma. Hlavně jde o světýlka a kam je všude nacpat. Co se týče části domu k chodníku tady už mám druhým rokem jasno, tam se po zakoupení nového osvětlení, takových těch svítících "cancourů" po celé délce oken a okolo dveří už neexperimentuje, spíš jde vždycky o zahradu, okna na terasu a samotnou terasu. A pak v obýváku. Jelikož stromeček nemáme, tak mám vždy místo na skříňce pro něco většího. Ta letošní mi tedy dala při výrobě docela zabrat. A pak tedy adventní věnec. To je taky vždy otázka. Jakou barvu dozdobení vybrat, klasický kulatý nebo něco netradičního, svíčky klasicky fialové s růžovou, nebo k celkovému barevnému ladění? 
Letos mám ty přípravy trochu postavené na hlavu, nesmím totiž nic moc dělat, ruka se nesmí prostě namáhat ani krájením čerstvé mrkve! To že jsem to podvakrát dost porušila jednou mohutným gruntováním koupelny a podruhé porcováním ryb se mi vymstilo, protože ruka si to nedala moc líbit a bolela. 
Nakonec jsem se se vším nějak popasovala s větším či menším úspěchem a jak to letos vypadá u nás s výzdobou se podívejte v dnešním článku ....

Variabilní hvězdy mám z netu. Mohou stát takhle volně nebo mohou být slepené na výšku. To jsem měla jako první variantu, jenže nemám udělanou výztuhu z větviček která je v původním návodu protože jsem žádné hezké neměla a tlačil mne termín. Slepené nestály a navíc se začaly nehezky hroutit do sebe. Stejně je na příští rok předělám včetně nového přelepu a barevnosti ....


Letos jsem pro adventní věnec sáhla do zásob. Jen jsem ho omotala
perličkami na světelné struně




I tahle váza je inspirací z netu, tu mám u sebe v pokoji ....


.... stejně jako kouličky v lucerně


Na letošek jsem si pořídila dvoje světýlka. Ta která jsou na hvězdách, ale měly původně být na věnec na dveře, a pak tuhle svítící vánoční stuhu. Ta se mi sice nehodí moc barevností (studená bílá) k ostatním světýlkům (teplá bílá), ale příště už zas bude na věnci doma. Trochu jsem výsledné fotky musela ztmavit protože jsem jí nefotila ve tmě, ale ve dne



Po několika letech jsem udělala něco i na terasu, opět inspirace z netu. Ještě bez sněhu ....


..... a se sněhem


Vzadu svítí jako obvykle tújka, na oblouku pro růže jsou kapky které jsou normálně přes léto v altánku, a v rohu ještě svítící struna. Bohužel je na baterky které v zimě venku hodně rychle ztrácí kapacitu. Takže se musí dost často měnit. Raději mám světýlka klasicky do zásuvky nebo alespoň s USB koncovkou. Nějaká plonková nabíječka z telefonů se vždycky najde


Už nejmíň dva roky se chystám na hvězdy ze sáčků na svačinu, případně se dají udělat i z normálního papíru, ale nějak to pořád nevycházelo. Až letos mi dcera nějaké přihrála, takže jsem to taky vyzkoušela. A to bych nebyla já, abych alespoň do jedné nezakomponovala osvětlení. Tahle mi visí nad schody ke mě do pokoje


Druhá větší visí na dveřích 


Sice v mé výzdobě nejsou, ale dělají radost někomu jinému. Kamarádkám maminky mojí vedoucí v práci ....


A vnučce. Té jsem udělala její vlastní vánoční ozdobu o kterou se nemusí bát. Je to taková naše tradice už z doby kdy jsem byla malá já. Každé dítě si vybralo svou vlastní ozdobu. A ta pak s ním putovala .... ty skleněné to většinou odnesly, tak jsem jí udělala jednu nerozbitnou....





25 komentářů:

  1. Nádherná světýlka a úžasně jsi je nafotila.
    Kouzelné Vánoce

    OdpovědětVymazat
  2. Moc se mi líbí ten svicen ve váze. Je naprosto úchvatný. Já letos na pár věcí úplně zapomněla, ale i tak máme na dveřích od bytu věneček a v pokoji adventní věnec. Ještě jsem vyzdobila okna a spadla klec.
    Tak tedy šťastné a veselé 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos bylo na netu tolik krásných inspirací.... mám postahováno, ale příští rok to zas bude o nějakých hezčích.... i tobě tedy šťastné a veselé!

      Vymazat
  3. Máš moc hezkou výzdobu. Přeju krásné Vánoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Doma se trochu většinou rozjedu, venku to mám raději umírněnější. Určitě co do barvy. Nemám ráda ani různobarevná světýlka ani blikající cirkusy a už vůbec ne soby, sněhuláky, Santy Clause apod. Já se vždycky inspiruju v Německu nebo Rakousku. Sice tam mají domy obalené světýlky taky, ale v rozumné a elegantní formě.

      Vymazat
  4. Vendy, u vás skutečně záříte! Mám moc ráda vánoční světýlka, tvoje zdobení se mi líbí!
    Opatruj se a užij si krásné Vánoce. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já jsem prostě světlíšková! ;-)

      Vymazat
  5. Krásné to máš, fakt. Hvězdy ze sáčků jsem dělala před nějakým rokem, ale aby byly svítící, mne tedy nenapadlo :-) - vypadá to moc dobře.
    Já se konečně letos zmohla na světýlka u domovních dveří.
    Krásný čas Vánoc, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím naprat světýlka všude :D .... a když mi visela struna jen tak bezprizorně na schodišti, řekla jsem si že jí využiju takhle... každý rok si pořídím něco nového svítícího, výměnou za staré které dosloužilo. Počítám, že od jara zase začnu s postupným nakupováním na další sezónu....

      Vymazat
  6. Vendy, tak to ses rozšoupla a máš to moc pěkné. Za mne kouličky v lucerně. Taky nemám ráda moc barevná a blikající světýlka. U nás ani nelze tolik věcí mít, máme malý byt, ale v domě máš prostor.
    Vyhrála sis. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já takhle blbla i na sídlišti, naučila se to i moje maminka po pár výletech do Německa. Ta měla dvoupokoják, ale ta výzdoba co tam měla by byla i do rodinného domu...

      Vymazat
  7. Kouličky v lucerně se mi líbí nejvíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Předloni jsem jí měla plnou kouliček na stromek proložených světýlky. Ale byl z toho hroznej bordel, tak jsem si tam dala tyhle svítící....

      Vymazat
  8. Vendy, moc hezké světelné dekorování. Měj pohodové další sváteční dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Vendy v tom zdobení jsme stejné, taky se o vánocích vyřádím. Venku mi svítí veranda a venkovní stromeček, ale doma snad všechno. O vánocích máme velkou spotřebu baterii. Doma upřednostňuju teplé světlo a venku studené. Pohodový zbytek vánoc přeju🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono mít víc prodlužováků tak mi na zahradě svítí mnohem víc. Vloni jsem měla na tújce natažená světýlka na solární baterii, ale nebylo to ono. Svítilo málo a tak tolik nesvítily. Doma raději preferuji to co se dá dát do zásuvky, ale mám i něco na baterie. Takže pořád nabíjím ;-). Většinu světýlek mám teplou bílou, jen ty solární jsou studené. A pak ta struna co na ní mám tu vločku.

      Vymazat
  10. My naopak máme stromek, ale jinak jen několik drobných doplňků se svíčkami a žárovkami. A venku už vůbec nic, pominu-li solární lampy, které má manželka v množství ne zrovna malém na zahradě u letní chalupy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už minule jsem říkala že malý stromek pořídíme, ale nějak na to zas nedošlo, ale příští rok, pokud bude aspoň trochu normální už na to dojde. Solární lampy na zimu ze zahrady uklízím, ale jinak jich taky mám trochu víc ;-)

      Vymazat
  11. Lydie
    Pěkná výzdoba....
    Svícen ve váze je hezký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co jsem viděla na netu, tak to byly nádhery co se týče výzdoby. Jenže to byly ohromné skleněné vázy, já se musela držet toho co mám k dispozici ;-)

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....