30 prosince 2022

Dneska se pořádně ....

 
.... obujte a oblečte, protože nás čeká 
pěkně dlouhá procházka tak ať vám není zima. A kdyby přece jen, tak si myslím že nějaký svařáček nebo punč, případně něco ostřejšího vás spolehlivě zahřeje. Jen tedy dnes začneme trochou kultury, pak se projdeme Prahou a skončíme na náplavce v naší klasické zastávkové destinaci, Vltavské restauraci. 
Když jsem letos propásla všechny adventní zájezdy, protože po dvou kovidových letech zákazů byli všichni tak natěšení že vzali zájezdy útokem a všechno vykoupili dřív než jsem si vůbec stačila vybrat. Takže jsem si řekla, že si udělám adventní výlet po svém. Protože nechodím do práce, můžu si udělat výlet i na víc dní a proto jsme se s Padesátkou domluvily, že mi poskytne azyl a vyrazíme do víru velkoměsta. Nabídla mi, že vyrazíme za kulturou, a jelikož jsem pro každou špatnost, souhlasila jsem. Tím myslela že vyrazíme ve čtvrtek večer na koncert skupiny Krausberry. Ona už na nich několikrát byla, pro mne to byl nepopsaný list ale poznat se má všechno. Schválně jsem tak ani nekoukala na YT abych věděla do čeho jdu. Takže ve čtvrtek 8.12. jsem sedla odpoledne na vlak a jela do Prahy. Sešly jsme se přesně na daný čas na Černém mostě před metrem. U Padesátky jsme něco pojedly, prošly se po nákupním centru (bydlí na velmi nebezpečném místě pro peneženku, což jsem taky pocítila) a vyrazily zpátky na Národní do klubu Vagón. Tenhle klub k mému překvapení pochází už z třicátých let! Už tenkrát se zde dalo bavit u dobré hudby a pití. Jen podoba byla jiná než dnes, opravdu vnitřek vypadal jako vagón, i falešná okna měl. Za války pak sloužil jako kryt. Dnes jsou na zdech vymalováni bardi rocku, blues, jazzu nebo si můžete na velkých panelech pročíst historii našich známých kapel či zpěváků. 
Našly jsme si místo ve vzdálenější části, chtěly jsme se také občas slyšet a zvuková zkouška naznačovala že s tím budeme mít problém i tak. A čekaly jsme a čekaly, občas šla pro pivko jedna pak druhá a čas plynul. Až kolem půl desáté se začala samotná produkce. Moc o ní říct nemůžu. Ne že by to byla vina přílišné konzumace alkoholu, spíš zvukaře a ne zrovna dobré akustiky. Nerozuměly jsme totiž nejen jedna druhé, ale ani zpěvákovi. Ani co zpíval ani co říkal. A o moc lepší to nebylo ani v blízkosti pódia. Po přestávce jsme se nakonec zvedly a šly na metro zpátky. Následně mi Padesátka pustila písničky z YT takže jsem alespoň věděla která bije. 😁

Z místa mám jen tyhle dvě fotky, víc se později pořádně fotit nedalo, protože bylo natřískáno do posledního místa



V sobotu jsme se po vydatné snídani (jak v hotelu při all inclusiv) kolem poledne konečně vykutálely a vyrazily do Prahy. Začaly jsme na náměstí Republiky, pak jsme se uličkami prošly až za Týnský chrám a následně na Staroměstské náměstí. Letos sice mám adventní fotky z Prahy, ale kvůli načasování není úplně znát světelná výzdoba. První co nás po výstupu z metra uvítalo, byla tahle voňavá dobrota


Když jsem teď koukala v archívu na můj velmi oblíbený a velmi starý seriál Píseň pro Rudolfa III. zjistila jsem, že jsme šly přes náměstíčko kde měl Rudolf Vandas své řeznictví. Je to kousek před nebo za Týnem, podle toho z které strany jdete


Portál vchodu z boku Týnského chrámu. Musela jsem fotit nadvakrát, objektiv mi nedovolil dostat ho do záběru najednou




Bohužel, světlo bránilo světýlkům vyniknout a tak nemám letos vánoční strom v plné kráse


Na Havelském trhu jsme si daly, spíše musely dát konečně punč, nebyly tu takové davy tudíž nehrozilo že nám ho někdo při procházce vyrazí z ruky


A když už jsme byly v těchto končinách, střihly jsme to přes Platýze na Jungmaňák, Františkánskou zahradou do Vodičkový, protože jsem se chtěla ve FotoŠkoda podívat na jedno starosklíčko které jsem si vybrala na netu. Co budu povídat. Stála jsem a slintala jak Pavlovův čokl. Ráj i peklo a pro peněženku či kartu tsunami. Od teď pro mne zakázaná zóna.....


Tak a teď tu mám pro pražské, ale i všímavé mimopražské blogery otázku. Víte kde by jste mohli najít tyhle krásně tajemné dveře? Jsou v centru Prahy na dost frekventovaném místě .... 


Protože se chtěla Padesátka domluvila s Prvorozeným že se za ním staví, z Vodičkový jsme přes Václavák nabraly směr Příkopy a Obecní dům


Na Václaváku jsme objevily nový způsob rómského podnikání. Celé rodiny tu hrají a zpívají k obveselení kolemjdoucích


Občas se k jejich produkci přidají i někteří horkokrevní turisté



I na Václaváku jsou vánoční trhy. Pokud se chcete v klidu věnovat konzumaci dobrot, čas kolem třičtvrtě na tři jen ideál. Ještě tu nejsou kupy turistů a své dělá i to že byl všední den, což je pro takovéhle návštěvy značka ideál


Průčelí nákupní galerie Myslbek má krásnou výzdobu


A to už jsme od Obecního domu co by kamenem dohodil. Takže vzhůru dolů do Plzeňské restaurace




Tam kde jsme začaly, tam jsme skončily. Na náměstí Republiky. V pozadí další nákupní centrum Palladium z bývalých kasáren Jiřího z Poděbrad


A je tu sobota, den návratu domů. A sobota vždycky když jsem s Padesátkou v Praze patří farmářským trhům na Náplavce. A samozřejmě dobrotám které jsou tu k dostání. V létě to je skvělý rybízák a pljeskavica, v zimě jeden z nejlepších svařáků které jsem zatím na adventech pila. Tedy ne jeden ale dva. Nedalo se odolat. Jeden byl z růžového vína a druhý z bílého... 


Poslední zastávka patřila také již tradičně Vltavské restauraci .....



.... a na rozloučení aby mi to nebylo tak líto že odjíždím (to je vždycky) ještě rozlučkový panáček. Legendária ....


Pohled na strop Fantovy kavárny. A fofr na vlak ....


 Tolik moje pozvánka do adventní Prahy, nicméně úplně se s ní ještě neloučíme protože ještě mám v záloze fotky ze zkoušky nového starosklíčka. 






















33 komentářů:

  1. No škoda, že nebyl ten sníh. Ale i tak jste si to užily ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím jsem se minula o týden .... ale jo, užila jsme si to stejně jako kdybych byla někde v zahraničí. Tohle bylo i s přidanou hodnotou toho že jsem si zas měla po dlouhé době s kým popovídat.

      Vymazat
  2. Bezvadný courání.Fotografie přesně vystihují atmosféru města a ty kavárničky a restaurace
    k tomu patří.
    Vendy,hezký a spokojený rok 2023

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taková naše tradice, chodit Prahou sem tam, najít si příjemnou kavárnu, dát kafe nebo Aperol a zas pokračovat dál. Jak v létě, to je samozřejmě příjemnější že můžeš sedět venku, ale teď i v zimě. jsou to takové drobné maličkosti které ale člověka nabijou na docela dlouhou dobu. I tobě snad lepší ten další rok

      Vymazat
  3. Vendy, ráda jsem se s vámi dvěma prošla, bez toho, že bych měla zase nohy bolavé, a ty dveře - to si tipnu: Františkánská zahrada.
    Hezký a úspěšný nový rok. Jiřina z n.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný rok i tobě a hlavně hodně zdraví. Pak se už všechno snáší nějak o chlup líp.

      Vymazat
  4. Dobrá akce. Já se často s foťákem pohybuju ve stejném rajónu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď nevím jestli máš na mysli ulice nebo FotoŠkoda :D :D :D . Ne, ono je tohle asi to nejhezčí a nejpříjemnější co vnitřní Praha nabízí. Takže se sem člověk stále rád vrací.... a nikdy se ti to nezprotiví ....

      Vymazat
  5. Užilas sis adventní Prahu víc než já - nejdřív jsem byla nemocná, pak jsem honila resty v práci i doma, takže ani ten svařák jsem si nedala ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On to byl vlastně nápad Padesátky sejít se takhle v týdnu, když jsem jí psala že bych si chtěla udělat cestu do adventní Prahy. A mě to tak naprosto vyhovovalo. Jen lituju, že jsme do té Prahy nejely za tmy. Ale to by byl zas mnohem větší nátřesk lidí, i když kdoví, ve všední den .... svařáky jsem si užila jak v Litomce tak v Praze takže mám splněno i v tom ;-)

      Vymazat
  6. Pěkně jsi se prošla Prahou a já díky fotografiím rovněž. Svařák si dám zítra 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už mám splněno, ale pokud bych někde narazila na svařák, ráda si ho dám zas.

      Vymazat
  7. Vendy, co dodat - užily jste si to a to je hlavní. Byla jsem teď v Praze 3 dny, zážitky vám taky postupně předložím...
    PF 2023! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si říkala že jsem to možná s tou délkou přehnala, a mohla to nějak rozdělit, ale nakonec jsem to vzala takhle z gruntu. I když ještě samozřejmě fotky z Prahy mám na dva články.
      I tobě přeji ten další rok lepší!

      Vymazat
  8. Krásná punčová reportáž, také jsem tam courala ve dne a láká mě večer, až to bude osvětlené. Krásný nový rok plný pěkných foto úlovků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už si adventní Prahu večerní párkrát užila, tak letos to byla změna na odpolední. Děkuji za přání a i tobě přeju klidný další rok!

      Vymazat
  9. Tak jsem na židli u PC špacírovala s vámi. Pěkné to bylo ! Díky.
    V novém roce jen všechno dobré !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to věřím, že se ti špacírovalo dobře ! ;-) I tobě v novém roce klid a jen to dobré!

      Vymazat
  10. Pekne fotky, dvere jsem.neuhodl..Jo take jsem se o adventu temito koncinsmi toulal, zasli jsme na vystsvy betlemu do Betlemdke kaple a k Pamnne Marii Snezne na koncert Michala Prokopa s hosty..pekne a na Rybovku k sv. Salvatorovi...Vcers jsme se vratili z termalu v Budapesti trochu obava ze zimni cedty, ale nskonec dobre..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě já okolo nich chodila léta, a i teď při návštěvách Prahy ale nikdy jsem si jich vlastně nevšimla! Tak Prokop měl koncert u Panny Marie Sněžné? To musela být paráda. A přímo v kostele?

      Vymazat
  11. Krásně jsi svůj pobyt prožila i propila :D. Na svařáček z bílého se chystám už dlouho, ale ode dneška nepiju, tak nevím, kdy ně něj dojde :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, je fakt, že si s Padesátkou neodříkáme ;-) :D. Ale je to jednou za čas tak proč si neudělat radost. No když si dáváš takový divný předsevzetí, tak se nediv že ho dlouho neochutnáš!

      Vymazat
    2. Už teď toho lituju! :D

      Vymazat
    3. Tak důvod asi máš. Já to mám tak nějak na půl. Tři neděle si dám k telce čaj, pak si dám víno, a zase čajíky. Tak v zimě to jde, v létě to vychlazený víno po celém dni je skvělá vzpruha....

      Vymazat
  12. Krásně jsem si s Tebou pokoukala na Prahu. Je mi líto, už tři roky jsem tam nebyla. Letos to musím napravit. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však já už jsem potřebovala vypadnout pryč odsud jako sůl. Už aby bylo teplo a já mohla na chatu.... to se tam pak budu courat častěji

      Vymazat
  13. Hezké toulání. Důležité je si to užít podle vlastních představ a to se doufám, povedlo. Přeji Tobě i Tvé rodině šťastný rok 2023, hlavně pevné zdraví, hodně štěstí, lásky, pohody a spokojenosti. Ať se vám všem dobře daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je důležité vůbec to se tam podívat. Program už je taková podružnost. I tobě přeju dobrý rok a hlavně zdraví

      Vymazat
  14. A ty dveře? byl můj tip správný? dík Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  15. To tedy byla pořádná dámská jízda :).
    Krausberry znám hlavně podle názvu, možná nějaké skladby jsou na starých vinylových deskách Rockový maraton, ale živě jsem je nikdy neviděl. Jinak ale atmosféru klubů miluju, přestože je tam rachot jak na nádraží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsem si to opravdu užila. Po dlouhé době. Ono je to s Krausberry takové že původně Martin Kraus hrál a zpíval v Bluesberry, jenže pro nespolehlivost ho v roce 84 vyhodili. No a on na truc založil Krausberry. A hrají až dodnes. Já popravdě neviděla taky nic. Jen něco na plátně na druhém konci klubu. Jo, atmosféra byla skvělá, jenže když nic nevidíš a nic nerozumíš, tak to není úplně ono.

      Vymazat
    2. A zajímavé bylo věkové složení publika. Od mlaďáků po důchodce. Nejvíc asi byl zastoupen věk 40 - 60. I když někteří tak trochu koukali kam se to a na co dostali, ti tam zřejmě byli stejně jako já na pozvání známých.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....