17 listopadu 2022

Pampeliškohraní ....

 

.... začalo jeden mlhavý den tím, 
že jsem při focení kapiček které jste viděli minule narazila v trávě na tyhle odkvetlé pampelišky. I na nich jsem si všimla drobných kapiček a tak mne napadlo vzít si jednu domů a podívat se na ní více zblízka ....






Měla jsem nasazený Industar, malé starosklíčko které mne ale už dřív zaujalo při normálním focení svou ostrostí. Takže jsem si řekla že ho spojím s mezikroužky a uvidíme co z toho vyleze. Vylezly z toho na můj vkus krásné ostré snímky i když jsem stále ještě nepoužila na tenhle způsob focení stativ ....





.... a pak mne napadlo, co kdybych si vyzkoušela i ostatní starosklíčka jak se s tím popasují ona. Snažila jsem se fotit zhruba stejná místa a u všech jsem zvolila clonu 16 což je u nich maximum.  A rozdíly byly hódně velké ....
Tak třeba takhle fotil Helios 44-2




Další na řadě byl Helios 44M



A jako poslední Pentacon 1,8/50



A proč třeba neporovnat to i s mobilem s nastaveným režimem Makro


Jak je vidět, každé starosklíčko má své. A i když jsem si říkala, že na focení bez mezikroužků je na nexíkovi výborný Helda, nakonec to na celé čáře vyhrál zcela nenápadný malý Industar ....



18 komentářů:

  1. Krásně sis hrála. Občas také podléhám takovým touhám nafotit něco zajímavě a jinak. Tobě se to moc povedlo. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Kapky na pampeliškách k takovým věcem neustále vybízejí. Spíš mne překvapilo to srovnání těch objektivů. Nefotila jsem tedy ještě jedním, protože ten má rozbitou clonu, můžu s ním fotit jen na nejmenší, a já potřebovala naopak ostrost pokud možno všude.

      Vymazat
  2. Přidávám se k prvnímu komentáři.Nic jiného se napsat nedá.
    Úchvatné.
    Mně se se starosklíčky nedaří,ale nějakou dobu jsem to nezkoušela,.Hodně mě tohle hraní bavilo.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si vždycky nacpu na foťák jedno, říkám si super, fotí se s ním pěkně, pak si řeknu no chtělo by to vyzkoušet jiné, zas si řeknu super a zas ho tam mám jak dlouho. A tak to jde dokola. Ale s tím industarem mne to překvapilo co se týče ostrosti i při focení normálně venku na procházce, protože já ho na nexíkovi ještě nezkoušela a to mám nexíka od jara. Mám slabost pro heliose a ti mi připadali fajn. Tak u těch starosklíček se prostě počítá s tím, že jsou měkčí nejsou to super břitvy, ale ten industar fakt ostrý je. To mi právě došlo už když jsem ho měla na nikonovi.

      Vymazat
  3. Nezbývá než tiše obdivovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Úchvatné! Na některých fotkách vypadá jak ze stříbra, na některých má lehkost pavučiny.
    Vendy, měj krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, to dělalo to jak byla chuderka mokrá. Ale ona ta lehkost tam byla, musela jsem dávat hodně pozor aby se mi nerozlítla při nějakém neopatrném pohybu

      Vymazat
  5. Vendy, paráda. Nejvíc se mi ale líbí 4. a 6. fotka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty jsou krásně ostré. Tedy na starosklo...

      Vymazat
  6. Každý z objektivů se s tím, myslím, vyrovnal moc dobře. Krásné světlo :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pravdou je, že ty ostatní objektivy spíš ukazují jak zajímavý a pohledný bokeh umí. Ale s ostrostí jsou trochu na štíru. Co se týče světla, fotila jsem na bílém parapetu okna když svítilo sluníčko. Proto ta určitá stříbrnost, jak psala Helenka

      Vymazat
  7. Zvídavost se vyplatila. Pořídila jsi nádherné fotky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Těším se až zase louky rozkvetou žlutými květy, tyto fotky jsou trochu smutné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vidíš, já si víc užiju focení těch odkvetlých než kvetoucích. Ty odkvetlé nabízejí mnohem víc zábavy a možností

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....