27 října 2022

Zámek je za námi ....

 


.... a tak se podíváme na kousek parku. Jde opravdu 
jen o kraj, protože jak už to bývá, moc času není. Prostě něco za něco. Ale i ten kraj napovídá že park je pohledný. Takže pojďte za mnou, jdeme se rozhlédnout ....


Již při příchodu k zámku určitě upoutá pozornost každého velká stará borovice zaopatřená zabezpečovacími lany. Jedná se o borovici vejmutovku úctyhodných rozměrů







Nicméně ani ostatní stromy v parku nejsou žádní drobečci


Najdete zde i krásnou alej










Z parku bude přesun k rybníku před zámkem kde se na hladině důstojně nesla labutí rodinka. Velmi oražená, nutno podotknout....
Jinak už jsem z nemocnice doma, byla to vcelku rychlovka. V pondělí nástup, v úterý samotný výkon a včera hurá domů. Samozřejmě tomu odchodu jsem se absolutně nebránila, co si budeme povídat, prostě doma je doma. Zákrok samotný byl kvůli novému způsobu trochu jiný, nebyl v úplně hluboké narkóze, nebo alespoň jeho část. Ta kdy mi blokovali nervy v ruce abych nic necítila a nemusela ho celý prospat v opravdu hluboké narkóze. Nevýhodou je, že když vás dovezou na pokoj zjistíte že z ruky máte něco co se vám snaží každou chvíli buď vyrazit zuby nebo rozbít nos. Prostě velmi nebezpečnou věc. A ta vám neužitečně visí podél těla zhruba dvanáct hodin. Ovšem když blok začne ustupovat, začnete litovat že netrvá déle protože se dostaví dost brutální bolest kterou mi tedy neutlumila ani injekce, takže až do rána jsem střídavě usínala a zase se budila. Ale možnost odchodu domů byla mnohem lákavější než nabídka ještě jednoho dne v nemocnici, byť s možností silnějších analgetik. Takže vybavená recepty na prášky, bodnutou injekcí proti bolestem jsem velmi ráda opouštěla pavilon ortopedie. Nutno říct že sestřičky byly zlaté, staraly se o mě skvěle (měla jsem výhodu v tom, že jsem celé úterý byla pokoji sama) a patří jim za to velký dík. Trochu horší jsou každodenní úkony, přece jen levá ruka je levá i když v mém případě ne tak moc, ale omezení tu je. Ještě že aspoň psát můžu, ale o focení si tedy musím nechat zdát na delší čas. Příští týden jdu na převaz a pak se dozvím co bude dál. Jsem ráda, že zatím ruku nemám v sádře jak byla původní předpověď a doufám, že už to ani nebude potřeba. A ani bolesti už nemám, což tak trochu svádí k tomu dělat víc než bych měla....

20 komentářů:

  1. Tak to byla rychlost.Ať se ti ruka rychle hojí.
    Borovice má už hodně za sebou,ale je krásně zajímavá.Park se mi líbí,mám tyhle přírodní moc ráda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufala, že tam budu jen tu nejnutnější dobu, byť mám pobyt v nemocnici z pojistky hrazený od prvního dne. Jenže to se prostě nedá pokud ti nic není. Takže jsem spoléhala jak na to, že mají málo místa na lůžkovým (ležela jsem na dislokovaném pracovišti na gyndě) tak že to bude v pořádku a nebudou žádné komplikace. I když mě doktor přemlouval že mají k dispozici lepší analgetika než budu mít napsané, tak jsem brala nohy na ramena jak to šlo.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuju, no hlavně se budu co nejrychleji potřebovat zbavit té bakule co mám na ruce a s kterou se pořádně nedá ani koupat. Tu mám do příštího čtvrtka kdy se taky dozvím jak se bude pokračovat. Zatím to vypadá, že to bude v pořádku, bez nějakých komplikací

      Vymazat
  3. Moc hezké fotky z podzimního parku.
    A držím palce, ať je ruka brzo OK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ani nevíš jak se modlím za to, abych už měla aspoň nějakou ortézu která se dá sundat a nandat....

      Vymazat
  4. Opatruj se a nespěchej!
    Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to řekne nespěchej, ale jsem doma druhý den a je to šílený protože najednou nemůžu skoro nic dělat, úplně dobře se ještě nemůžu ani oblékat ani obouvat abych šla aspoň na procházku, knížku taky neudržím a čučet furt na televizi je naprostý očistec. Tohle je věc z který jsem měla největší hrůzu....

      Vymazat
  5. Fotky skvělé! Tak ať je brzy vše OK. Ale nespěchej a svým způsobem se trochu hýčkej.
    Klidný sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, hejčkala bych se, hejčkala, ale jak. Nemůžu s tou bakulí na ruce nic pořádně dělat, můj oblíbený relax vana je značně omezeným knihu neudržím a foťák už vůbec ne! Špatně se mi obléká do normálního oblečení i obouvá takže ani ven se zatím nedostanu....

      Vymazat
  6. Krásný zámek a hezký je i ten anglický park. Přeji ať je ruka co nejdříve zahojená. opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím se chová slušně, občas zabolí, ale spíš když udělám pohyb který nevyhovuje stehům, Už mi i splaskly buřtíky které jsem měla místo prstů a omyla se brutální dýňově oranžová desinfekce. Jen se mi trochu vybarvují modřiny na předloktí a na kloubu ukazováku, asi taky vzniklé díky zákroku a otokům.

      Vymazat
  7. Vendy, ty mi přijdeš, že netušíš, že jsi nemocná! co bys měla dělat? sedět, ležet, nejlépe v župánku na divanu a nechat se obsluhovat! Ruka je po operaci, tak jí dopřej klid k uzdravení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejsem nemocná! Mám jen operovanou ruku. Obsluhovat mne nemá kdo a ležet nebo sedět v župánku neumím, nikdy jsem neuměla a počítám že se to ani nenaučím. A protože mě nic nebolí je to ještě horší být v klidu než kdyby mne něco bolelo....

      Vymazat
    2. To byla ode mne provokace, ale buď ráda, že tě nic nebolí, ruka se zahojí a budeš pak zas jako vítr. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. No to budu muset, abych dohnala co teď zameškám... hlavně na zahradě

      Vymazat
  8. Ahoj Vendy, ať Tě ruka nebolí a jsi v cajku ! Fotografie parku moc hezké, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Zatím je ruka hodná, zabolí jen občas ale dá se to, nemusím se cpát práškama. Zítra se dozvím další....

    OdpovědětVymazat
  10. Hlavně, že to dobře dopadlo a bez hluboké narkózy, ty jsou někdy nebezpečnější než samotný zákrok, někdy mohou poškodit mozek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zatím jsem je přežila bez újmy už dvakrát. No možná je otázkou jestli opravdu bez újmy ;-). Ale jsem ráda žen mě utlumili jen na ten čas když mi dělali ten blok nervů, tam opravdu nepotřebují aby se jim tam pacient mrskal jak ryba na suchu.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....