22 října 2022

Barvy podzimu - fotovýzva .....

 


.... u JaryD. Ta mi sedla akorát do toho, co jsem nafotila 
v posledních čtrnácti dnech. Trvá sice až do začátku listopadu, ale počítám, že v té době budu mít ještě ruku v sádře takže nevím jak by se mi fotilo. A tak přeruším na chvilku nit vyprávění z prvního zájezdu abych se mohla, jak jsem slíbila, zúčastnit. Tak ono se de facto moc neodkloním, protože všechny fotky do výzvy jsou právě z těchto dvou zájezdů, jen z různých míst. Naštěstí všude tam se dalo pokochat i výhledy do krajiny a ty se mi tedy teď náramně hodí ....

Začneme v Polsku v lomu nad zlatým dolem ....


.... aby jsme se podívali na krásu krajiny pod Rychlebskými horami



Z Polska se na létajícím koberci přeneseme do Českého krasu. Výhled z hradeb hradu Karlštejn ....




..... další přesun a to do Koněprus


Čertovy schody. Tak se jmenuje největší vápencový lom v republice kde se těží ten nejkvalitnější vápenec. A díky němuž se přišlo právě na jeskyně pod návrším Zlatý kůň




Ovšem nejznámějšími lomy v Českém krasu jsou ty u Mořiny. Velká a Malá Amerika a Mexiko. Je jich tu samozřejmě mnohem víc, ale tyto tři jsou takovými kultovními. Ráda bych si ještě jednou sem udělala výlet ale ne nahoru ale dolů, k jezírku ....



Samozřejmě že všechna místa navštívíme ještě jednou a důkladněji, fotek vzniklo mnoho, ale tyhle jsou takovou malou ochutnávkou a zároveň splněním Jarčina úkolu ....

49 komentářů:

  1. Vendy, fotografie jsou úžasné a já ti děkuji za účast ve výzvě. Samozřejmě příspěvků můžeš dát víc a já se budu moc těšit na další krásné fotografie barevného podzimu. Přeji ti, ať vše dobře dopadne a jsi brzy v pořádku. Krsniu sobotu i neděli Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, odpopovídala jsem na mobilu...Krásnou n sobotu a neděli. ještě dodám, že odkazy na příspěvky budou ve složce na mém druhém blogu: https://duchjara1.blogspot.com/2022/10/podzimni-foto-vyzva-odkazy.html

      Vymazat
    2. No ono toho asi víc nestihnu. Zatím foťák ani mobil na focení neudržím, a až udržím, už bude po veškeré barevné kráse. Protože to listí jde ze stromů pěkným fofrem. Navíc se má zhoršit počasí, takže bude rychle i ten zbytek hnědnou....

      Vymazat
  2. Barvičky krásný, ale do toho podzimu se, koukám, trefilo i počasí, na všech fotkách je pošmourno nebo deštivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, až na tu Ameriku pršelo dost často. V dešti jsme ťapali na Karlštejn, během prohlídky přestalo ale při přesunu zas pršelo, takže na prohlídku jeskyní jsme zas čekali v dešti. Až u té Ameriky přestalo a bylo příjemně.

      Vymazat
  3. Vendy,úžasné fotografie, podzimní bomba 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bylo to barevně úžasné. Jen chybělo ještě to sluníčko, to by bylo ještě krásnější

      Vymazat
  4. Parádní fotky, barevná krása. Karlštejn, Koneprusy atd skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na podzim to tam hraje všemi barvami....

      Vymazat
    2. Je tam všude krásně, znám ten kraj bydlím v Berouně.

      Vymazat
    3. To je pravda. Já jezdím na Brdy, mám chatu na Mníšku a to je vždycky tak krásně všechno vybarvené díky těm všem bukovým partiím.... Většinou vždycky 28.10 končím na Dobříši v parku sezónu focením. Letos bohužel jsem se tam nedostala, tak alespoň tenhle zájezd mi to trochu vynahradil.

      Vymazat
  5. Moc pěkné fotky ♥ u nás zatím podzim tak baevný není♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady už dost listí opadalo, hlavně z javorů, na zahradě ale mám pořád na jabloních zeleno

      Vymazat
  6. To jsou neobyčejně krásné fotky velice krásných míst.

    OdpovědětVymazat
  7. Podzim umí krásné barvičky.

    OdpovědětVymazat
  8. Barvy jako malované a poctivě namíchané :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak příroda si to míchání pěkně užívá, nespěchá. A pak to takhle krásně vypadá

      Vymazat
  9. Překrásné, Vendy!
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasné fotografie.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky. Ta poslední ta si tedy je !
    Pohodovou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A všechno to je focené mobilem protože jsem si zapomněla doma baterky a v aparátu byla baterka vybitá.

      Vymazat
  12. Vendy, tak v tomto se mi nejvíce líbí druhý a třetí snímek odspodu, znám to na Americe, jezdívali jsme tam vlakem do Srbska a pak přes Malou, Velkou Ameriku a Mexiko na Karlštejn a na nádražíčko v Karlštejně, odtud zas do Prahy a domů. Škoda, že vám pršelo, ale i tak jsi nafotila pěkná místa.V Koněpruských jeskyních jsem byla naposledy se školou, ještě v pravěku.
    Přeji rychlou obnovu zdravíčka a ať ti to i nadále fotí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Americe jsem byla poprvé, ale Karlštejn a Koněprusy taky byly klasika školní výlety.

      Vymazat
  13. Lydie
    Podzim je kouzelný. Moc hezky jsi to zvěčnila.

    OdpovědětVymazat
  14. Hezky naplněná výzva. A ty fotky z Českého krasu jsou správně dramatické

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Vendy, zdravím. Tvoje fotografie podzimní přírody jsou jak malované obrazy ! Měj se dobře a buď zdravá. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Vendy, moc pěkné fotky. Nějak jsem nepostřehla tvoji ruku v sádře. Tak ať se brzy uzdravíš.

    OdpovědětVymazat
  17. Pěkné fotky...Zrovna je ta nejkrásnější část podzimu s pomijivou krásou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náštěstí jsem něco málo stačila nafotit

      Vymazat
  18. Lezarts

    Nádherné snímky a to krásné světlo, to by byla fototapeta👍
    Přeji, aby se ručka rychle hodila!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chvílemi to světlo bylo opravdu suprový. Tak já budu doufat že žádné komplikace nebudou, popravdě už jsem zas doma....

      Vymazat
  19. Barvy na pozadí skal a lomů jsou skvostné. Moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak Brdy a posléze i ten kras hráli všemi barvami, to je pravda.

      Vymazat
  20. Fredy Kruger

    " V létě , je vzduch teplý, příjemný, vlahý,
    proto chodívám většinou nahý !
    .... když na mne křičejí : ,, ty lumpe" ,
    říkám jim : ,,tak na mne nečumte ,, !

    .... tu přijde říjen a já, ... náhle zmodrám !
    Mám husí kůži ! .... říkám si : ,,dobrá " !
    dostal jsem barvu podzimu ! "

    Bobb Šoustt se připravil na zimu !
    Navlík´ si slipy na zadnici,
    na hlavu nasadil beranici
    a takto oblečen, ven ho jít láká !

    " Když vezmeš ponožky" ! ( děd z okna kráká )
    "Pomůžu stavět ti sněhuláka !
    bude ti teplo ! za to ti ručím !"

    " Seru ti na ně !"
    ... chlapec si hučí .....

    OdpovědětVymazat
  21. Tak jako brala bych celý rok nejradši tu variantu A. Taky raději teplíčko než modrat zimou ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné fotky, pokochala jsme se. Ta barevná krajina nemá chybu.
    Vendy, měj prima listopad. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě vždycky v té barevné krajině fascinují ty třešně. Ta jejich nádherná rudá a zlatá. Dokáží mezi buky a duby po krajích lesů vytvořit nádherný barevný kontrast.

      Vymazat
  23. Rychlebské hory trochu znám z naší strany, na co jsme ale zatím neměli štěstí, je Velká Amerika, kdysi jsme byli několik dnů na Zbirohu, ale zrovna jsme měli auto v opravně a museli jsme cestovat vlaky a nebylo jak se k lomu dostat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam, ač Pražák a navíc majitelka chaty na Mníšku, což je od obého coby kamenem dohodil, nikdy nebyla. Asi proto, že v době kdy tam disent pořádal svá setkání mne politika nezajímala a nebyla jsem ani takový ten tvor, který se musí za každou cenu odlišovat i kdyby to bylo právě tím, že tam poleze po stěně dolů. Nějak jsme se prostě míjely. od dcery jsem měla slíbené že se tam z chaty zajedeme podívat, ale jako spousty jiných slíbených výletů se to neuskutečnilo, tak jsem si to holt musela koupit. Takhle na podzim s těmi barevnými listy to je krása, ale já bych raději dolů.....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....