21 října 2022

Vždy mi přijde trochu ....

 

.... voayerské nahlížet do nejintimnějšího 
soukromí při zámeckých prohlídkách. Jako kdybych tam sama seděla a okolo proudily davy lidí kteří by se dívali do mé ložnice, koupelny, budoáru .... no a přesně to ale dělám i já sama v této kapitole návštěvy interiérů na zámku Moszna. Dnes totiž je na pořadu dne koupelna, ložnice, zámecká kaple a oranžerie ....


Některé místnosti na zámku zrovna nábytkem neoplývají, jako třeba budoár před koupelnou. Tady jsou celkem asi jen tři kusy nábytku. Nejhezčí z nich je tato komoda


Za to koupelna tedy stojí za to. Já sama bych takovou klidně brala. Hlavně tu zapuštěnou velkou vanu 😉





Z koupelny se prochází buď do další místnosti, takového příjemného budoárku z kterého je i vchod na terasu nebo na chodbu k ložnici. Co mne zaujalo byly tyto původní vypínače. Budoár samotný jsem nefotila, protože díky možnosti jít dvěma směry se davy návštěvníků rozdělily na dva proudy a vyfotit ho bez nich byl nadlidský úkol


Pohled z budoáru na terasu a park


Mít pokoj nebo ložnici ve věži. To je od dětství můj sen. A tady na zámku je to skutečnost. Ložnice, resp. postel je umístěná v další z mnoha věží zámku. To že tu nejsou žádné skříně vyplývá ze skutečnosti, že už v době kdy se přistavovala další část zámku, se počítalo s vestavěnými skříněmi které jsou po celé délce zdi budoáru i chodby. Velmi šikovné a na svou dobu velmi moderní řešení. Protože do těch malých místností se moc nábytku nevejde, ale přitom je potřeba spousta úložného prostoru....


Z těchto místností se různými úhybkami po schodišti schází do bývalé kaple a z ní pak ven směrem do parku. Kaple je v novogotickém křídle, takže v sobě nese prvky obvyklé v gotice, nádherné klenby a vitrážová okna









Pokud jste si na prvních snímcích z exteriéru zámku všimli i skleníku, nebo vlastně oranžerie, tak takto vypadá zevnitř. Ten strom se silným kmenem který zabírá skoro celou stavbu je nám dobře známý fíkus



Po dvou symetricky umístěných schodištích se z oranžerie dostanete do zámecké kavárny


Tolik zámek zvenčí i zevnitř. Ještě nás čeká malé nahlédnutí do parku a k rybníku. Tím zdejší návštěva končí a my se vydáme na cestu do města Nisy

18 komentářů:

  1. Já jsem asi hodně zvědavá a tak jako chodí návštěvy u nás na soc.zař,tak i já ráda si vše prohlédnu u nich. Na zámku je to vůbec zajímavé.Interiéry se mi líbí i skleník.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky si ráda prohlížím, ale jsou místa kde mi to připadá tak trochu nepatřičné.... tady to bylo umocněno tím, že ten mobiliář je vcelku moderní, není to zas ta naše známá zámecká klasika, takže to vypadá že majitelé si jen odskočili a hned se zas vrátí.

      Vymazat
  2. Moc pěkné interiéry. krásné jsou ty vitráže. děkuji za moc pěknou podívanou a přeji Ti krásné dny, hlavně až ti vše dopadne co nejlépe. Držím palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vitráže byly krásné jak tady tak i později v Nise v kostele sv. Jakuba a Anežky. V to doufám, že to dobře dopadne!

      Vymazat
  3. Nádherná místa jsi nafotila. Pěkný zážitek a jistě sis na zájezdu odfrkla od práce. A dík, že ses o to s námi rozdělila.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z jedné strany odfrkla, z druhé strany se mi práce navršila. A to už nedoženu

      Vymazat
  4. Koupelna je skutečně skvostná, další prostory neméně. Klenba v kapli, to je nádhera a ta oranžérie...
    Děkuji za nakouknutí, Vendy a přeji příjemný víkend. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Vendy, krásné nahlédnutí, Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  6. Koupelna nemá chybu, ale i to další, co jsi fotkami přiblížila je moc pěkné.
    Klidný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to takové trochu zas jiné než na našich zámcích, dokonce i takové interiéry na Mníšku, byť jsou z dvacátých let minulého století jsou mnohem méně moderní než tyto.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Velice elegantní interiéry, hezký návrat do dob minulých. Takový “zámeček” bych docela brala, ale, pouze mi v tom bráni ceny energií😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hele, oni už něco tušili, protože ty místnosti jsou fakt malý!

      Vymazat
  8. Paráda. Ta koupelna je fakt super. Vana jako malý bazén. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta mě dostala, to je pravda. To je tak akorát dát si v ní pěkně šampíčko!

      Vymazat
  9. Interiér přímo vybízí k představě, jak tam muselo být příjemné přebývat, vana spíš působí jako bazén, když do ní vedou schody.
    A kaple s gotickými stropy také nemá chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím že jsou místnosti vcelku malé a ještě tak zvláštně členěné jsou opravdu útulné. Dala bych si klidně říct takové bydlení. Navíc jak už bylo řečeno, zámek byl obývaný až do 40.let minulého století, byl elektrifikovaný a už měl i ústřední vytápění, tak v něm asi bylo dobře. Tu vanu bych brala všemi deseti, vlastně celou tu koupelnu. Kaple vypadá pěkně, byť bez výzdoby a varhan.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....