19 října 2022

Jak jsem slíbila .....

 


.... dnes vás pozvu na prohlídku interiérů
zámku Moszna. Už na druhém hodně velkém polském zámku mne překvapilo, jak malé jsou tu pokoje. Z našich zámků jsme zvyklí na opravdu reprezentační a rozsáhlé místnosti, takže to může člověka docela zaskočit. Asi už tenkrát počítali s nějakou energetickou
 krizí 😉. Je znát, že historie zámku je vcelku novodobá, takže tomu odpovídá i mobiliář. Trochu mne zazlobil foťák, resp. bateriová šachta, dvě baterky nechtěly s kontakty spolupracovat, takže jsem až po pár prošlých místnostech přemluvila tu poslední aby začala makat. Ale nakonec všechno dobře dopadlo a tak jsem nemusela letět do autobusu pro telefon .....
Když neměly místnosti dřevěné stropy, tak byly krásně štukové. Tenhle byl v knihovně


Tato místnost původně sloužila jako hudební salon, dnes se zde oddává


A jsou tu krásné závěsy 



Tenhle nádherný dřevěný strop patří velké galerii, vlastně také největší místnosti kterou jsme procházeli. Je přes dvě patra a dolů vede krásné dřevěné schodiště. A když sejdete po něm dolů, jste v zámecké kavárně ....



..... kde celému tomuto prostoru vévodí tento velmi zajímavý a krásný lustr



Průhled a průchod z galerie do jednoho z pokojů


Pohled z galerie dolů do kavárny 


A jsme dole v kavárně. Z ní se projde do zámecké restaurace




.... v které se zrovna učili mladí kuchaři a kuchařky za dozoru zkušených  pracovat s rybami, jmenovitě s kaprem



Na galerii navazuje zámecké divadlo s proskleným stropem. I tady je krásný dřevěný strop


Z něj se projde do společenské místnosti, které vévodí krb a kulečník. Stejně tak jak je členitý zámek zvenku, i místnosti jako tato jsou členité a víceúrovňové. A opět krásná řezbářská práce na stropě. Velkým problémem bylo focení. Buď se fotilo proti světlu, nebo s minimem světla, jako třeba tady na této fotce. Ostatně problém s focením proti oknům jsem měla už na zámku Ksiacz. 



Tato místnost je v neogotické části zámku, čemuž odpovídají i okna s vitrážemi




 Tento společenský sál je "za roh" a ještě po schodech nahoru, a má velmi krásný strop s velmi zajímavými lustry


Je zakončený touto částí která se nachází v té hlavní vysoké věži


Tady prohlídku ukončíme abychom se příště podívali do koupelny, ložnice, zámecké kaple a do oranžerie která samozřejmě nesmí chybět. Co by to bylo za zámek bez ní.....










































20 komentářů:

  1. Zámek je uvnitř moc hezký. Je škoda, že Tě zlobily baterie. To by člověk v tu chvíli člověk plakal. No technika když se ˇšprajcne" tak s tím nic neuděláme. Měj se moc pěkně a přeji Ti příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak naštěstí tam se mnou byli jedni manželé s kterými jsem se sešla už jednou a fotila jim něco tak jsem se s paní domluvila, že v případě že to nedám, mi fotky pošle. Pak jsem navíc zjistila, že tam je i paní z Rybníka, taky nadšená fotografka, takže jsem to měla pojištěné ze dvou stran. Naštěstí to dopadlo dobře a i když mi odešla nakonec baterka v tom zlatém dole, dofotila jsem to na mobil.

      Vymazat
  2. Interiér zámku se mi líbí.Krásná schodiště,strop i lustry.
    Taky mě technika nedovno pozlobila.Ještě se mi nestalo,abych měla ve foťáku plnou kartu.Ještě,že máme ty mobily.
    Vendy,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí mám foťák se dvěma kartovými sloty a v obou mám karty, to by nebylo až takové neštěstí. No mobil jsem měla, ale zapomněla jsem ho v autobusu....

      Vymazat
  3. O zámku vím, ale ještě jsme tam nebyli. Tak aspoň foto procházka ;)
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak máš inspiraci proto si tam zajet a prohlédnout si ho naživo ;-)

      Vymazat
  4. Zaujal mě ten lustr, ten se mi moc líbí. A taky pohled na kuchtíky. Vendy, měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten lustr je opravdu krásný a velmi netypický!

      Vymazat
  5. Vendy, díky za tu nafocenou krásu. Ráda jsem se koukla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu stojí za to projít se tímto zámkem.Je na co se dívat.
    Měj pěkný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, je sice takový modernější co do vybavení, ale krásný.

      Vymazat
  7. Krásné místo, díky za virtuální výlet :).

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, líbí se mi procházka zámkem prostřednictvím tvého focení.Téměř vše jsi pofotila a mám představu, jak to tam vypadá a ani nevidím velký problém, který jsi avizovala kvůli světlu.
    Posezení v kavárně a v restauraci by nebylo marné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pofotila ale taky hromadu vymazala, protože se opravdu špatně fotilo. To co jsem uveřejnila je taky někdy na hraně.

      Vymazat
  9. Vendy, nádhera. tady bych si to také užila.

    OdpovědětVymazat
  10. Zámek vypadal krásně už zvenku a vnitřek to završil. A také je to prima článek, místo neznám a ani jsem o něm neslyšel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, o polských zámcích toho člověk moc neví. Tedy samozřejmě krom Krakova a .... no a vidíš, další mne nenapadá. Já zatím absolvovala návštěvu dvou, Ksiaze a Moszny. Oba dva jsou velké a krásné. Já hon tedy měla naplánovaný už před dvěma lety, jenže kvůli kovidu to nebylo možné, tak jsem se k němu dostala až letos.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....