09 září 2022

Když kvůli kovidu ....

 


.... u Míši padl společný výlet, volila jsem tedy
samostatný. A kam jinam než na Dobříš. O dovolené jsem se tam ať už kvůli špatnému počasí nebo množství práce nedostala, tak teď jsem to chtěla napravit. Hlavně jsem chtěla po dvou letech rekonstrukcí a roce reklamačních prací vidět jak vypadá nová výmalba oranžérie a co se nyní skrývá v jejích útrobách. Už u zámku jsem zjistila, že tentokrát jsem nezvolila dobře co se týče aparátu. Vzala jsem si nexíka a k němu jsou jen pevné objektivy, a navíc při slunečném počasí je špatně vidět na displej. Sice jsem měla sebou viewfinder, ale i tak jsem měla velké problémy s tím, že bez možnosti zoomu jsem se prostě nevešla. Takže jsem se všelijak kroutila, poklekávala, zaklekávala ale i tak jsem nedostala do záběru co jsem chtěla. A tak nakonec jsem v mnoha případech rezignovala, vzala mobil a fotila na něj. Ještě že má objektiv na 64 mpx. S ním jsou fotky opravdu kvalitní. Ale i u něj je průser s focením na sluníčku. 
Dneska se rozhlédneme trochu po parku, záběry vám budou známé, protože už jsem je několikrát na blogu měla, ale proč si je nepřipomenout. Navíc park má každý rok jiné osázení květinových partií ....



Tenhle pohled na kaštanovou alej mi připadá vždycky tak krásně uklidňující. Bohužel díky klíněnce už zas kaštany opadávají aniž by dosáhly svého zlatého vrcholu kdy se sluníčkem tvoří dokonalé spojení


A stejně jako nikdy neopomenu vyfotit ten předchozí záběr, tak nezapomenu na své dva kamenné oblíbence. Dnes tedy jen jeden, druhý byl v přímém dosahu sluníčka a tak byl značně přepálený a ani dodatečné úpravy z něj neudělaly koukatelný obrázek. Tak zas někdy příště a líp ....


Letos se nesla výsadba záhonů v jednolité žluti afrikánů na spodní terase



Veškerá sochařská výzdoba prošla buď restaurováním nebo byla nahrazená kopiemi. To se hlavně týkalo soch na fontáně Napájení Heliových koní či soch ve výklencích oranžerie. Drobné sochy a doplňkový výzdoba byly pečlivě vyčištěny



Pokaždé když jsem šla okolo těchto chrličů, vždycky mi naskočil obrázek slavností Krále Slunce Ludvíka XIV. a říkala si, že by z nich určitě teklo víno. Po rekonstrukci z nich sice víno neteče, nicméně alespoň z nich teče voda....



Opravou a vyčištěním prošla i tato fontána a nutno říci že jí to opravdu velmi prospělo


Veškerá sochařská výzdoba pochází od Ignáce Františka Platzera. Toto je socha válečného veterána


A v detailu


Na druhé terase vznikla po rekonstrukci ze dvou velkých záhonů dvě příjemná jezírka. Tady pro změnu vládla modročervená výsadba v čele s rudými jiřinkami .....


.... různobarevnými šalvějemi


Dcera se zbláznila do malování kamínků a s Bobulí malují ostošest. A tak jsem jí slíbila pár kamínků umístit po výletech. Takže jeden jsem nechala na obrubě fontány. Druhý den tu byla nějaká soukromá akce, tak nevím jestli si ho někdo odnesl....


Než byl francouzský park zpoplatněn, dalo se zřejmě těmito dveřmi procházet mezi ním a anglickým parkem


A na rozloučenou ohlédnutí zpátky


Příště se už podíváme jak dopadla iluzivní výmalba oranžerie a co se skrývá v jejích útrobách ....

13 komentářů:

  1. Vendy, ale že to tam prokouklo! Měla jsi pěkné počasí. Tu branku jsem kdysi fotila v zimě a vypadala jaké dobře.Až moje kamarádka Marcela ( má covid ) bude ok, mohly bychom se tam zas podívat.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se tam znovu vypravte, stojí to za to. Procházka oběma parky je velmi příjemná....

      Vymazat
  2. Zajímavá místa jsi prošla. Tady je důkaz, stejná místa se mění a pokaždé se nafotí jinak.Mej se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě musím dodat, že jsme v Dobříši u parku kdysi byli několikrát a vždy byl uzavřen, brána zamčená. Tehdy patřil zámek spisovatelům. Nevím, jak je to teď, ale park je teď opravdu krásný, sochy nádherné. My jsme na vše tehdy koukali jen přes mříže vrat.

      Vymazat
    2. V době kdy zde byli spisovatelé byl přístupný veřejnosti jen anglický park, francouzský ne. Tuším že zpřístupnil se buď po roce 89 nebo hned po vrácení zámku v restitucích.

      Vymazat
  3. Krásné místo,fotografie se mi líbí a jsou toho důkazem.Na zámku byla kamarádka nedávno,ale jeli z Prahy,kde mají dceru.My bychom museli projet celou Prahu a z toho manžel nemá radost.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak jedině to udělat tak, že by jste nechali auto někde na okraji, metrem sjeli na Smíchovské nádraží a odsud autobusem až na Dobříš. Je to rychlé spojení, lepší než se motat autem přes Prahu.....

      Vymazat
  4. Anonymní10/9/22 05:25

    Překrásné fotky, takové zářivé a zlaté! Krásné světlo!
    Vendy, měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Ono k tomu světlu a barevnosti přispívá i použití starosklíčka. Mají zajímavé podání barev....

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné fotky z pěkného místa. Já jsem tam nikdy nebyla - ach jo kde já všude nebyla :-(.
    Měj pohodovou neděli, Vendy !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho si nic nedělej, tohle si říkám u každého druhého článku na blozích! ;-)

      Vymazat
  7. Zámek je nádherný a okolí také, jen mě trochu zklamal interiér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě taky. Tedy spíš mne zklamalo že tam není víc přístupných místností. Ten zrcadlový sál je nádherný, ale jediný....

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....